חברות בארץחברות בחו"לחדשות

קרן הליוס משקיעה באפקון

הקרן משקיעה 55 מיליון שקל באפקון תחבורה חשמלית – חברת בבעלות אפקון החזקות – בתמורה ל-50% ממניות אפקון תחבורה חשמלית

ההשקעה תפתח בפני קבוצת אפקון אפשרויות לכניסה לשווקים נוספים בתחום האנרגיה המתחדשת בחו”ל בזכות פעילותה האירופית הענפה של קרן הליוס

ישראל רייף, יו”ר אפקון החזקות: “השקעתה של קרן הליוס באפקון תחבורה חשמלית מהווה הבעת אמון באפקון ובפעילותה בתחום טעינת רכב חשמלי. אפקון הינה אחד מהשחקנים הוותיקים בשוק התחבורה החשמלית, ופרשה מאות עמדות טעינה ברחבי הארץ. העסקה תאפשר לחברה לפתח את פעילותה הן בארץ והן בחו”ל, וזאת בפרט לאור תחילת פעילותה של חברת טסלה העולמית בישראל בימים אלו”.

ישראל רייף יו”ר אפקון צילום עזרא לוי

ארז גיסין, שותף מנהל בקרן הליוס: “הליוס 5 – הקרן החדשה של קבוצת הליוס – שמחה לחבור לקבוצת אפקון על מנת להוות גורם משמעותי בשוק הטעינה לרכבים חשמליים בישראל, אשר עתיד לצמוח בשנים הקרובות, ולתמוך במאמץ העולמי בנושא שינוי האקלים. זוהי השקעתה השנייה של הליוס 5, המתמחה בהשקעות אנרגיה מתחדשת באירופה ובישראל. החיבור עם קבוצת אפקון מאפשר שילוב יכולות אופטימלי בשוק בישראל ובהתרחבות לאירופה.”

קרן השקעות הליוס תשקיע באפקון תחבורה חשמלית סכום של כ- 55 מיליון ₪, לפי שווי חברה של 110 מיליון ₪ (לאחר הכסף).

מתוך הסכום הכולל של כ-55 מיליון ₪,  37 מיליון ₪ יושקעו בחברה וסכום נוסף של 18 מיליון ₪ יושקע בשנת 2025, בכפוף לעמידת אפקון תחבורה חשמלית ביעדים שנקבעו.

לאחר ההשקעה תחזיק קרן הליוס 50% ממניות אפקון תחבורה חשמלית.

השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על התחרות וכן לקבלת אישורי בנקים.

ככל שתושלם העסקה, צפויה אפקון החזקות לרשום רווח של כ- 30-32 מיליון ש”ח.

שיתוף הפעולה בין אפקון לקרן הליוס מהווה מנוע צמיחה של קבוצת אפקון בתחומי האנרגיה המתחדשת, וזאת בהמשך לרכישה לפני חצי שנה של אפקון אנרגיות מתחדשות העוסקת ביזמות בתחום האנרגיה המתחדשת בתמורה ל- 21 מיליון ₪, ובהמשך להקמת חוות הרוח בסירין ובגלבוע.

הליוס, שהוקמה על ידי ארז גיסין ונמרוד גור, משקיעה בפרויקטים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים בישראל ובאירופה בתחומי ביומס, ביוגז, אנרגיה מפסולת, אנרגיית שמש, אנרגיית רוח, אגירת אנרגיה וטעינה של כלי רכב חשמליים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן