חדשותישראל

רוצה להגיע עם המחקר שלך עד הירח?

עמותת SpaceIL קוראת לגופים ברחבי העולם להציע הצעות לניסויים במשימת החלל של בראשית2

מועד אחרון להגשה: 15 בנובמבר 2021.

פרויקט בראשית2 של עמותת SPACEIL הצפוי להיות משוגר בשנת 2024, מהווה הזדמנות היסטורית לפריצת דרך טכנולוגית, מדעית וחינוכית בדגש על הדור הצעיר, ובימים אלה, מפרסמת העמותה קול קורא להגשת הצעות לניסויים במשימת החלל בראשית2. 

הקול הקורא מכוון לאוניברסיטאות, צוותי מחקר וחברות טכנולוגיות ברחבי העולם, במטרה לחבר עוד גורמים עם חלומות גדולים ורעיונות מעוררי השראה למחקרים יוצאי דופן. בכך, לחבר שותפים נוספים למסע שהפך מיוזמה פרטית של עמותת SpaceIL למסע לאומי בבראשית1 וכעת עשוי להפוך למשימה בינלאומית. 

ההצעות למחקר יכולות להתמקד במגוון נושאים ובהם ניסויים העוסקים באדמת הירח, מצב פני השטח, קיימות על הירח – ייצור מים ומזון, אסטרוביולוגיה, נתונים השוואתיים משני צידי הירח ועוד. מטרת הקול קורא מלבד הרחבת הידע ויצירת שותפים נוספים למסע, היא לשלב מחקר מדעי עם תוכניות חינוך הפונות לציבור באמצעות ביצוע ניסויים שניתן יהיה להנגיש חינוכית לתלמידים, ובכך לקרב עוד צעירים לעולם המדע, כחלק מחזונה של SpaceIL. לכן, דורשת העמותה לשלב בהצעה לניסוי מתווה לתוכנית חינוכית הקשורה למשימה. חשוב לציין שמדובר ב-ניסויים שיושלבו בכל כל אחת מ-3 החלליות- חללית האם (מקפת) ושתי הנחתות. בעמותה הגדירו מאפיינים בסיסים לניסויים כגון, משך הניסוי עבור הנחתות- עליו להיות בפרק זמן קצוב  מרגע השחרור בחלל, לעומת זאת ניסויים עבור חללית האם יוכלו להימשך בין שנתיים לחמש שנים. עוד פירטו, כי משקל מערכות הניסויים עבור כל אחת מהנחתות יוכל להיות עד 2.5 ק”ג ואילו עבור חללית האם ניתן לשלב עד 5 ק”ג. כמו כן נוספו דרישות פיזיות נוספות והדגישו כי על מערכותהניסויים לעמוד בתנאי החלל הכוללים קרינה, טמפרטורה קיצוניות ועוד. 

משימת ״בראשית2״ מתוכננת לייצר הישגים בינלאומיים בתחום החלל העמוק ביניהם: נחיתה כפולה על הירח במשימה אחת; נחיתה בצד הרחוק של הירח (עד היום רק סין הצליחה לנחות שם); הנחתות (הצמודות לחללית האם) תהיינה החלליות הקטנות ביותר ששוגרו אי פעם לחלל (כל אחת מהן שוקלת כ120 ק”ג עם דלק ו-60 ק”ג בלי דלק); בנוסף, חללית האם (אשר תיבנה בשיתוף עם תע”א) מתוכננת למשימה ארוכת טווח של כ-5 שנים ותהווה פלטפורמה לפעילות חינוכית מדעית בארץ ובעולם, באמצעות חיבור מרחוק, אשר תאפשר לתלמידים ומדענים וחוקרים ממדינות שונות להשתתף במחקר מדעי בחלל העמוק. 

כזכור, לאחרונה הודיעה העמותה כי השלימה גיוס של 70 מיליון דולר מפטריק דרהי, מרטין מושל ומוריס קאהן שתרמו יחדיו את הסכום לטובת המשימה. 

שמעון שריד מנכ”ל SpaceIL: “משימתה של בראשית2 הינה פורצת דרך ועל כן אנו מחפשים לשלב בה ניסויים חדשניים שיוכלו לסייע לקדם את האנושות. אני קורא לחוקרים מרחבי העולם, גדולים כקטנים, מוסדות ואנשים פרטיים להציע ניסויים מדעיים בעלי ערך מדעי וחינוכי כאחד ולסייע לנו לפרוץ גבולות ולחלום רחוק”

כפיר דמרי מייסד ומשנה למנכ”ל SpaceIL  הוסיף: “משימתה העיקרית של בראשית2 היא לעורר השראה לדור שלם של תלמידים וחולמים. המשימה הנוכחית תשבור שיאים בהיסטוריית החלל העולמית, ותהווה פלטפורמה לניסויים מדעיים עם ערך משמעותי וחינוכי, ובכך תהפוך ממשימה ישראלית-לאומית למשימה בינלאומית חוצת יבשות שעתידה לחבר את הדורות הצעירים לחקר החלל בישראל ומחוצה לה”.

SpaceIL מינתה ועדה מייעצת מדעית המורכבת ממדענים מובילים מאנשי מקצוע מהאקדמיה הישראלית, סוכנות החלל הישראלית, שותפי SpaceIL ונציגי חינוך מדעי טכנולוגי (STEM). הרעיונות לניסויים ייבחנו על ידי הוועדה, על סמך הקריטריונים של ערך מדעי, איכות היישום – מתודולוגיה, איכותית ומתאימה למחקר המוצע, הערכת תוקף תוצאות הניסוי, רמת הסיכון הטכנולוגי ועוד. 

SpaceIL היא עמותה ללא כוונת רווח הפועלת לקידום הדור הבא של המדענים, המהנדסים והחולמים דרך משימות חדשניות בחלל העמוק, באמצעות מדע מתקדם, חינוך והשראה בתחומי הטכנולוגיה והמדע. לעמותה מאות מתנדבים והיא הצליחה בשנות פעילות לגעת במעל לשני מיליון ילדים. באפריל 2019 הפכה לגוף הפרטי הראשון שהגיע לירח במסגרת משימת ״בראשית״, ובכך מיצבה את ישראל כמדינה השביעית שהגיעה לירח והמדינה הרביעית שניסתה לנחות על הירח אחרי ארה”ב, רוסיה וסין. העמותה עובדת בשיתוף עם סוכנות החלל הישראלית ועם התעשיה האווירית בישראל.

מועד אחרון להגשה: 15 בנובמבר 2021. לקריטריונים המלאים ופרטים נוספים באתר העמותה:  https://www.spaceil.com/call-for-proposals

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן