שר האוצר ושר הדתות מקדמים תכנית רוחבית לפתיחת שוק הכשרות לתחרות

אביגדור ליברמן, התמונה נלקחה מאתר משרד האוצר

התכנית צפויה להפחית את הנטל המושת הן על יצרני מזון מקומיים והן על בתי עסק המספקים שירותי הסעדה – בתי המלון, מסעדות ובתי הקפה בישראל;  
צעד זה יביא להפחתה ישירה בהיקף ההוצאה של צרכני שירותי ומוצרי הכשרות בישראל על מזון, הן בצריכה ביתית והן באכילה בחוץ, בעשרות מיליוני שקלים בשנה.

משרד האוצר ומשרד הדתות מקדמים במסגרת חוק ההסדרים תכנית רוחבית לפתיחת שוק הכשרות לתחרות לשם הפחתת יוקר המחיה והיקף ההוצאה הפרטית על צריכת המזון בישראל.

צעד זה יביא לביטול המונופול הקיים כיום וייצר תחרות שתביא הן להוזלת המוצר באופן ישיר והן לשיפור השירות הניתן לבתי העסק הכשרים בישראל. 

במסגרת התכנית, תועבר הסמכות למתן תעודות כשרות בישראל לגופים פרטיים לכלל בתי העסק, וללא מגבלה וזאת לעומת המצב הקיים בו הרבנים המקומיים הם בעלי הסמכות הבלעדית למתן תעודת הכשר. גופי הכשרות הפרטיים יקבלו רישיון הפעלה מהשר לשירותי דת ולאחר קבלת אישור זה, יפעלו באופן חופשי ברחבי הארץ.

הרבנות הראשית תהיה אמונה על קביעת סטנדרטים הלכתיים בסיסיים, אך גופי הכשרות יוכלו להרחיב עליהם. בנוסף, יינתן מענה לגופי כשרות שיבקשו לקבוע סטנדרטים ייחודיים שיוכלו גם לפעול ולתת תעודות הכשר. 

התכנית עתידה להתחיל לפעול בתוך כשנה ועד להפעלת התכנית באופן מלא, תיקבע הוראת מעבר שתיצור רכיב ראשוני בצעד לקידום התחרות, זאת באמצעות פתיחת אזורי הכשרות לתחרות, כך שכל רב מקומי יהיה רשאי לתת אישור כשרות גם מחוץ לתחום אחריותו. 

התכנית עתידה להביא בשורה למיליוני צרכני שירותי ומוצרי הכשרות במדינת ישראל, מכלל הזרמים, דתיים, חרדים, מסורתיים וחילונים ולאפשר לכל אחד ואחת לצרוך מוצר כשר בהתאם להשקפת עולמו ובמחיר נמוך יותר.  

שר האוצר, אביגדור ליברמן: 
“יצירת תחרות בשווקים השונים היא אבן יסוד אותה אני מקדם במספר תחומים. גם בתחום הכשרות, המשפיע ישירות על עלות המזון ויוקר המחיה בישראל, יש הכרח להביא לשינוי מהותי לביטול המונופול הקיים היום. צעד זה יביא בראש ובראשונה לשיפור השירות לאזרחי מדינת ישראל, מכלל הזרמים, וכן יביא להוזלת מחירים. אני מודה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, על גיבוש החלטה משותפת שתביא לשינוי שישפיע על אזרחי מדינת ישראל כבר בשנה הקרובה”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version