חדשות

שיתוף פעולה בין IQM Quantum Computers

שיתוף פעולה בין IQM Quantum Computers, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בר-אילן להאצת המחקר בטכנולוגיה קוונטית

IQM Quantum Computersהאוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בר-אילן החלו בשיתוף פעולה מחקרי על טכנולוגיות קוונטיות, כאשר IQM מספקת רכיבי חומרה למחשוב קוונטי ברמה מסחרית לשתי האוניברסיטאות.

IQM, המובילה הפאן-אירופית במחשבים קוונטיים, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בר-אילן, מהאוניברסיטאות המובילות בעולם, הודיעו היום על שיתוף פעולה במחשוב קוונטי המתמקד במחקר, חילופי ידע וחומרה קוונטית.

מטרת שיתוף הפעולה היא לספק לחוקרים באוניברסיטה העברית בירושלים (בקבוצה בראשות פרופ’ נדב כץ במסגרת המחלקה לפיזיקה והמרכז למדעי המידע הקוונטי) ולאוניברסיטת בר-אילן (בקבוצה בראשות פרופ’ מיכאל שטרן מהמחלקה לפיזיקה) חומרת מחשוב קוונטי ברמה מסחרית שפותחה על ידי IQM. חוקרים בקבוצות אלה יערכו ניסויים באמצעות חומרת IQM ויקדמו עוד יותר את הפיתוח המדעי.

היוזמה כוללת גם בדיקת טכנולוגיית הקווביט של IQM וביצוע ניסויים המבוססים על החומרה שלה. שיתוף פעולה ארוך טווח זה יביא לפריצות דרך מדעיות משמעותיות, מספר תרומות אקדמיות וחידושים במוצרים חדשים. זאת, בהתאם לאסטרטגיה הנבחרת של IQM לספק ללקוחותיה ולשותפיה גישה ישירה לרכיבי חומרה.

בהתייחסו להודעה זו אמר ד”ר ג’והה ורטיינן, סמנכ”ל תפעול ומייסד שותף של IQM: “אנו שמחים מאוד לעבוד הן עם האוניברסיטה העברית בירושלים והן עם אוניברסיטת בר-אילן ומצפים לשיתוף פעולה מדעי ומסחרי פורה וארוך טווח. הכרזה זו תואמת היטב את האסטרטגיה שלנו לספק חומרת מחשוב קוונטי ברמה מסחרית לקבוצות מחקר גלובליות”.

“שיתוף פעולה זה מהווה גם אבן דרך משמעותית לשיתוף הפעולה שלנו עם האקוסיסטם הקוונטי ברמה העולמית בישראל. ככל שהמחשבים הקוונטיים יתפתחו עוד יותר, הידע שפותח בישראל – למשל, סביב למידת מכונה ותוכנות קוונטיות – יהפוך לקריטי יותר בעתיד”, הוסיף ג’והה.

בעתיד, כל הצדדים שואפים גם להרחיב את שיתוף הפעולה לקראת בניית מחשבים קוונטיים מלאים למטרות מדעיות ומסחריות בישראל.

“אנו נרגשים משיתוף הפעולה החדש עם IQM וכבר מדדנו מספר מכשירי IQM בעלי עקביות גבוהה במעבדה שלנו בישראל. זו רק תחילתו של מיזם משותף פורה ופורה”, שיתף פרופ’ נדב כץ, מנהל המרכז למדעי המידע הקוונטיים של HUJI.

תנודות מבוקרות קוהרנטיות ביותר של הקווביטים של IQM הנמדדים בישראל (HUJI).

“אנו גאים לקחת חלק במחקר המציב את ישראל ואוניברסיטאותיה בחזית המאמץ העולמי לפיתוח מחשבים קוונטיים. הדרך עוד ארוכה, אבל אני מאמין שאנחנו בבר-אילן, יחד עם שותפינו באוניברסיטה העברית, נצליח להשיג תוצאות פורצות דרך”, אמר פרופ’ מיכאל שטרן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן