חדשות

Waltz גייסה 24 מיליון דולר לפלטפורמה לרכישת נדל”ן להשקעה בארה”ב

החברה משיקה פלטפורמה למשקיעים לא אמריקאים, המפשטת את תהליך ההשקעה, קבלת המימון, בנקאות ותהליך סגירת העסקה

חברת הסטארטאפ Waltz, שמפתחת פלטפורמה לרכישת נדל”ן להשקעה בארה”ב על ידי משקיעים זרים, מכריזה על גיוס של 24 מיליון דולר מאז הקמתה. הגיוס כולל סיבוב סיד בסך 11.5 מיליון דולר בהובלת קרן TLV Partners, וסיבוב מסדרה A בסך 12.5 מיליון דולר, בהובלת קרן Aleph. בסבבים השתתפו למעלה מ-40 אנג’לים בולטים נוספים ומשקיעים פרטיים, בהם אופיר ארליך, טלמון מרקו, אייל ליפשיץ וגיל ברק.

הפלטפורמה של Waltz מספקת למשקיעים לא אמריקאים חוויה פשוטה ונוחה לרכישת נדל”ן להשקעה בארה”ב. הפלטפורמה מקנה פתרון מלא, לאחר שהלקוח מאתר את הנכס אותו הוא מעוניין לרכוש. התהליך מתחיל עם Waltz דרך ‘ערכת משקיע’ הדיגיטלי בתהליך העורך כ-20 דקות. הערכה כוללת יצירת יישות עסקית בארה”ב, אימות זהות מרחוק, קבלת חברה באחריות מוגבלת (LLC) עם מספר זיהוי מעסיק (EIN) וקבלת אישור עקרוני למשכנתא שמאפשרת להתחיל בתהליך הגשת ההצעות לנדל”ן המבוקש. לאחר מכן, הלקוח מקבל חשבון בנק אמריקאי דיגיטלי דרך Waltz אשר מקל על תהליך גביית שכר דירה, תשלומי מיסים מקומיים ועוד. החשבון מגובה (מבוטח) עד 250 אלף דולר דרך ה-FDIC. בנוסף, בפלטפורמה של Waltz הלקוח יכול להמיר מט”ח בקלות, בתוך מספר שניות ללא עמלות, בשערי מט”ח תחרותיים. תהליך הרכישה מסתיים בתקופה קצרה מ-30 יום, באופן דיגיטלי וללא צורך במפגשים פיזיים.

באמצעות Waltz משקיעים זרים יכולים לקבל משכנתא או מימון מחדש עד 70% משווי הנכס. המשכנתא בנויה על תזרים המזומנים והתשואה הפוטנציאלית של הנכס, ללא התלות הרגילה של תלוש משכורת בארה”ב ללא SSN או מספר ביטוח לאומי. בנוסף, כל השלבים הכרוכים בסגירת העסקה, כמו בדיקה, רישום בעלות וביטוח נכס, מתרחשים אף הם באופן דיגיטלי לחלוטין. לאחר קניית הנכס, הלקוח יכול לראות את ביצועי הנכס בפלטפורמה של Waltz, והחברה מחברת את לקוחותיה לחברת ניהול נכסים מקומית, אשר משמשת כ”רגלים של הלקוח על הקרקע”, ויכולה לעזור למצוא שוכרים, מבצעי תיקונים ויועצי מס. לאורך כל התהליך החברה מספקת דוח מפורט על הסטטוס של העסקה.

היקף רכישות הנדל”ן בארה”ב על ידי אזרחים לא אמריקאים מוערך ביותר מ-53 מיליארד דולר בשנה. על אף הביקוש הגדול והרצון להשקיע בארה”ב, תהליך הרכישה והמימון כרוך בשלבים רבים וניירת אינסופית. משקיעים רבים מוותרים כי התהליך ארוך ומסורבל, ואחרים מחליטים לממן את העסקה במזומן וללא מינוף כדי להקל על התהליך (42% מהמשקיעים הזרים מוותרים על מימון, לעומת 26% אמריקאים). רבים מהם נופלים בתהליך או שמוכרים לא מעוניינים למכור להם בגלל תהליך הסגירה המסורבל.

החברה מובלת על ידי המייסד והמנכ”ל יובל גולן, יזם ומומחה נדל״ן חוצה גבולות. במשך 18 השנים האחרונות הוא חי ב-8 מדינות וניהל פעילויות ב-18 מדינות (אירופה, המזרח התיכון, וארה”ב). בנוסף, הוא בנה וביצע עסקאות בשווי של מעל מיליארד דולר, בעבודה עם חברות Fortune 500 עולמיות, ממשלות, עסקים קטנים ובינוניים, קרנות הון סיכון, וסטארט-אפים. בחברה 24 עובדים, עם מרכז פיתוח בתל אביב, HQ עסקי במיאמי פלורידה ועובדים נוספים באירופה וארה”ב. 

קניית הנדל”ן דרך Waltz כרגע אפשרית במדינות: אלבמה, פלורידה, ג’ורג’יה, מרילנד, מינסוטה, צפון קרוליינה, אוהיו, דרום קרוליינה, טקסס ובקרוב גם באריזונה, עם תוכניות להתרחבות בעתיד. עד כה החברה קיבלה בקשות בסכום של מעל 100 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים מכל רחבי העולם שקיבלו גישה מוקדמת לפלטפורמה, וסגרה עסקאות בהיקף של מיליוני דולרים ללקוחות מישראל, צ’ילה, קולומביה, פורטוגל, ועוד.

“בימינו ניתן להשקיע בכל אפיק בלחיצת כפתור, אלא אם אתה אזרח זר המנסה להשקיע בנדל”ן בארה”ב”, מסביר יובל גולן, מייסד ומנכ”ל Waltz. “על רקע הניסיון שלי לקנות ולהשקיע בנדל”ן במדינות שונות בעולם ובארה”ב, הבנתי שאני רוצה לשפר את התהליך עבור אזרחים זרים ולעשות אותו פשוט, קל ומהיר. כולנו אנשים עם עיסוקים מרכזיים בחיינו, שבונים את עתידנו הכלכלי, בזמן שהתהליך שובר אותנו ואין שום סיבה לכך. זהו שוק נדל”ן מבוקש מאוד, וכעת, משקיעים יכולים להפוך את ההון שלהם לעתיד הכלכלי עליו הם חולמים, בזמן שאנחנו מטפלים עבורם ברגולציות, חוקים, בנקאות וניירת.”

“השירות של Waltz הולך לשנות באופן מהותי את חווית ותהליך ההשקעה של נדל”ן בארה”ב עבור אזרחים לא אמריקאים” אמר תומר דיארי, שותף בקרן Aleph ומשקיע מוביל בסבב הגיוס הנוכחי. “החברה עושה זאת על ידי מתן פתרון לכל נקודות הכאב המרכזיות הקיימות כעת. החל מדרישות מחמירות לקבל משכנתא, מקדמות גבוהות יותר, מכשולי מימון, הוכחת הכנסה בארה”ב, מחסור בהיסטורית קרדיט מקומית והצורך להיות נוכחים פיזית בארה”ב רק כדי לפתוח חשבון בנק, כדי לחתום ידנית על מסמכים ועוד. תמיכה בחברות חזון כמו Waltz אינה רק עניין של השקעה ברעיונות; זה עניין של העצמה והגשמת חלומות. מכיוון ששוק הנדל”ן הוא מחזור הנכסים הגדול ביותר בעולם, אני מצפה להתפתחות החברה והצלחתה”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן