הייטק HI TECH

הסטארטאפ הישראלי, Ecoplant, ישתף פעולה עם הענקית האמריקאית Atlas Machine ‎‎‎‎

נציגי הסטארטאפ: לאחר שגייסה 8 מיליון דולר, בהובלת Ecolab, אקופלנט מביאה את המומחיות שלה בטכנולוגיית ה-IoT לארה״ב, במטרה להפוך מפעלים ותעשיות כבדות ליעילים, חסכוניים באנרגיה וירוקים יותר

הסטארטאפ הישראלי Ecoplant, מומחית בטכנולוגית IoT (אינטרנט של הדברים) לטובת חיסכון באנרגיה ואופטימיזציה באחזקת תשתיות במפעלי תעשייה, הכריזה היום על שיתוף פעולה עם Atlas Machine & Supply Inc, אחת המפיצות הגדולות ביותר בארה״ב של מדחסי אוויר תעשייתיים ומוצרים נלווים. עם שיתוף פעולה זה, אקופלנט מגשימה את החלום האמריקאי ומתקדמת עוד צעד במטרה להפוך את עולם התעשיות לירוק ויעיל יותר. על השותפות עם אטלס החברה מכריזה לאחר שגייסה 8 מיליון דולר, במסגרת סבב גיוס א’, בהובלת Ecolab.

אומנם, הנישה בה Ecoplant מתמחה נשמעת קטנה, אך כ-90% מכלל המפעלים בעולם משתמשים באוויר דחוס. לעיתים קרובות אותם מפעלים חווים תקלות רבות, לדוגמא ירידה בלחץ, נזילות אוויר ובלאי של הציוד, מה שגורם לאובדן משמעותי של זמן וכסף. על פי נתוני משרד האנרגיה האמריקאי, 50% מתקלות בכל הנוגע לאוויר דחוס, עולות מאות אלפי דולרים לחברות מדי שנה. ובישראל, שווי השוק המקומי עומד על 100 מיליון ש״ח.

פתרון ה-SaaS בענן של Ecoplant מנטר ושולט באופן רציף על מדחסי אוויר באמצעות חיבור וניטור מערך דחיסת אוויר במפעל. הפתרון מאפשר לנהל מדחסים בודדים או את המערכת כולה בתנאים משתנים, כמו שינויים בייצור וצריכת אוויר דחוס. מנוע החיזוי המבוסס בינה מלאכותית, מייעל את צריכת האנרגיה ומציע חיסכון באנרגיה של עד 30% וכתוצאה מכך הפתרון מאפשר צמצום של זיהום האוויר והפחתת הפסקות הייצור בלתי מתוכננות ב-50%.

המערכת של Ecoplant הינה אגנוסטית, כלומר היא יכולה להתממשק עם הבקרים של כל מותג בתחום המדחסים. הפתרון מותאם ליותר ממאה אלף מפעלים בארה”ב ובאירופה. השותפות החדשה עם Atlas Machine תעניק לאקופלנט גישה ליותר מ-3,000 מפעלים ברחבי ארה״ב. נכון להיום, המערכת של Ecoplant פרוסה בכמה עשרות מפעלים בישראל, ארצות הברית ואירופה ומספקת שירותים למותגים מובילים כמו נסטלה/אסם, שטראוס, פוליכד, סנו, אלביט, טכנו אב מדחסים בע”מ.

״אנו שמחים ונרגשים על שיתוף הפעולה החדש עם Atlas Machine & Supply Inc, ״אמר אבירן יעקב, מנכ”ל ומייסד משותף של Ecoplant והוסיף, ״זוהי שותפות אידיאלית שתביא יתרון לשוק האוויר הדחוס. החזון שלנו הוא לעבור לצ’ילרים ומשאבות, כמו גם להציע חבילה מלאה של כלי תכנון משאבים במטרה להפוך את התעשייה הכבדה לירוקה יותר.”

ריצ׳ארד גימל, מנכ״ל Atlas Machine & Supply Inc אמר, ״אוויר דחוס הינו תחום קריטי שלא ניתנת לו מספיק במה בשוק העולמי. פתרון ה-IoT של Ecoplant בשילוב הניסיון המוכח וארוך השנים של אטלס תספק הזדמנות לפתור את אחד האתגרים המהותיים ביותר בתעשייה. אני מאמין כי המוצר של אקופלנט יהפוך לליבה של כל מתקן ייצור עתידי״.

אודות  Ecoplant:

חברת Ecoplant, המתמחה בטכנולוגית IoT, פיתחה את פתרון ה-SaaS המתחבר לבקרה הקיימת של מדחסי אוויר וסנסורים כדי לפקח על אופטימיזציה של המערכת כולה באמצעות אלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית. הטכנולוגיה החדשנית מייצרת שכבה עצמאית, גמישה ובעיקר פרואקטיבית מעל הבקרה הרגילה של תשתיות המפעל. החברה מבצעת סקרי אנרגיה באופן מתמשך, שולטת באופן דינמי בכל מדחס ובכל מערכת, במטרה להפחית משמעותית את הוצאת האנרגיה ולהגדיל את האמינות ולייעל את התחזוקה. המערכת של אקופלנט מאפשרת חיסכון מתמשך של מאות אלפי דולרים בשנה. ניתן ליישם את האלגוריתמים הקנייניים של החברה גם בבתי חולים ומבנים מסחריים, כמו גם ציוד תשתית-משאבות וצ’ילרים. בימים אלו החברה ממשיכה להתרחב ולגייס עובדים לתפקידי פיתוח תוכנה, תמיכה ו-Customer Success.

אודות Atlas Machine & Supply, Inc:

חברה בבעלות משפחתית, המנוהלת בימים אלו על ידי דור רביעי, ממוקמת בקנטקי ארה״ב. בנוסף, לחברה 8 סניפים ברחבי ארה״ב. אטלס היא המפיצה המורשה עבור מדחסי אוויר Sullair בקנטקי, אינדיאנה, אוהיו וטנסי. החברה מתקנת ומייצרת מחדש ציוד ורכיבים לתעשיות ועיריות. אטלס היא ספקית מובילה של מדחסי אוויר תעשייתיים, מוצרים נלווים וחנות למכונות בעלת שירות מלא. החברה משרתת כמעט את כל התעשיות, החל מפלדה ואלומיניום, נפט וים, כלי רכב, מזון ומשקאות, כרייה, בנייה, כביש מהיר וייצור כללי.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן