אנרגיהחדשות

צ’קראטק – כוונה לאשר פטנט בתחום טכנולוגיית גלגלי התנופה

פטנט זה ופטנט נוסף שאושר לאחרונה ע”י משרד הפטנטים האמריקאי, הינם נדבך נוסף ביצירת ובשימור המובילות הטכנולוגית של צ’קראטק באגירת אנרגיה חשמלית בגלגלי תנופה וניהול אופטימלי של ההספק המופק מהם, כנדרש ביישומה של הטכנולוגיה כתשתית לטעינה מהירה של רכבים חשמליים

לדברי בועז וייזר, מנכ״ל צ’קראטק: “אנחנו עדים בחודשים האחרונים להאצת מהפכת המעבר לרכבים חשמליים, כמגמה עולמית. מרכיב חשוב למימוש מהפיכה זו הינה יצירת התשתית שתאפשר טעינה מהירה של רכבים חשמליים. הפתרון שלנו מאפשר הקמת תשתית טעינה מהירה בכל מקום, גם במקומות בהם תשתית החשמל הינה מוגבלת בהספק. אנחנו הראשונים להציע פתרון המבוסס על גלגלי תנופה, שביישום זה הינו בעל יתרונות משמעותיים על טכנולוגיית סוללות הליתיום  הנפוצה, כפתרון “ירוק” ובטוח המשמר ביצועים גבוהים ואמינות גבוהה על אף מספר רב ותדיר של מחזורי טעינה/פריקה בהספק גבוה. 

גלגל התנופה מהווה את ליבת טכנולוגית אגירת האנרגיה הייחודית שפיתחנו ועל כן אישור פטנטים אלו מהווה נדבך נוסף ביצירת ושימור היתרון הטכנולוגי שלנו על פני מתחרים המבססים את הפתרונות שלהם על גלגלי תנופה, והצהירו לאחרונה על כוונתם לעשות שימוש בטכנולוגיה זו בשוק המטרה שלנו, תשתית הטעינה לרכבים חשמליים.

אישור פטנטים אלו הינו הוכחה נוספת לחדשנות של צ’קראטק, ואנו צופים שישמשו ככלי נוסף ליצירת הבידול והמיצוב שלנו ויחזקו את תהליכי החדירה שלנו לשווקים במדינות היעד, באירופה ובארה”ב.״

חברת צ׳קראטק הודיעה היום כי משרד הפטנטים האירופי הודיע לחברה על כוונתו לאשר לחברה פטנט אירופי בתחום טכנולוגיית גלגלי התנופה (Magnetically coupled flywheel). הפטנט החדש מתייחס למבנה הייחודי של המנוע של גלגל התנופה של החברה, המאפשר פעולה רצופה בהספק גבוה של המנוע החשמלי ע”י קירור פשוט וזול של הסטאטור תוך שימוש במאוורר סטנדרטי.

המבנה הייחודי של גלגל התנופה הינו בעל יתרונות בעת יישום הטכנולוגיה במוצר סדרתי ובפרט בשוק המטרה העיקרי אליו מכוונת החברה – תשתית הטעינה המהירה לרכב חשמלי. תשתית הטעינה נדרשת לשמר ביצועים גבוהים ואמינות גבוהה על אף מספר רב ותדיר של מחזורי טעינה/פריקה בהספק גבוה. לפיכך, החברה רואה באישור הפטנט נדבך נוסף ביצירת ושימור יתרון טכנולוגי על מתחרים המבססים את הפתרונות שלהם על גלגלי תנופה.

לאחר אישור הפטנט על ידי משרד הפטנטים האירופי תוכל החברה לאשרר אותו במדינות שונות באירופה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן