- החברה הגדילה את ההכנסות בישראל בשיעור של 1,444% בשנה הראשונה לפעילותה בשוק.
- Airwallex העולמית עיבדה טרנקציות בנפח של יותר מ-100 מיליארד דולר בשנה והשיגה קצב הכנסות שנתי של כ-500 מיליון דולר.
ענקית הפינטק הגלובלית Airwallex, המפעילה פלטפורמה גלובלית לתשלומים ולשירותים פיננסיים לעסקים, עיבדה טרנזקציות בנפח של קרוב ל-500 מיליון דולר והכנסותיה צמחו ב-1,444% בשנה הראשונה לפעילות בישראל. ברבעון הראשון של 2024, הכנסות החברה בישראל צמחו בשיעור שנתי של 129% ונפח הטרנזקציות גדל ב-51%.
נכון לאוגוסט השנה, Airwallex העולמית עיבדה טרנזקציות בנפח של יותר מ-100 מיליארד דולר בשנה, עלייה של 73 אחוזים משנה לשנה. Airwallex רושמת גידול בנפח עיבוד הטרנזקציות בכל המוצרים שלה, כולל סליקה, מט”ח, העברות והנפקות כרטיסים, תשלומים מוטמעים (embedded finance), וקצב הכנסות שנתי (annual run rate) של כ-500 מיליון דולר. הישגים אלו מגיעים לאחר שהחברה עברה לתזרים מזומנים חיובי בסוף 2023 – תוצאה של התאמה מוצלחת של מוצריה לשוק, תשתית גלובלית ענפה והתרחבות מתמדת לשווקים נוספים.
עוד לפני ההשקה הרשמית בישראל ובמזרח התיכון, Airwallex כבר שירתה חברות טכנולוגיות מובילות בישראל, כמו פלטפורמת ההשקעות OurCrowd. בשנה שחלפה, Airwallex המשיכה לחזק את פעילותה בשוק הישראלי וגייסה לקוחות חדשים במגזרי הפינטק, הסחר האלקטרוני, התיירות והסייבר. בנוסף, Airwallex זיהתה פוטנציאל וצורך משמעותי לפלטפורמת המוצרים הפיננסיים המוטמעים שלה (Native Embedded Finance) בקרב החברות הישראליות שהצטרפו ל-OurCrowd, שמשתמשת ביכולות אלו כדי לייצר תזרים הכנסות חדש, לשפר את החוויה של הלקוחות ואת השימור שלהם, ולהנגיש שירותים פיננסיים לסגמנטים חדשים. לקוחות אלה, שהצטרפו ל-100,000 לקוחותיה העולמיים של Airwallex, נהנים ממגוון מוצרי החברה, החל מהקמת חשבונות עסקיים גלובליים, ניהול תשלומים בינלאומיים, ניהול המרות והעברות מט״ח, ניהול הוצאות וספקים ועד לכרטיסים וירטואליים ופיזיים.
את פעילות Airwallex בישראל ובמזרח התיכון מוביל אור ליבן, מנהל בכיר לשעבר בגוגל ישראל. ליבן הצטרף לגוגל ישראל ב-2008 כאחד מהעובדים הראשונים בחברה ומילא מגוון רב של תפקידי מפתח במשך 15 שנים. מאז מינויו בשנה שעברה, אור ליבן מוביל את הפעילות ממשרד החברה בתל אביב, המהווה מוקד פעילות ראשון של Airwallex במזרח התיכון. החברה גייסה צוות שיווק ומכירות, אסטרטגיה, שותפויות ומוצר מיומנים, ומתכננת להמשיך ולהגדיל את הצוות בחודשים הקרובים.
לדברי אור ליבן: “הצמיחה שלנו בישראל בשנה שחלפה היא אינדיקציה ברורה לכך שהבנו את הצרכים של החברות בשוק ואנו מספקים מענה וערך מהותי באמצעות הפלטפורמה שלנו. ישראל היא שוק חדשני ביותר שאותו מוביל המגזר הטכנולוגי וחברות הצמיחה (הסטארטאפים). אנחנו מתכננים להרחיב את ההשקעה באזור, ולסייע ללקוחות ולשותפים שלנו לפרוץ לשוק הגלובלי ולבסס בו את פעילותם העסקית. במקביל להשקת מוצרים חדשניים, אנחנו גם בוחנים אפשרויות להשקעה, למיזוגים ורכישות בתעשיית הסטארט-אפים וחברות הטכנולוגיה”.