תוכניות שיתוף אפניים חשמליים של PBSC

באדיבות: microsoftteams

ברצלונה, מונטריאול ודובאי הן בין הערים הרבות המספקות כעת תוכניות שיתוף אופניים אלקטרוניים

PBSC Urban Solutions – PBSC פתרונות עירוניים, המובילה העולמית בפתרונות חכמים לשיתוף אופניים וטעינה אלקטרונית, חוגגת השנה פריסות של תוכניות שיתוף אופניים אלקטרוניים ביותר מ-15 ערים. עם מעל 8,000 אופניים אלקטרוניים שהושקו ברחבי העולם עד כה, חברת המיקרו-גמישות מצפה להמשיך במשימתה לסייע לערים להגיע ליעדי ההובלה שלהן: אפס פליטה, בשנים הקרובות. 

PBSC, המנצלת ניסיון של למעלה מעשור בתעשיית שיתוף האופניים, הקימה רבות ממערכות שיתוף האופניים המעוגנות הגדולות והמצליחות ביותר באירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה. Bicing, מערכת שיתוף האופניים הפופולרית בברצלונה, היא דוגמה אחת לכך. בעיר הספרדית יש צי רחב ידיים של אופניים חשמליים מכניים ודוושות בתכנית שלה, המסופקים על ידי PBSC. עיר ספרדית אחרת, סן סבסטיאן, עקבה מאז אחר הפרויקט וגם יישמה אופניים אלקטרוניים באפשרויות התחבורה המקומיות שלהם.

מונטריאול, שיישמה לראשונה את תוכנית שיתוף האופניים שלה עם אופני PBSC ICONIC  בשנת 2009, חוגגת כעת כמעט 13 שנות הצלחה עם 750 תחנות חכמות ברחבי העיר ומעל 9,000 זוגות אופניים. ההתרחבות החשמלית המתמשכת של צי האופניים שלהם כוללת כעת יותר מ-1,800 אופניים אלקטרוניים מסוג E-FIT (המצוידים במנוע מרכזי בה 250 ואט, טווח של 70 ק”מ, ומיועדים לנסיעה חלקה יותר באופן כללי).

בשנים האחרונות בלבד, האופניים האלקטרוניים של PBSC עשו את דרכם לערים באירופה, ארה”ב, אמריקה הלטינית וצפון אמריקה. עם דובאי באיחוד האמירויות הערביות, קלרמונט-פראנד בצרפת, מונקו, העיר סיביו ורומק הרומנית וקוויבק סיטי הם האחרונים לאמץ שיתוף אופניים חשמליים, יש מגמה ברורה בכל חלקי העולם. למעשה, על פי דו”ח שנערך לאחרונה על ידי מחקרי שוק של בעלות הברית, פלח החשמל של תעשיית המיקרו-ניידות היווה יותר משלושה רבעים מנתח השוק העולמי בשנת 2020. זאת, בין מגוון גורמים מובילים, לאימוץ משתמשים מהיר של אופניים אלקטרוניים, הנתמכים על מנוע חשמלי כדי לספק לעירונים נסיעה חלקה ונוחה ליעדם. 

ערים רבות מאמצות גם את נתח האופניים החשמליים כחלק ממערכות התחבורה הציבורית שלהן, וזה המצב בעיר קוויבק השנה. תוכנית שיתוף האופניים החשמליים שהושקה לאחרונה מגיעה מאובזרת במלואה עם תחנות בנקודות מפתח בעיר התיירותית כשלב הראשון של תוכנית ההשקה הרב-שנתית שלהם. בדובאי, חברת הנסיעות המובילה במזרח התיכון קארים, בשותפות עם רשות הכבישים והתחבורה של העיר (RTA), מפקחת על תוכנית שיתוף האופניים האלקטרוניים הגדולה הראשונה באזור, עם800 PBSC E-FITs ו -80 תחנות חכמות. עם סן סבסטיאן, ריו דה ז’ניירו, אספן, דטרויט ורבים אחרים המובילים את הדרך לדמיין מחדש את הנסיעות העירוניות, אפשר לומר שהצעד האחרון בהתפתחות שיתוף האופניים נועד לשנות את האופן שבו ערים נעות.

 המיקרו-ניידות הולך ומתקדם עם פתרון הטעינה החדשני של PBSC

ככל שיותר ערים ברחבי העולם מתחילות לקבוע את יעדי הפליטות שלהן לעשור הקרוב, יש חשמול ברור של התחבורה. עם זאת, תנועה מרכזית זו לכיוון תחבורה ידידותית לסביבה מגיעה עם נטל משלה: טעינה. כלי רכב חשמליים – ממכוניות ועד קורקינטים אלקטרוניים, אופניים חשמליים וכל מה שמעבר – מסתמכים כולם על סוללות. בעוד החלפת סוללות משמשת כיום כפתרון לטווח קצר, ערי העתיד ממשיכות לחפש אפשרות בת קיימא יותר.

ל-PBSC יש את התשובה – עגינה וטעינה רב-מודאלית. המילה ‘multimodal’ הפכה לשם נרדף ל- MAAS (ניידות כשירות), כאשר חברות מיקרו-ניידות נעות לעבר תאימות בין פלטפורמות עם שירותי תחבורה מקומיים אחרים בערים, כגון מערכות תחבורה ציבורית. עם זאת, קפיצה טכנולוגית אחרונה זו שואפת להביא את הצעד הבא בתאימות צולבת על ידי מתן תחנה אוניברסלית אחת לטעינת ציים מרובים בו זמנית. עם תחנות חכמות Multimodal, מפעילים וערים כאחד יוכלו להציע לנוסעים דרך פשוטה לעגון את האופניים האלקטרוניים שלהם, קטנועים אלקטרוניים, ובקרוב, מכוניות חשמליות בנקודות נבחרות שיוכלו לאבטח ולטעון את שניהם.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version