חדשות

קרן בירד תשקיע 8 מ׳ דולר ב-9 פרויקטים טכנולוגיים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות

בידוד תרמי המגן על מזרק אפיפן לטיפול באלרגיה מסכנת חיים; ניטור מרחוק של חולי לב וטכנולוגיה למעקב בזמן אמת אחר התקדמות בנייה בפרויקטי נדל”ן 

  • הפרויקטים, שתקציבם הכולל יגיע ל 22-מיליון דולר, כוללים פיתוחים חדשניים בתחומי האגטק, בנייה, חומרים, סייבר, ייצור, מכשור רפואי  ומדעי החיים.
  • עד כה הניבו פרויקטים שבהם השקיעה קרן BIRD מכירות של יותר מ-10 מיליארד דולר.

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה”ב, אישרה בישיבת הדירקטוריון האחרונה השקעות בסך של 8 מיליון דולר בתשעה פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות. בנוסף למענקים מטעם קרן BIRD יזכו הפרויקטים החדשים גם למימון מהמגזר הפרטי, כך שסך ההשקעה בהם יגיע ל-22 מיליון דולר. 

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים לצורך פיתוח מוצר משותף. נוסף על הענקת מענקים מותנים של עד מיליון  דולר (עד מיליון וחצי דולר עבור פרויקטים מצטיינים), הקרן מסייעת לחברות באיתור וחיבור לשותפים אסטרטגיים פוטנציאליים.

הפרויקטים המוגשים לקרן בירד עוברים בדיקה קפדנית ע”י בוחנים ישראלים מטעם רשות החדשנות ובוחנים אמריקאים מטעם המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה”ב (NIST).

עשרת הפרויקטים שאושרו בישיבת הדירקטוריון מתווספים ליותר מ-1000 פרויקטים בהם השקיעה הקרן במהלך 44 שנות פעילותה. הפרויקטים, שהיקף ההשקעה הכולל בהם מגיע ליותר מ-370 מיליון דולר, הניבו עד כה מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר. 

הפרויקטים שאושרו הם:

  • חברת סיון טכנולוגיות מתקדמות הישראלית וחברת AMET האמריקאית יפתחו מכונת ריתוך בלייזר המבוססת על לייזר עם אלומה דינמית.
  • חברת TempraMed הישראלית וחברת Concept Group Corporation  האמריקאית יפתחו בידוד תרמי המגן על מזרק אפיפן המיועד לטיפול חירום באירועי אלרגיה מסכני חיים מפני חשיפה לטמפרטורות גבוהות שעלולות לפגוע ביעילותו.
  • חברת Cordio Medical הישראלית וחברת International Healthcare  האמריקאית יפתחו ויבדקו את מערכת HearO® אשר מנטרת מרחוק  חולים הסובלים מאי ספיקת לב.
  • חברת מגו אפק וחברת Edamame Health  יפתחו טיפול ביתי לחולי לימפדמה.
  • חברת Kav-Medida הישראלית וחברת Skycatch האמריקאית יפתחו מערכת סריקה וניתוח ניידת לניטור אתרי בניה, המשלבת חללי פנים ומרחבים חיצוניים. 
  • חברת Sixgill הישראלית וחברת Basis Technology האמריקאית יפתחו  פלטפורמה לזיהוי איומי סייבר המבוססת על טכנולוגיות בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית.
  • חברת אגרידרונס הישראלית וחברת ISCA Technologies יפתחו מערכת פיזור חכמה ומדויקת של מוצרי שיפור האבקה וחומרי הדברה טבעיים, הנישאת על ידי רחפן.
  • חברת HIL Applied Medical הישראלית וחברת Proton International האמריקאית יפתחו מערכת קומפקטית, תחרותית במחיר, לטיפול בסרטן באמצעות הקרנת אלומת פרוטונים מבוססת לייזר. 
  • חברת SirT6 הישראלית וחברת  Regulus Therapeutics יפתחו טיפול חדשני עבור תסמונת השבריריות בגיל המבוגר המבוסס על העלאת רמות החלבון SIRT6. 

גב’ מוג’דה בהר, מנהלת בכירה לחדשנות ושירותי תעשיה ב-NIST, המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה”ב, ויו”ר משותף במועצת הנגידים של קרן בירד: “הפרויקטים המשותפים שאושרו בין חברות אמריקאיות וישראליות מציעים פתרונות ייחודים לבעיות מורכבות בתחומים בעלי חשיבות אסטרטגית הן לישראל והן לארה”ב. פרויקטים אלו יפתחו טכנולוגיות בתחומי אבטחת סייבר, טיפולים רפואיים ומכשור רפואי, ויביאו לשיפורים בייצור תעשייתי ולחסכון בעלויות בחקלאות. אני מצטרפת לעמיתיי ומברכת את החברות שזכו במענקים”.

ד”ר עמירם אפלבום, המדען הראשי של משרד הכלכלה ויו”ר רשות החדשנות ויו”ר משותף במועצת המנהלים של קרן בירד: “שיתוף הפעולה ארוך השנים עם קרן BIRD הניב חידושים טכנולוגיים מזהירים, פרי שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות. אנו גאים בבחירה של חבר הנאמנים של הקרן אשר בחר בפרויקטים המשקפים מגוון מגזרים כגון חקלאות, רפואה, אבטחת סייבר וטכנולוגיות בנייה. אנו מקווים שפרויקטים הנתמכים על ידי קרן בירד ישפרו את הבריאות ואיכות החיים של אזרחי שתי המדינות.  אנו מאחלים הצלחה רבה לחברות שזכו במענקים ומצפים לראות בהצלחת המוצרים החדשניים שהם מפתחים.”

ד”ר איתן יודילביץ, מנכ”ל קרן בירד: “הפרויקטים שנבחרו כוללים חידושים פורצי דרך אשר יפיקו ערך משיתופי הפעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות ומהמימון הניתן על ידי הקרן. המענקים הכספיים  מסייעים לחברות בפיתוח הטכנולוגי המשותף במיוחד בתחומים חדשניים ובסביבת השקעות רבת סיכון”.

מועד הגשת תקצירי מנהלים לסבב האישורים הבא של קרן בירד יתאפשר עד ה-1 במרץ 2022. אישור הפרויקטים יתבצע במהלך חודש יוני 2022.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן