הספינה באורך 228 מטר צפויה להיות הראשונה שסווגה כספינת כרייה תת-ימית מטעם לשכת הספנות האמריקנית
שילוב ציוד מתבצע כדי להתאים לספינה המתוכננת ונבנית כעת על ידי Allseas.
בדיקות קבלה למפעל החלו עבור רכיבי מערכת שישולבו בכלי השיט.
The Metals Company – חברת המתכות (נאסד”ק: TMC) הודיעה היום כי ספינת הקידוח לשעבר באורך 228 מטר ששמה שונה ל’פנינה נסתרת’ (Hidden Gem) הגיעה לרוטרדם, הולנד כדי להתחיל בהסבתה למה שצפוי להיות הספינה הראשונה המסווגת כספינת כרייה תת-ימית על ידי לשכת הספנות האמריקאית. Allseas, השותפה האסטרטגית של TMC, רכשה במרץ 2020 את ספינת הקידוח לשעבר הפועלת במעמקים, שיכולה להכיל 200 איש, שכן התצורה שלה מתאימה היטב לשינויים שיאפשרו פריסה בים של מגדל באורך 4.5 ק”מ כדי להעלות גושים פולימטיים מעל קרקעית הים.
בשיתוף עם חברת המתכות Allseas (לשעבר DeepGreen Metals Inc), מפתחת מערכת איסוף מינרלים במעמקי הים כדי לשחזר באופן אחראי גושים פולימטליים מקרקעית האוקיינוס ולהעביר אותם אל פני השטח להובלה לחוף. הגושים מכילים רמות גבוהות של ניקל, מנגן, נחושת וקובלט – מתכות מפתח הנדרשות לבניית סוללות רכב חשמלי וטכנולוגיות אנרגיה מתחדשת.
“אנחנו שמחים מאוד לראות את ‘פנינה נסתרת’ כאן באירופה ולראות את Allseas מבצעת התקדמות עצומה כל כך איתה”, אמר ג’רארד בארון, יו”ר ומנכ”ל The Metals Company. “הספינה יצאה בהצלחה לשלב התחזוקה של הרציף היבש, אשר מבשר טובות להמרה חלקה ובזמן לקראת פרויקט כריית הפיילוט שלנו בשנת 2022”.
חברת המתכות השלימה לאחרונה את מיזוג SPAC ואת הרישום הציבורי שלה בנאסד”ק והשותף האסטרטגי Allseas, מובילה עולמית בהנדסה בחו”ל, בירכה את החברה. “כמשקיע משמעותי בחברה ומשקיע ב-PIPE, אנו מחזקים עוד יותר את הקשר האסטרטגי שלנו עם חברת המתכות. אנו חולקים את החזון שלהם לפתח את המקור המוערך הגדול ביותר בעולם של מתכות סוללה, אשר יהיה קריטי במעבר הירוק”, אמר אדוארד הירמה, מייסד Allseas ונשיא החברה.
TMC ו- Allseas מצפים מהספינה להיות מבצעית לבדיקות איסוף ראשוניות עד אמצע 2022.