חדשות

צעירות וצעירי ישראל משנים מציאות

וועידת הצעירים והצעירות תתקיים מחר בבנייני האומה בירושלים

את הועידה מובילים התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית ומפעל הפיס, בשיתוף עיריית ירושלים, המשרד לשוויון חברתי והרשות לפיתוח ירושלים

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית ומפעל הפיס, בשיתוף עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים והמשרד לשוויון חברתי, יובילו ביום חמישי הקרוב (17.6.2021) את וועידת הצעירים והצעירות הארצית במתכונת ייחודית שתייצר לראשונה פלטפורמה חדישה וחווייתית לקיומו של שיח בין כלל הגורמים ובמניפה רחבה של נושאים המעסיקים את הצעירים והסטודנטים בישראל. 

בעקבות השנה המורכבת שחוותה החברה הישראלית, בחרו השותפים להפיק וועידה גדולה ומושקעת במיוחד, אשר תתקיים לראשונה בבנייני האומה בירושלים ובה ישתתפו כ-2,000 סטודנטים וסטודנטיות מרחבי הארץ ועוד כ-20,000 סטודנטים בצפייה במדיות החברתיות. מטרת הוועידה הינה גיבוש תפיסת העתיד של הדור הצעיר, לצד קידום מהלכי שינוי והשפעה סביב הנושאים הבוערים ביותר עבורם: האתגרים וההזדמנויות שמציב שוק העבודה החדש, עידוד ההתנדבות בקהילה, משבר האקלים, אחריות אזרחית משותפת על עתידה של מדינת ישראל, שוויון מגדרי וחיזוק הפריפריה החברתית והגאוגרפית בדגש על הנגב והגליל

הוועידה תתקיים ביום חמישי, ה-17.06.21 בבנייני האומה בירושלים, ובה יישאו דברים בין היתר: ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנהל אגף המלגות במפעל הפיס – ארז גרניט, מנכ”לית פייסבוק ישראל  – עדי סופר תאני, עמית סגל, סמי פרץ, דפנה ליאל, עדי אלטשולר, מיקי חיימוביץ’, שי פירון ועוד. הועידה  תשודר בלייב בעמוד הפייסבוק של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית

דוברי הועידה יעלו לסדר היום שאלות המעסיקות את הדור הצעיר היום ובהן: איך נראה שוק העבודה החדש בעידן שאחרי הקורונה ואילו מודלים מותאמי צעירים הוא צריך לכלול? מה הם הצעדים שהמדינה חייבת לקדם בתחומי ההכשרה למקצועות העתיד? איך מחזקים את הגליל והנגב כדי שיהוו מרחב אטרקטיבי יותר למגורים, גם לאחר סיום התואר? כיצד ניתן לפעול כדי לקדם שוויון מגדרי במגזר הציבורי? מה האחריות שלנו כצעירים בארץ ובעולם על עתידו של כדור הארץ?  ומעל הכל – כיצד הצעירים והצעירות בישראל יכולים לקדם ביחד שותפות בין כל חלקי החברה ואחריות אזרחית?

דווקא עכשיו, עם סיומו של משבר הקורונה בישראל שבמהלכו ניצבו הסטודנטים, הצעירים והמלגאים בחוד החנית של העשייה החברתית, ועם כינונה של ממשלה חדשה בישראל, ישנה חשיבות עליונה בגיבוש עקרונות ומהלכים משותפים למען עתידו של הדור הצעיר, תוך ראייה רחבה של צרכי החברה הישראלית כולה. בסופה של הועידה תוצג “אג’נדת הצעירים והצעירות בישראל”, אותה יגבשו המשתתפים והמשתתפות במהלך הוועידה, והיא תאגד בתוכה את אסופת ההמלצות למהלכי שינוי בתחומים השונים. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “המעבר של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לירושלים הוא צעד חשוב ומתבקש. קיומו של הכנס הזה בבירה הוא נדבך משמעותי לעיר ולצעיריה. אנו משקיעים רבות בסטודנטים ובהוויה הסטודנטיאלית בעיר ועוד נמשיך בשנים הקרובות”.

מנכ”ל מפעל הפיס, עו”ד בני דרייפוס: מפעל הפיס מוביל יחד עם התאחדות הסטודנטים את ” ועידת הצעירות והצעירים בישראל” כבר שנים רבות וזאת מתוך הכרה עמוקה בכך שצעירות וצעירי ישראל הם הכוח המניע של החברה הישראלית בכל תחומי החיים. לאחר משבר הקורונה שפקד את ישראל, התובנה הזאת רק הלכה והתחדדה אצלנו נוכח פעילותם המופלאה של 40 אלף מלגאי הפיס שניצבו, לצד ארגוני המגזר השלישי והרשויות המקומיות בישראל, בחוד החנית של העשייה החברתית באינספור מיזמים למען כל מי שנזקק לסיוע בתקופה זאת. בעיני, הכנס שמתקיים השנה, מהווה גם הזדמנות נפלאה מבחינתנו לומר לצעירים הנפלאים האלה – תודה! 

שלומי יחיאב, יו”ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית: ״אלפי צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ יעלו ביום חמישי יחד איתנו לקריית הלאום בירושלים, כדי לבנות את תמונת העתיד של הדור הצעיר. דווקא עכשיו, אחרי סדרת משברים קשה שחווינו בשנה האחרונה, אנחנו מגיעים לכאן נחושים מתמיד לחזק את היסודות שהתערערו ולקחת אחריות על העתיד שלנו. אנחנו מברכים על הקמת הממשלה החדשה, מאחלים לה הצלחה ומצפים מההנהגה שלה לעמוד לצד הדור הצעיר במדינה. עם זאת, לא נעמוד מהצד ונחכה למימוש הציפיה, אלא נקח אחריות ונבנה את עתידנו במו ידינו. ועידת הצעירים והצעירות היא יריית הפתיחה בתהליך זה. אני מודה לכל שותפינו היקרים, לסטודנטיות ולסטודנטים שהגיעו מצפון ועד דרום, לאגודות הסטודנטים, למובילי״ כוח המשימה הלאומי״ שייסדנו ובמיוחד לצוות ההתאחדות על כל העבודה הקשה לאורך הדרך״.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן