חברות בארץחדשותסטארטאפ ניישן

פלוריסטם || טיפולי קורונה || ה-FDA אישר לפלוריסטם לטפל בחולי קורונה בארה”ב גם מחוץ לפרוטוקול הניסוי הקליני

במסגרת התוכנית להרחבת הנגישות לטיפולים של ה-FDA – Expanded Access Program עבור חולים שאינם עומדים בתנאי הקבלה לניסויים הקליניים || המניה זינקה כמעט 8% – איזה קרנות מושקעות במניה

ברת הביוטכנולוגיה הישראלית פלוריסטם, הודיעה היום (ב’) כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA,  אישר לחברה לטפל בחולי קורונה בתאי PLX-PAD  גם מחוץ לפרוטוקול הניסוי הקליני שלב 2 שנערך בימים אלה בארה”ב, בקרב מטופלים במצב קשה עם סיבוך של תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS).

האישור ניתן במסגרת התוכנית של ה-FDA להרחבת הנגישות לטיפול (EAP Expanded Access Program)  המאפשרת לעשות שימוש בתרופה הנבחנת גם מחוץ למסגרת הניסויים הקליניים, והיא מיועדת לחולים שלא עומדים בתנאים המוגדרים לפי פרוטוקול הניסוי הקליני. התוכנית להרחבת נגישות הטיפול כפי שאושרה על ידי ה-FDA כוללת עד מאה חולים, שנתוני הטיפול בהם ייאספו וייבחנו בנוסף לתוצאות מהניסויים הקליניים. 

בנוסף לטיפול בחולי קורונה במסגרת התוכנית הנ”ל, תמשיך פלוריסטם להתקדם בשני הניסויים הקליניים שלב 2 שהיא עורכת בקרב חולי קורונה שסובלים מתסמונת מצוקה נשימתית חריפה, בארה”ב ואירופה וכן לטפל בחולים קשים במסגרת תוכנית טיפולי החמלה בישראל. 
הטיפול של פלוריסטם הינו תרופה המופקת מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה קיסרית. הטיפול התאי ניתן לחולים בהזרקה לתוך השרירים, ללא כל צורך בהתאמה גנטית בין התורמת מטופל. 

ממצאים של מחקרים פרה- קליניים קודמים בתאי PLX הדגימו השפעות טיפוליות משמעותיות על בעלי חיים שסבלו במודלי יתר לחץ דם ופיברוזיס ריאתיים, פגיעה אקוטית בכליות ופגיעה במערכת העיכול, כולם סיבוכים אפשריים של COVID-19.

יקי ינאי

מנכ”ל ונשיא פלוריסטם, יקי ינאי אמר כי “אנו שמחים על היכולת להנגיש את הטיפולים שלנו לחולים שסובלים מסיבוכים חמורים של מחלת הקורונה. האישור של ה-FDA לטפל בחולים מחוץ לפרוטוקול הניסוי ניתן לנו בעקבות הניסיון שלנו בטיפול בחולי קורונה במסגרת טיפולי חמלה בארה”ב וישראל ומדגיש את הצורך הרפואי הדחוף באפשרויות טיפול חדשות בחולי קורונה במצב קריטי. אנו מאמינים שזה הזמן עבור ממשלות ומדינות בארה”ב לפעול על מנת להבטיח שמרכזים רפואיים ברחבי המדינה יוכלו להציע טיפולים מעין אלה בקנה מידה משמעותי. אנו בפלוריסטם מחוייבים לעשות שימוש ביכולת הייצור המסחרית שלנו כדי לספק את הביקושים הללו ולהפוך את הטיפולים שלנו לנגישים עבור כל מי שזקוק להם”. 

אודות תאי השלייה: נס החיים ממשיך לתת חיים
מה שבעבר היה בגדר מדע בדיוני, היום הוא מציאות. רבות דובר וידוע על סגולות השלייה. אבל הפעם מדובר ביתרונות רפואיים שנבדקו והוכחו מדעית. 

תאי גזע משליות של נשים שתרמו אותן לאחר ניתוח קיסרי, הופכות מפסולת רפואית לתרופה מצילת חיים, במגוון רחב של אינדיקציות. כל זאת ללא צורך בהתאמה גנטית בין תורמת השלייה למטופל. תורמת אחת ישראלית יכולה לסייע לחולים ברחבי העולם. 
תאי השלייה של פלוריסטם נמצאים בימים אלה בשיאם של ניסויים קליניים מתקדמים בבני אדם (שלב 3) בשני מצבים רפואיים אחרים, פגיעות שרירים לאחר שבר ירך ואיסכמיה בגפיים תחתונות. התאים הוכחו כמעוררים את מנגנון השיקום של הגוף באמצעות הפרשת חלבונים בתגובה לאיתותים מגופו של המטופל. החלבונים מתניעים תהליך ריפוי עצמי ומשפרים את מצבו של החולה.

איך זה עובד?
הטיפול הינו פשוט וזמין – תאי שלייה גדלים ומתרבים בסביבה מבוקרת המדמה את התהליכים שבגוף האדם והמוצר הינו בקבוקון המכיל מאות מיליוני תאים שניתנים בהזרקה לשריר ללא צורך בהתאמה גנטית בין התורמת לבין המטופלים. תהליך גידול התאים נעשה במפעל לייצור תאים של פלוריסטם שהינו היחיד מסוגו בעולם ובטכנולוגיה ייחודית הרשומה כפטנט ופותחה ע”י החברה. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן