חדשותסטארטאפ ניישן

שיא ההענות למודעות לחיפוש עובדים – בתחילת השבוע

ביום העבודה הראשון בשבוע נרשם שיא ההענות של עובדים פוטנציאלים לפרסומים על משרות פנויות, כך עולה מנתונים של חברת Paradox על סמך ניתוח של מיליוני שיחות עם מועמדים לעבודה ברחבי העולם.

מהנתונים של פרדוקס עולה שביום שני, שבו נפתח שבוע העבודה ברוב המדינות בעולם, מתקבלות 18% מכלל התשובות השבועיות למשרות חדשות. אחוז זה הולך ופוחת באופן רציף מדי יום עד לשפל של 9% ביום שבת, יום הבילויים והקניות בחו”ל. ביום ראשון, כשאנשים בבתיהם, נרשמת עליה מסוימת בהתעניינות במעבר לעבודות חדשות ו-12% מהתשובות על מודעות נשלחות ביום זה.

לדברי ים דביר, מנהל פרדוקס ישראל, הנתונים מצביעים על כך ש-21% מהפניות של מועמדים למשרות מתקבלות במהלך סוף השבוע, כשאנשי כוח האדם לא נמצאים בעבודתם. גם בימי השבוע חלק ניכר מהתשובות מתקבלות בשעות הערב והלילה, כך שלהערכתנו 40% מפניות המועמדים הן בזמן שאין מישהו אנושי שיוכל לענות. העובדים הפוטנציאלים מקבלים את המענה לעיתים לאחר יממה או שתיים, כשבפרק זמן זה הם מספיקים לבדוק חלופות ולשנות את דעתם.

אוליביה, קרדיט: פרדוקס

על מנת לתת מענה לפניות של מחפשי עבודה בזמן אמת פיתחה פרדוקס את “אוליביה“, עוזרת אישית וירטואלית, שמצטרפת לצוותי הגיוס האנושיים ומסייעת להם בניהול הקשר עם העובדים ומתן מענה 24/7. אוליביה מנהלת עם מועמדים לעבודה שיח בפלטפורמה שנוחה להם, ווטסאפ, מסנג’ר, SMS, לינקדין או אינסטגרם, משיבה לשאלותיהם בשעות ובשפה המועדת עליהם ומציגה בפניהם מידע על החברה, המשרה המבוקשת וסרטונים רלוונטיים להכרת התפקיד והצוות. במהלך השנה האחרונה ניהלה אוליביה 30 מיליון שיחות עם מועמדים לעבודה עבור מאות חברות בכ-50 מדינות וקבעה באופן עצמאי 3.1 מיליון ראיונות עבודה.

אוליביה מנוהלת היישר מתוך דפדפן הכרום באמצעות תוסף מיוחד הניתן להורדה בחינם בישראל. המערכת לומדת כל אחת מהשיחות באמצעות בינה מלאכותית ומסיקה מהן תובנות לשיפור האלגוריתם ועבודת הארגון, בכדי להפוך את התהליך למהיר, יעיל וחוויתי לכל הצדדים. אוליביה מבצעת סינון ובדיקת התאמה של קורות חיים למשרות רלוונטיות, תזמון ראיונות אוטומטי, תזכורות למועמד למלא טפסים ולספק מידע, הנגשת מידע חשוב למועמדים ולצוותי הגיוס. התהליך כולו מתנהל בשקיפות תוך עדכון המועמד על לוחות הזמנים ומתן תשובות לכל שאלה של המועמד וכך היא מסירה את אחד מגורמי התסכול של מועמדים ששוכחים לחזור אליהם, ומקצרת ביותר מחצי את משך הגיוס ואחוזי ההצלחה שלו.

לדברי ים דביר, תחום האוטומציות בגיוס עובדים רשם צמיחה אדירה על רקע המחסור העולמי בעובדים בתחום משאבי האנוש. תחום ה-HR בהייטק רשם בשנים האחרונות צמיחה אדירה עם התפתחות תפקידים חדשים של מיתוג מעסיק, חווית מועמד, מתאמי ראיונות, קליטה והוספת מגייסים רבים. יש כיום בארץ ביקוש עודף של 3,000 אנשי כוח אדם שחברות לא מצליחות למלא. הקושי העיקרי הוא לאתר עובדים בעלי ניסיון של שנתיים ומעלה. המחסור במגייסים גורם לתגובת שרשרת כיוון שהוא פוגע ביכולת של החברות לקלוט כוח אדם איכותי גם ליחידות האחרות. העוזרת הוירטואלית קולטת אליה חלק מהעבודות של אנשי ה-HR ומאפשרת להם להתפנות לטיפול בחלקים היצירתיים יותר של עבודתם.

חברת פרדוקס הוקמה בסוף שנת 2016 על ידי אהרון מטוס. לפני כשנה רכשה החברה את הסטארטאפ הישראלית Spetz שאנשיו הפכו למרכז הפיתוח של פרדוקס בישראל. הטכנולוגיה של ספץ הוטמעה במלואה והפכה לחלק מהיכולות של אוליביה. פרדוקס רשמה צמיחה חדה בתקופת הקורונה בעקבות הביקוש העולמי לכוח אדם והרחבת התקשורת הדיגיטלית. החברה השלימה לאחרונה סבב גיוס של 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר והפכה ליוניקורן. בעקבות הגיוס פרדוקס מרחיבה את מרכז הפיתוח הפועל במתחם שרונה ותגייס עשרות עובדים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן