חדשותסטארטאפ ניישן

צמצום תאונות בחדרי אמבטיה עם מערכת ניטור מבוססת רדאר

SMK היפנית והחברה הישראלית Technologies EchoCare תורמים לצמצום תאונות בחדרי אמבטיה עם מערכת ניטור ייחודית מבוססת רדאר

תאגיד SMK (נשיא, מנכ”ל ומנהל התיפעול : Yasumitsu Ikeda, להלן SMK) מספק פתרונות לבעיות בחדר האמבטיה עם “מערכת ניטור מבוססת רדאר” אשר פותחה ע”י חברת EchoCare Technologies Ltd, (מנכ”ל: רפי זך, להלן EchoCare) ,  אשר איתה יש לSMK קשרים עסקיים.

SMK תחל במכירות ראשוניות של “מערכת הניטור מבוססת הרדאר” באוקטובר 2021 ושואפת להשיק ייצור המוני באביב 2022.

תאונות בחדרי האמבטיה

כ -19,000 תאונות קטלניות של בני הגיל השלישי מתרחשות בחדרי אמבטיה מדי שנה ביפן. אולם, מוצרים ושירותים לאיתור מצבים מסוכנים כגון נפילות וטביעות עדיין אינם זמינים באופן נרחב. בנוסף, יש צורך בפתרונות השומרים על פרטיותו של האדם בחדר האמבטיה, מה שאומר שמערכת מבוססת מצלמות אינה מקובלת לשימוש.

מצד שני, מערכות המשתמשות בחיישני רדיו רגישות מאוד לסביבה הספציפית של חדר האמבטיה (חדר קטן מוקף לוחות מתכת, זרמי מים במקלחת, תנועת מים באמבטיה וכו’), מה שמקשה מאוד מבחינה טכנית להשיג דיוק גבוה של איתור האדם וזיהוי המצוקות.

היכולות של מערכת ECHO  של  EchoCare מבוססת רדאר

SMK ו- EchoCare ערכו מספר בדיקות הקפיות עם חברת Chubu Electric Power Co., Inc, וחברות דיור מוגן כגון JS Corporation, יצרני חדרי אמבטיה וחברות ניהול בתי אבות. הם הצליחו להשיג יכולת זיהוי מיקום האדם בבית, תנוחת גופו, נפילות וטביעות בחדר האמבטיה של 90% במספר חדרי אמבטיה בגדלים שונים תוך כדי ניטרול השפעות זירמי המים במקלחות ותנודות פני המים באמבטיה.

מערכת הניטור לטיפול בקשישים באמצעות גלי רדיו מסוג  UWB) Ultra-Wideband) היא מערכת ייחודית שאינה פוגעת בפרטיות הקשישים מכיוון שאינה דורשת זיהוי תמונה והיא יכולה לכסות שטח של כ -40 מ”ר עם יחידה אחת.

פונקציות המופעלות על ידי מערכת ניטור מבוססת רדאר

על ידי זיהוי אוטומטי של מיקום האדם, תנוחת הגוף, תנועה ופרופיל נשימה, המערכת יכולה להתריע בפני מצבי חירום ומצבים חריגים כגון נפילות, טביעה באמבטיה ותנאי נשימה קשים. בנוסף, על ידי ניטור פעילות חיי היומיום של אדם (ADL) וצבירת נתונים כגון מצב הפעילות ופרופיל ההליכה, ניתן להשתמש במערכת לחיזוי שינויים והתדרדרות בריאותית או אפילו התחלת דמנציה.

על ידי מכירת מערכות ראשונות לפני ייצור המוני עם תכונות ייחודיות לחדר אמבטיה, SMK ו- EchoCare פועלות יחד כדי לערוך מבדקים נוספים בבתים רגילים, בדיור מוגן, בבתי אבות ובבתי חולים, מה שאמור להוביל להשקת ייצור המוני באביב 2022 ומטרתו להשיג מכירות של יותר מחמישה מיליארד ין בחמש שנים.

סרטוני הדגמה שהוקלטו בסביבה אמיתית 

לקבלת דוגמה לאופן השימוש במערכת בסביבה ממשית, עיין בסרטון ההדגמה בכתובות האתרים הבאות.

  1. ניטור דירתי – https://youtu.be/acD6rqfgkV0
  2. ניטור בחדר אמבטיה – https://youtu.be/XPmfklh-p_U
  3. ניטור בדיור מוגן או בחדר אישפוז – https://youtu.be/H7mZHJb4Ntg

במאי 2019, SMK השקיעה ב EchoCare ושתיהן חתמו על הסכם לייצור ומכירה של מערכת ניטור מבוססת Radar של EchoCare באמצעות גלי רדיו UWB לשוק היפני.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן