אריק צי’קוטאי, סמנכ”ל הבנקאות בבנק הדיגיטלי הראשון: אין שום סיבה להשקיע חצי יום עבודה בפתיחת חשבון בנק. בשילוב עם אפליקציה בשפה האנגלית, נסיר חסמים וננגיש שירותים בנקאיים לציבור משמעותי
בישראל מתגוררים יותר מחצי מיליון דוברי אנגלית, מתוכם עשרות אלפי אזרחים המחזיקים לצד אזרחות ישראלית גם באזרחות אמריקאית או בתושבות מס נוספת, שאינם יכולים לקבל שירותי בנקאות דיגיטלית מלאים. הבנק הדיגיטלי הראשון יאפשר, לראשונה, גם לאזרחים ישראלים שמחזיקים בתושבות מס נוספת או אזרחות אמריקאית לפתוח חשבון בנק (יחיד או זוגי) מבלי להגיע לסניף כלל ולקבל מסגרות אשראי ושירותים מלאים בשפה האנגלית.
כיום, המערכת הבנקאית אינה מאפשרת לאזרחים ישראלים המחזיקים בנוסף באזרחות אמריקאית או תושבות מס זרה, לפתוח חשבון בנק באמצעים דיגיטליים והם נאלצים להיגרר לסניפים על מנת לחתום פיזית על שורה של מסמכים. אותם לקוחות נדרשים למלא טפסים מיוחדים, מעבר לאלו הנדרשים בפתיחת חשבון רגיל, שעד כה לא הונגשו באופן דיגיטלי. בנוסף, יש בישראל מאות אלפי אזרחים ששפת האם שלהם היא אנגלית, המתקשים לבצע פעולות בדיגיטל בשפה העברית.
אריק צ’יקוטאי, סמנכ”ל הבנקאות בבנק הדיגיטלי הראשון: “בשנת 2021 אף אדם לא צריך להשקיע חצי יום עבודה בפתיחת חשבון בנק. כבנק מבוסס טכנולוגיה יצרנו תשתית שתאפשר לכל אזרח שירצה בכך לפתוח חשבון בנק בקלות ולקבל שירות, בכל שעה ומכל מקום. בשילוב עם אפליקציה בשפה האנגלית, נסיר חסמים וננגיש שירותים בנקאיים לציבור משמעותי. אנחנו מקווים ומאמינים שהמערכת הבנקאית תיישר קו ותחסוך מלקוחותיה הגעה לסניפים עבור פרוצדורה שניתן לבצע היום 100% בדיגיטל”.
***
הבנק הדיגיטלי הראשון קיבל רישיון מבנק ישראל בסוף 2019 ובמרץ האחרון החל פיילוט, בשלב ראשון לעובדי הבנק, שיורחב בהדרגה, עד להשקת הבנק לציבור בסוף השנה. הבנק יציע את כל השירותים הבנקאיים הקיימים היום 100% בדיגיטל באמצעות שילוב של טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ובנקאים אנושיים מסביב לשעון שיציעו שירות פרואקטיבי ללקוחות, במטרה לסייע בניהול המורכב של החיים הפיננסים.