חדשותנדל"ן בארץנדל"ן ותשתיות

רובי קפיטל העמידה הלוואה של כ-40 מיליון שקל לקבוצת רכישה להקמת פרויקט מגורים ומסחר במרכז ירושלים

רובי קפיטל, המתמחה במימון והשקעות נדל”ן, תשלים הלוואה לקבוצת רכישה של כ-50 רוכשים באזור שוק מחנה יהודה; שווי הפרויקט נאמד בכ-140 מיליון שקל

פרויקט בתי נבון נבנה בימים אלה במרץ, לאחר זמן רב בהן התקשו למצוא פתרון מימון ראוי בשל מורכבותו. הדבר התאפשר בדמות מימון חוץ בנקאי לליווי ולבניית הפרויקט. רובי קפיטל, המתמחה במימון והשקעות נדל”ן, היא זו שהעמידה לקבוצת הרכישה את הסכום הנדרש להקמת הפרויקט, אשר עלותו נאמדת בכ-105 מיליון שקל.

מדובר בפרויקט הכולל מגורים ושטח מסחרי, הנמצא בימים אלה בעיצומה של הבניה, וממוקם בשכונת שערי צדק בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים. הפרויקט, אשר שוויו צפוי להגיע לכ-140 מיליון שקל, הינו בן 9 קומות והוא משתרע על שטח כולל של כ-7,500 מ”ר, מתוכם שטחי מסחר של כ-500 מ”ר ו-74 יחידות דיור. הפרויקט כולל תמהיל דירות מגוון של 2 עד 3 חדרים בגדלים שונים, בטווח מחירים של 30,000-35,000 שקל למ”ר. הפרויקט עתיד להתאכלס במחצית השנייה של 2020.

חברת בתי נבון ניהול ויזום, המתמחה בניהול קבוצות רכישה, אחראית לארגון קבוצת הרכישה ולניהול הפרויקט. רק לאחרונה אושרה למעשה בנייתה של הקומה התשיעית בפרויקט מתוקף תקנות שבס-כחלון, ובכך יתווספו לפרויקט 8 דירות חדשות למכירה. רובי קפיטל תגדיל את היקף ההלוואה לצורך בנייתה של הקומה הנוספת עד לסכום כולל של כ-40 מיליון שקל. רובי קפיטל מעמידה את ההלוואה במספר אבני דרך שיועברו על בסיס רבעוני לאורך התקדמות הבניה.

במרבית המקרים של עסקאות נדל”ן מורכבות דוגמת זו של בתי נבון, לחברות מימון חוץ בנקאיים יתרונות על פני התהליך אותו נדרשים רוכשים לעבור בגופי המימון המסורתיים. רובי קפיטל, בבעלותם של אילן רובינשטיין, גרשון שפירא ואנדרו מסטל, פועלת מאז שנת 2015, ומציעה מגוון פתרונות למימון והשקעות נדל”ן, עבור יזמים וקבוצות רכישה כאחד. החברה ביצעה עד כה עשרות עסקאות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. לאחרונה הצטרפו למייסדי החברה שני שותפים נוספים – יעקב ניצן, אשר הקים ועמד בראש המחלקה לליווי פרויקטי נדל”ן בחברת הביטוח הראל וניהל את מערך האשראי הלא סחיר בתחום הנדל”ן של הקבוצה בארץ; וכן עומר אלפרן, חבר הנהלת רובי קפיטל, ושותף להקמת הפעילות מראשית דרכה של החברה.

עומר אלפרן, שותף ברובי קפיטל מסר: “מדובר בפרויקט במיקום אטרקטיבי ביותר. בבעלות חברי קבוצה בעלי אמצעים, אשר התעכב במשך תקופה כיוון שלא נמצא פתרון המימון המתאים למבנה המשפטי והקנייני המורכב של הקבוצה. רובי קפיטל למעשה הניעה את הפרויקט על ידי מציאת פתרון גמיש ומהיר לנושא המימון עבור חברי הקבוצה. קבוצות הרכישה למודות ניסיון מהזמן הממושך שלוקח לגורמי האשראי המסורתיים להעמיד מימון, כאשר עיכוב בהשלמת הפרויקט משמעו עיכוב בקבלת הנכס החדש למטרת שימוש עצמי, או לצורך הפקת דמי השכירות מהשכרת הנכס. מימון חוץ בנקאי מאפשר לחברי הקבוצה להוציא את הפרויקט לפועל במהירות ויעילות, תוך מתן פתרונות גמישים במידת הצורך, ולמעשה מקרב את חברי הקבוצה אל הנכס המיוחל.” אלפרן הוסיף כי “היבט ייחודי נוסף בפרויקט זה הוא הצלחת המארגן בקבלת אישור לבניית יחידות נוספות המיועדות למכירה בתום הפרויקט. במסגרת מימון הפרויקט, רובי קפיטל תעמיד מימון נוסף שיאפשר גם את הקמת היחידות הנוספות והגדלת הרווחיות של חברי קבוצת הרכישה”.

בשנים האחרונות העמידה רובי קפיטל הלוואות ליזמים ולקבוצות רכישה, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, תוך גילוי גמישות וזמינות ברמה הגבוהה ביותר. החברה מאפשרת קבלת מימון, תוך מתן פתרונות משפטיים ומסחריים לצורך השלמת הפרויקט. לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם מיטב דש גמל ופנסיה, הכולל מתן הלוואה למימון חוב נדל”ן.

אודות רובי קפיטל:

חברת רובי קפיטל עוסקת במימון והשקעות נדל”ן מאז שנת 2015, ומציעה ללקוחותיה פתרונות ייעודיים ויצירתיים למימון מגוון פרויקטי נדל”ן, בשכבות חוב שונות. צוות המנהלים של החברה הינו בעל ניסיון בינלאומי עשיר והבנה מעמיקה של שוק הנדל”ן המקומי והעולמי, המאפשרים להציע למשקיעים עסקאות בעלות ערך מיטבי. החברה נחשבת לאחת מחברות החיתום המובילות ובעלת ניסיון רב בעבודה עם בנקים מובילים בישראל. עד כה העמידה החברה הלוואות ליזמים ולקבוצות רכישה, בסכום מצטבר של מאות מיליוני שקלים למגוון פרויקטים.

אודות בתי נבון:

חברת בתי נבון ניהול וייזום בבנייה בע”מ, בבעלותם של יוסי שפירא ואלי פוברסקי, הוקמה בשנת 2009. החברה הינה חברה יזמית המתמחה בין היתר בארגון קבוצות רכישה ובעלת ניסיון רב בניהול ההיבטים השונים של פרויקטים בבניה. החברה פיתחה וניהלה פרויקטים למגורים בהיקף של אלפי יחידות דיור בשווי של מאות מיליוני שקלים. הפרויקטים של החברה פרושים ברחבי הארץ, עם ריכוז משמעותי בירושלים וסביבתה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן