חדשות

UP.Partners משחררת את מהדורת 2024 של “דו”ח עולם התנועה: מגמות מאקרו ומיקרו בניידות”

הדו”ח מפרט את הזדמנויות הקיימות המתעוררות ואת האתגרים העומדים בפני תעשיית הניידות העולמית ביבשה, באוויר, בים ובחלל

UP.Partners, חברת השקעות ממוקדת ניידות, פרסמה את מהדורת 2024 של “דו”ח עולם התנועה: מגמות מאקרו ומיקרו בניידות”. דו”ח מבוסס-נתונים זה, המורכב מיותר מ-140 שקופיות, מסתמך על ראיות מיותר מ-400 מחקרים. הוא בוחן שפע של חידושים ויחסי גומלין חשובים בשוק המשפיעים על תנועת האנשים והסחורות על הקרקע, באוויר, בים ובחלל.

נקודות חשובות מהדו”ח כוללות:

הגנה: משרד ההגנה של ארה”ב (DoD) עוזר להניע השקעות טכנולוגיות גלובליות כחדשנות ביטחונית ועלייה בהוצאות על רקע עלייתה המהירה של סין

*משרד ההגנה של ארה”ב הוא הלקוח הגדול ביותר של טכנולוגיות הקשורות לניידות.

*תוכנית משרד ההגנה למחקר חדשנות לעסקים קטנים גדלה ב-400% בשבע שנים.

*הון הסיכון הממוקד בהגנה גדל בשיעור של 30% בשנה בתגובה לסכסוכים עולמיים.

*נתוני 2023 מצביעים על כך ש-34% מעובדי הטכנולוגיה בארה”ב נוטים יותר מאשר בשנה שעברה ליישם את כישוריהם בטכנולוגיות הקשורות לצבא.

*הצבא של סין מתקרב לשוויון עם ארה”ב, מוציא כרבע מתקציב הביטחון השנתי של ארה”ב.

*סין מובילה ב-37 מתוך 44 טכנולוגיות קריטיות, בעוד ארה”ב מובילה ב-7 בלבד.

*לסין יש פי 232 מכושר בניית הספינות ממתחרותיה.

חלל: SpaceX ו-Starlink מובילות זינוק של 1000% בקבוצות לוויין, עוקפות את ספקיות השיגור העולמיות, בעוד ההשקעות בחלל מרקיעות שחקים

*מערכות הלוויין, בהובלתה של Starlink, גדלו ב-1000% בארבע שנים.

* SpaceX עולה בהרבה על כל ספקיות השיגור האחרות, נושאת כ-400% יותר מטען.

*השקעות הון סיכון בהזנקים בתחום החלל עלו בכמעט 3500% בעשור האחרון.

*רוב חברות ה-SPAC (חברות רכישה למטרות מיוחדות) בתחום החלל פעלו בצורה גרועה.

*אם תצליח, ספינת הכוכבים של SpaceX תפחית באופן דרסטי את עלות משלוח המטען לירח בהשוואה לתוכנית אפולו.

*סין מאיצה במהירות את תוכנית החלל שלה וכבר מנחיתה רקטות לשימוש חוזר.

רחפנים: מספר המשלוחים באמצעות רחפנים עולה על מיליון, העלויות מתקרבות לשליש מאלה של השיטות הקונבנציונליות, ו-Walmart מובילה את הדרך

*עלות המשלוחים באמצעות רחפנים מתקרבת לשליש מזו של המשלוחים באמצעות רכב, בערך $4 לכל משלוח.

*טיסות המשלוחים באמצעות רחפנים צמחו ב-135% בשנה מאז 2018 וחרגו ממיליון משלוחים ב-2023.

* Walmart היא המניע העיקרי של פיתוח רחפנים ברחבי העולם, מחוץ למלחמה באוקראינה.

*1.8 מיליון משקי בית בארה”ב באזור דאלאס-פורט וורת’ זכאים למשלוח באמצעות רחפנים דרך Walmart ושותפיה.

תעופה: על רקע המחסור ההולך ומעמיק בטייסים, התעשייה דורשת התקדמות מהירה בטכנולוגיה ובחדשנות כדי להגיע ליעדי הקיימות שלה

*המחסור בטייסים מחמיר ומוסיף לחץ למערכת התעופה השברירית ממילא.

*צפוי גירעון של 65,000 טייסים עד 2030.

*ל-EVTOL יש צבר של 18,000 יחידות, בשווי של 111 מיליארד דולר.

*סין הציגה את הטיסה ההמונית החשמלית המסחרית הראשונה בעולם ב-2023.

*עיצובו של הבואינג 737 קרוב יותר בזמן למטוס ה-Wright Flyer של האחים רייט מאשר לימינו.

*עיצוב שלד תעופה מסחרי Blended Wing Body (גוף עם כנפיים משולבות) עשוי להפחית את צריכת הדלק ב-50%.

*חשמול כל הטיסות הקצרות משעתיים עשוי להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני מהתעופה ב-28%.

*דלק סילון אלטרנטיבי בר-קיימא עדיין יקר ב-43% מדלק רגיל.

*מכוניות מעופפות, כמו Helix של Pivotal וה-Jetson One, נכנסו לשירות.

בינה מלאכותית בניידות: אבני הדרך המלאות של הנהיגה העצמית של Tesla והתקדמויות מונעות בינה מלאכותית מכינות את הקרקע לעתיד בטוח ויעיל יותר בתחום התחבורה

*טסלה Tesla מובילה בנתוני נהיגה עצמית מלאה, עם צבירה של למעלה מ-170 מיליון מיילים.

*שני שלישים מההזנקים במהדורת חורף 2023 של Y Combinator התמקדו בבינה מלאכותית.

*מייקרוסופט ואחרות משתמשות בבינה מלאכותית לחידוש הסוללה.

*דמויי אדם זולים כעת בכמעט 60% מעבודה שעתית במחסן.

*הנהיגה האוטונומית של Waymo בטוחה פי שישה מנהיגתם של נהגים אנושיים בהפחתת התאונות הגורמות לפציעה.

*רשתות עצביות עוברות הכשרה לשיפור יכולות המכונה, כפי שניתן לראות ב-FSD גרסה 12.12של Tesla.

*טייסי משנה דמויי אדם בתעופה עשויים להפוך למציאות בקרוב.

רכב: סין מובילה בייצור רכבים חשמליים (EV), BYD מובילה את השוק העולמי, Teslaשולטת בארה”ב, והצמיחה המהירה של ה-EV דורשת 28 מיליון שקעי טעינה עד 2030

*מכירות ה-EV הגיעו לשיא של 15 מיליון בשנת 2023.

*סין היא יצרנית הרכב החשמלי הגדולה ביותר, המייצרת פי 6 יותר מארה”ב.

* BYD, בתמיכת Berkshire Hathaway, היא יצרנית EV הגדול ביותר בעולם.

*עם זאת, ברקשייר האת’וויי צמצמה את אחזקותיה ב-BYD 11 פעמים בשנת 2023, תוך ציפייה לתחרות עם Tesla.

*טסלה Tesla מובילה את שוק EV ארה”ב עם 655,000 מכירות בשנת 2023 – יותר מכל שאר יצרני הציוד המקורי לרכב (OEM) שאינם סיניים יחדיו.

*ארה”ב זקוקה ל-28 מיליון שקעי טעינת EV עד 2030, קצב צמיחה שנתי של 34% מהמצבת המותקנת ב-2022.

* טסלה Tesla קובעת את הסטנדרט עבור מטעני EV בצפון אמריקה.

תובלה: המיתון האחרון בתחום התובלה גורם ל-50,000 סגירות, וגורמים גלובליים כמו סיכוני תעלה ושינויים בדלק הימי משפיעים על התובלה

*מיתון משמעותי בתובלה בשנת 2023 הוביל לסגירתן של 50,000 חברות.

*מחירי המשאיות המשומשות התנרמלו.

*תעלת פנמה נמצאת בסיכון עקב הבצורת בפנמה, מה שעלול להשפיע על 40% מהמטען הנוסע לארה”ב.

*תעלת סואץ נמצאת בסיכון לשבש 30% מתעבורת המכולות העולמית עקב התקפות החותים.

*לחיתוך גופרית מדלק ימי עלולות להיות השלכות לא מכוונות, כגון חימום האוקיינוס האטלנטי עקב אובדן ענני ים.

אנרגיה: נוף האנרגיה מתפתח עם העלייה בפליטות, ההובלה של סין, המעבר של גרמניה ועסקאות חדשניות כמו שותפות אנרגיית ההיתוך של Helion

*פליטת הפחמן הדו-חמצני בניידות צפויה לגדול ב-11% עד 2030.

*נדרשת צמיחה מעריכית בטכנולוגיית האקלים עד 2030 על מנת להגיע ליעדי אפס נטו.

*סין היא המשקיעה הגדולה ביותר במעבר אנרגיה עם קרוב ל-400 מיליארד דולר.

*לסין יש את קיבולת הכורים הגרעיניים הגדולה בעולם.

*+BRICS מובילים ברזרבות של נפט ובהפקתו.

*גרמניה מתרחקת מדלקים מאובנים, וכתוצאה מכך מחירי החשמל גבוהים ומתרחשת חזרה לרמות השימוש של 1978, מה שמוביל לדה-תיעוש.

*עתודות הנפט האסטרטגיות בארה”ב נמצאות בשפל של 40 שנה.

*עסקת אנרגיית ההיתוך של Helion עם Microsoft, בתמיכתו של סאם אלטמן, שואפת להגיע לייצור ב-2028.

*ארקנסו נהנית מהבהלה לליתיום עקב מאגר המלח Smackover.

*שוק ה-EV המתקרר הפחית את הביקוש והמחירים לליתיום והגיע לשפל של 13 שנים.

*סין שולטת ב-50% מהביקוש העולמי לסוללות ליתיום.

*קיים צורך דחוף בפיתוח בתחום מיחזור הסוללות, בהובלת Redwood Materials.

“ככל שנוף הניידות ממשיך להתפתח עם התקדמויות טכנולוגיות פורצת דרך, דוח עולם התנועה לשנת 2024 מציע תובנות וניתוח קריטיים. המהדורה של השנה מדגישה התפתחויות מרכזיות, מהשקעה טכנולוגית משמעותית בהגנה ובחלל ועד להתקדמות טרנספורמטיבית בבינה מלאכותית, תשתיות לרכב חשמלי ועוד”, אמר סיירוס סיגרי, מייסד משותף ושותף מנהל ב-UP.Partners. “המטרה שלנו בדוח זה היא לצייד את מנהיגי התעשייה, היזמים וקובעי המדיניות בהבנה מקיפה של השינויים הללו, ולאפשר להם לנווט את עתיד הניידות ולעצבו ביעילות.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן