חדשותמדריכים

למה סטארטאפים צריכים להשתמש בטיקטוק ואיך עושים את זה נכון?

הדרך בה רובנו מכירים את טיקטוק עד עכשיו היא כפלפורמה עם קהל צעיר, ללא הרבה תוכן שמכילה בעיקר תוכן ויראלי של מתיחות או ריקודים. זה כבר לא המקרה, הקהל הוא כבר ממזמן לא רק נוער אלא טווח גילאים רחב בהרבה.

נראה שטיקטוק כובשת את העולם ותופסת מקום גדול יותר יותר בתרבות שלנו. טיקטוק היא אפליקציה שנועדה עבור ייצור ושיתוף קטעי וידאו קצרים של עד 60 שניות. נכון לשנת 2021 ליישום יש מעל 800 מליון משתמשים פעילים ברחבי העולם והכמות רק עולה ועולה. הזמן הממוצע שכל משתמש מבלה בפלטפורמה הוא 52 דקות ביום. לאט לאט אנחנו יכולים לראות שגם חברות חדשניות וסטארטאפים נכנסים לפלטפורמה. ניקח לדוגמא את “Sodastream” שנכנסה לאחרונה לפלטפורמה והגיעה בעזרת 2 סרטונים טובים ופשוטים ללא קידום ממומן לכ40 מליון צפיות.

הדרך בה רובנו מכירים את טיקטוק עד עכשיו היא כפלפורמה עם קהל צעיר, ללא הרבה תוכן שמכילה בעיקר תוכן ויראלי של מתיחות או ריקודים.
זה כבר לא המקרה, הקהל הוא כבר ממזמן לא רק נוער אלא טווח גילאים רחב בהרבה.
חשבו על זה, בקרוב מאוד ואפילו כבר עכשיו הקהל שלכם, העובדים שלכם ואפילו המשקיעים שלכם יהיו שם ועכשיו זה זמן מעולה להצטרף לפני שכולם כבר בפנים.

העבודה באפליקציה צריכה להיות מדוייקת לחוקי הקהילה של טיקטוק, מקורית, מושכת ונכונה לקהל היעד של המותג- אולי יותר מכל פלטפורמת תוכן אחרת. את כל הדברים האלה ניתן להשיג בעזרת בניית אסטרטגיית תוכן מדוייקת, כזו שנאמנה למותג ונוגעת בקהל, אבל לפני שבכלל מגיעים לשם צריך להכיר את הבסיס.

חשוב לזכור שלטיקטוק יש חוקים משלו בניגוד לרשתות חברתיות אחרות שכדאי להכיר כדי לצבור קהל עוקבים נאמן. בשנה האחרונה ביליתי בטיקטוק כל יום,יצרתי תכנים וחקרתי .

אני רוצה לשתף אתכם בכמה דברים חשובים שיעזרו לכם להכנס לפלפטפורמה בצורה חלקה יותר:

1. צפו מהצד- לפני שמתחילים להעלות תכנים, אני ממליץ במשך כמה ימים לנסות להבין מה קורה בפנים ולצפות מהצד.
הקדישו כל יום 10-15 דקות לצפייה בעמוד הfor you (העמוד הראשי) ובחנו מה עובד ומה לא, איזה סאונדים חזקים עכשיו. (שימו לב שבשימוש מסחרי יש הגבלות על חלק מהסאונדים).
עצה מהלב, שימו טיימר, הצפייה נוטה להיות ממכרת ומאבדים תחושת זמן.

2. נקודות חשובות – על מנת שסרטון שעולה לטיקטוק יצליח להיחשף מבחינת האלגוריתם הוא צריך להיות מואר היטב, מותאם לפלטפורמה מבחינת רזולוציות המסך (9:16), ללא watermark של אפליקציות אחרות ובאיכות צילום טובה.

3. פתיחה חזקה-
אחד מהשינויים שאנחנו רואים בטיקטוק הוא שינוי בכמות הצפיות. פעם כל צפיה בסרטון היתה נספרת מהרגע הראשון, היום נדרשות כמה שניות של צפיה בסרטון כדי שהמספר יעלה. כדי שסרטון שעולה לטיקטוק יצליח לצבור צפיות ובכך להתפשט הלאה פתיחת הסרטון צריכה להיות מסקרנת מספיק כדי לשכנע את הצופה להמשיך בצפייה. ככל שזמן הצפייה בסרטון יעלה (ואפילו יושלם כמה פעמים) ככה הסיכוי שהוא יופץ לקהל רחב יותר גדל.

4. התמדה התמדה התמדה-
התמדה ועקביות הן חשובות ביותר בטיקטוק. כדאי להעלות הרבה תוכן ועדיף שהוא יעלה באופן קבוע, זה מה שמעלה את החשיפה ויוצר ציפיה לסרטון הבא אצל קהל היעד.

5. נסו ליצור תוכן ולא “למכור” –
הקהל בטיקטוק הוא מאוד מודע, אין להם זמן לדברים שלא מעניינים אותם ושמים לב כשמנסים למכור להם משהו. טיקטוק היא כלי מצויין ליצירת קשר ארוך טווח עם הקהל, הזדהות עם המותג ונאמנות שבסופו של דבר יובילו לקידום מכירות. לכן, לא כדי לבזבז את הטיקטוק על פרסומות שנתפסות כמציקות, אלא על יצירת תוכן איכותי שייצור קהילה.
כמו שהסלוגן של טיקטוק אומר – ‘Don’t make ads, make TikToks’

5 הדרכים האלה יעזרו לכם להכניס את העסק שלכם בצורה טובה יותר , שווה לתת לאיש\מחלקת השיווק שלכם להתעמק ולחקור ואפילו “לחיות שם” כי הטרנדים משתנים מהר מאוד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן