יוניפור מגייסת 140 מיליון דולר בסבב רביעי ביקוש לפתרונות בינה מלאכותית ואוטומציה ארגוניים מרקיע
צפויה להגיע להכנסות חוזרות שנתיות של 100 מיליון דולר מחוזים
Uniphore יוניפור, מובילה מוקדמת באוטומציה של שירותים שיחתיים (CSA), הודיעה היום שהיא גייסה 140 מיליון דולר בסבב מימון רביעי, שמביא את סכום הכסף הכולל שהושקע בחברה ל-210 מיליון דולר. את סבב המימון האחרון הזה הובילה Sorenson Capital Partners. הוא כולל משקיעים חדשים נוספים מאירופה והמזרח התיכון, Serena Capital ו-Sanabil Investments, ומשקיעה אסטרטגית, Cisco Investments. בהגדילם עוד את ההשקעות הקודמות שלהם ביוניפור, March Capital Partners, National Grid Partners, Chiratae Ventures, Iron Pillar Fund ו-Sistema Capital השתתפו גם בהנפקה של הסבב הרביעי.
סבב המימון החדש הוא הגדול ביותר של יוניפור עד היום. המימון ישמש להרחיב את הטכנולוגיה והובלת השוק של יוניפור בבינה מלאכותית, אוטומציה ולמידת מכונה בארגון. הוא גם יכלול מיקוד ביישומי בינה מלאכותית מבוססי וידאו שנובעים מהרכישה של יוניפור את Emotion Research Labs מוקדם יותר השנה וגם יישומים בשוקי האמון, אבטחה ו-RPA.
היום גם נמסר על המינוי של רוב ריוקרט, שותף מנהל ב-Sorenson Capital Partners, למועצת המנהלים של יוניפור. מר ריוקרט הוא מנהל בכיר מנוסה המתמקד בטכנולוגיה שמביא רקע חזק במוצרים חדשים וצמיחה.
הזדמנות גדולה
כשהשוק של השינוי הדיגיטלי מאיץ, יוניפור הודיעה על כמה שותפים ולקוחות אסטרטגיים בשנה האחרונה. הזכיות האלה מאפשרות למעשה לפתרונות של יוניפור להעצים ולשפר מאות מיליוני מגעים עם לקוחות באמצעות תוכנת הבינה המלאכותית והאוטומציה החדשנית שלה. הפתרונות של יוניפור עוזרים לארגונים לארגן ולנהל את המגעים של מרכזי שירות, לתת חוויית לקוח טובה יותר ובסופו של דבר להביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.
“לאור השינוי הדיגיטלי המהיר שקורה בכל הארגון, הצורך בפתרונות אוטומטיים וחכמים כדי לעזור ליצור מודלים עסקיים חדשים מעולם לא היה גדול יותר. ראינו את זה לפי שנים והבאנו חדשנות לתחומים כמו מרכזי שירות, כדי לאפשר חוויות לקוח טובות יותר. עם הרכישות האחרונות שלנו של טכנולוגיות RPA ובינה מלאכותית מבוססת וידאו, אנחנו לבדנו יכולים לספק פלטפורמת אוטומציה של שירותים שיחתיים לארגון המודרני, שמשלבת בינה מלאכותית שיחתית ואוטומציה של תהליכים רובוטיים (RPA) במגעים מבוססי קול ווידאו”, אמר אומש סצ’דב, מנכ”ל ומייסד משותף של יוניפור. “הזרמת ההון הזאת והתוספת החדשה למועצת המנהלים שלנו יזינו את הצמיחה שלנו, ימקמו אותנו להשגת המתחרים ויעזרו לשנות עסקים באמצעות חוויות לקוח משופרות באופן דרמטי”.
2020 האיצה את החובות הדיגיטליות בכל חברה ושמה את המיקוד באופן ישיר על בינה מלאכותית ואוטומציה כדי לבצע את השינוי הזה שהמומחים מסכימים שהוא חזוי להיות הזדמנות שוק של יותר מ-500 מיליארד דולר. כהוכחה למגמה הזאת, נתוני שוק מראים שארגונים הגדילו את ההסתמכות שלהם על נציגי שירות כדי לשרת את צורכי הלקוחות מרחוק בגלל המגיפה הגלובלית והוראות סגר אזוריות.
יוניפור ניצלה את התנופה שלא תיאמן הזאת ב-12 החודשים האחרונים וצפויה להגיע להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 100 מיליון דולר מחוזים בשנת הכספים 2022 על סמך תחזית של היפר צמיחה מתמשכת.
בשנה האחרונה יוניפור זכתה בעסקאות גדולות כולל כמה מספקי התקשורת, חברות הביטוח וארגוני השירותים הפיננסיים הכי גדולים בעולם. בנוסף, החברה גם זכתה בחוזי לקוחות עם ספקים של חוויית לקוח (CX) כולל Tech Mahindra, NTT DATA, Sitel, Firstsource ו-WNS. העסקאות האלה ואחרות יכולות לתמוך ביותר מ-75,000 נציגי שירות לקוחות שיכולים לטפל בכ-160 מיליון מגעים בכל חודש. יוניפור גם הגדילה את מצבת עובדים בשנה האחרונה עם ההוספה של יותר ממאה עובדים חדשים בכל העולם, כולל השותף לשעבר ב-PwC Stéphane Berthier כמנהל הכספים הראשי החדש שלה. היא בדרך לקלוט יותר מ-300 עובדים בשנת הכספים הבאה הזאת.
סטפן ברתייה, מנהל הכספים של יוניפור, הוסיף: “מרכזי שירות מתמקדים במתן שירות לקוחות מצוין וביעילות באמצעות בינה מלאכותית ואוטומציה. עם יותר מ-1.15 מיליון נציגי שירות שמועסקים בכל העולם וגם מיקוד גדל בתמיכה בנציגים ושירות לקוחות דיגיטלי, הזדמנות השוק חזקה יותר מאי פעם בעבר. ההודעה של היום על מימון נוסף מאשרת את העניין הרב בתחום הזה ותתמוך בצמיחה החזקה שלנו שצפויה בשנה הבאה ולאחריה”.
“כמשקיעים מובילים בטכנולוגיות שינוי ארגוניות, התרשמנו מאוד מהצוות של יוניפור וממה שהם הצליחו לעשות עבור הלקוחות והשוק הרחב יותר”, אמר רוב ריוקרט, שותף מנהל ב-Sorenson Capital. “אנחנו נרגשים לתמוך ביוניפור ומאמינים ש-2021 תהיה שנת פריצה של חדשנות והתקדמות עצומה בשינוי חוויית הלקוח בארגון”.