חדשותחוץ

התכנית להאצת יזמות נשים הצטרפה לפורום השוויון הבין-דורי

התוכנית להאצת יזמות נשים (WEA), כוח מניע בולט להגברת השתתפות נשים בכלכלה, הצטרפה לפורום השוויון הבין-דורי בפריס (30.6-2.7.21) באמצעות תכנית “כוחות לשינוי”. 26 שנה אחרי הצהרת בייג’ינג, הפורום לשוויון בין-דורי, אשר כונס על ידי נשות האו”ם והונחה בשיתוף בין ממשלת מקסיקו ובין ממשלת צרפת, מהווה “רגע מכריע בכל דור להשקעה בשוויון מגדרי ולקדם בטחון, מנהיגות והזדמנות כלכלית לנשים. 50,000 איש השתתפו באופן וירטואלי בפורום, אשר איגד 1000 בעלי מחויבות, רשם 40 מיליארד דולרים של השקעה בשוויון מגדרי, כתמיכה בתוכנית חומש הפועל לשוויון זכויות בשבעה אזורי פעולה.

הודעה לעיתונות זו כוללת מולטימדיה. צפו בהודעה במקור בשפה האנגלית: 

https://www.businesswire.com/news/home/20210712005178/en/

ב-2 ביולי, התוכנית קיימה פאנל בנושא “גיבוש אסטרטגיית שינוי ליצירת רגישות מגדרית”, אשר נועד לעורר מודעות לחסמים המורכבים באופן חריג והקשורים זה בזה, אשר עומדים בפני יזמות נשים וקידום אסטרטגיות יצירת רגישות מגדרית. ברמה העולמית, אחד משלושה עסקים נמצא בבעלות נשים. ואף על פי כן, נשים זוכות לאחוז אחד בלבד מהתקציב הניתן לממשלות ולתאגידים גדולים. 

הדוברים חלקו תובנות והשיאו עצות קונקרטיות אשר נגזרו מהמסע האישי של כל אחד מהם, באשר לאופן יישום אסטרטגיות להשגת המטרה המדוברת.

התוכנית להאצת יזמות נשית, אשר הושקה בשנת 2019 הינה יוזמה מרובת שותפים אשר נועדה להשפיע, לחנך ולהעצים יזמיות ברחבי העולם. חזון התוכנית הוא להסיר חסמים ומכשולים מדרכן של יזמות. זאת, באמצעות ארבעה נתיבי העצמה: חינוך, מימון, סנגור והשתתפות. 

היוזמה העולמית, אשר גובשה על ידי מרי קיי בע”מ, הינו שיתוף פעולה אסטרטגי שלהשתתפות בה אין תנאים מקדימים, אשר פותחה תוך התייעצות בין חמשת סוכנויות או”ם. 

“אנו מאמינים כי פיתוח רגישות מגדרית יכול להיות בעל השפעה משמעותית, אשר משלבת עסקים בבעלות נשית בתוך שרשרת האספקה”, אמרה ג’וליה סיימון, בכירה בתחום המשפטי והגיוון התרבותי בחברת Mary Kay Inc. “התוכנית מעודדת את המגזר הציבורי ואת המגזר הפרטי להעמיד את השילוב בעדיפות עליונה ולהניע את שינוי השיטה, לו נשים זקוקות. התמיכה ביזמות נשים הינה מכרעת לצמיחה מתמדת”.

סיימון הייתה אחת המשתתפות בפאנל שהתקיים במסגרת השיח אודות רגישות מגדרית של הפורום לשוויון מגדרי. הצטרפו אליה אליזבת וסקואז, מנכ”לית וומייסדת שותפה של WEConnect Internation, וג’מילה בלאבידי, מנהלת רכש והעצמה נשית כלכלית וחדשנות עולמית ב”פרוקטר וגמבל”. סוניה דרידי, עיתונאית וכתבת מוושינגטון הבירה לצרפת 24 ו”אירופה 1″, נהלה את הדיון.

היקף הכלכלה העולמית הוא 93 טריליוני דולרים, ועדיין נשים ממשיכות להיות שקופות בעיני ספקי המוצרים והשירותים בשרשראות הערך העולמיות שלנו”, אמרה וסקואז. “חובה לתקן כשלון שוק כה גדול בדחיפות, כך שיותר נשים תוכלנה לתרום לשגשוג כלכלי גורף ומיצירת משרות תוך תמיכה ב-SDG5”.

“בחברת פרוקטר וגמבל, המוקד שלנו בשוויון מגדרי הוא יסודי ומוטמע עמוק מבחינה עסקית. משום כך, אנו מחויבים להשקיע 10 מיליארד דולרים בעסקים בבעלות נשים ובעסקים בניהול נשים עד שנת 2025”, אמרה ג’מילה בלאבידי, מנהל רכש, העצמה כלכלית נשית וחדשנות עולמית בפרוקטר וגמבל.

באותו אירוע, WEA הצטרפה גם אל ארבע מקואליציות הפעולה לשוויון בין-דורי באמצעות התחייבות למדיניות, לתכנון ולסנגור: צדק וזכויות כלכליים, התנועה הפמיניסטית לצדק אקלימי, טכנולוגיה וחדשנות למען שוויון מגדרי ותנועות פמיניסטיות ומנהיגות. 

התוכנית התחייבה גם להעצמתן של 5 מיליון נשים עד סוף שנת 2030. תוך הסרת המכשולים הכלכליים והחברתיים העיקריים עמם מתמודדות יזמות.

היותה של תוכנית זו חלק מקואליציות פורום הפעולה למען שוויון בין-דורי היא הצד האחרון מבין סדרת צעדים שננקטו על ידי הארגון להעלאת מהמודעות לשוויון לנשים לאחר עידן הקורונה:

ב-16 במרץ 2021, דברה גיבינס, מנהלת התפעול בחברת מרי קיי, השתתפה בישיבת התכנית העולמית של האו”ם לקידום שוויון מגדרי כנציגת התכנית. גיבינס הדגישה נתונים עדכניים של הבנק העולמי, אשר העלו כי בממוצע, נשים ברחבי העולם מחזיקות בכשלושת רבעי מהזכויות החוקיות שבידי הגברים. היא קראה לחברות לנקוט עמדה נגד אפליה חוקית ולתמוך ברפורמות אשר יתרמו לסגירת הפערים, כך שנשים יוכלו להגיע למלוא הפוטנציאל שלהן. באירוע התכנסו יותר מ-5,000 אנשים מהמגזר העסקי, מהאו”ם, מהמדינות החברות ומארגונים חברתיים אזרחיים מיותר ממאה מדינות, כאשר 75% מהמשתתפים יצגו את המגזר העסקי.

ב-24 במרץ 2021, בשולי הוועדה למעמד האישה (CSW65) התוכנית להעצמת נשים קיימה פאנל בנושא “נשים כמובילות הבראה כלכלית באמצעות יזמות”, בשיתוף עם חמש סוכנויות או”ם. הקולקטיב הדגיש את הצורך בשיתוף בין המגזר הציבורי ובין המגזר הפרטי, אשר יסייע ליצור מערכת אקולוגית לטובת יזמות-נשים.

ב-15-16 ביוני 2021, במסגרת פסגת המנהיגות העולמית המצומצמת של האו”ם, גיבינס נאמה ב”נשים וקיימות: יצירת חדשנות בעולם של גברים”, בהרצאה המרכזית, ודיברה בעד יזמיות כמהוות דוגמא אישית הנחוצה לכלכלה ולחברה, תוך הדגשת החזון המכריע של התוכנית לקידום יזמות נשים: “יזמות נשים תמלא תפקיד מרכזי בהצלחה להחלים מן המגיפה. משום כך, חזון התוכנית לקידום יזמות נשים תואם את רוח הזמן. זאת ועוד, זוהי הסיבה שבגללה יזמיות זקוקות למסגרת בסדר גודל כזה”, אמרה גיבינס. הפסגה השנתית התכנסה באופן וירטואלי, בהשתתפות יותר מ-25,000 מנהיגים מעולם העסקים, מהממשל, מהאו”ם ומתוך החברה האזרחית, אשר התעדכנו בהתקדמות הסוגיה ונועדו יחדיו להניע פעולה קולקטיבית להקלה על משבר האקלים, המגיפה העולמית, פערים כלכליים ואי שוויון חברתי.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן