פורשה מרחיבה את פורטפוליו הסטארט-אפים שלה עם חברה צעירה אשר שמה לעצמה למטרה לשנות את חוויית הצריכה והמעורבות באחד מענפי הספורט המובילים בעולם – הספורט המוטורי. יצרן מכוניות הספורט אשר בסיסו בשטוטגארט שבגרמניה, רכש חלק מיעוט ב-Griiip, מפתחת פלטפורמת דאטה מבוססת-ענן, אשר מאפשרת שידור מידע ישירות מרכבי המירוץ וביצוע אנליזות עם טווח שימושים רחב. למעשה Griiip מציגה מימד חדש בשיתוף מידע, עם חוויית שימוש אשר מכוונת להגביר את המעורבות של משתמשי הקצה בספורט המוטורי – הנהגים, הקבוצות, הקהל, נהגי סימולטורים ועוד.
הסטארט-אפ הישראלי החל במשימה להפיכת הספורט המוטורי לנגיש יותר באמצעות ייצור כלים חדשניים ויצירתיים עבור ליגות מרוצים ויצרני רכב במטרה לייצר זיקה חזקה יותר עם האוהדים.
פלטפורמת המדיה הדיגיטלית של החברה – RAMP – Racing Media Platform, מציעה גישה חדשה להגברת מעורבות הצופים בספורט מוטורי כדי למשוך קהלים
צעירים אשר מחפשים חוויה סוחפת ומותאמת אישית באמצעות המדיה הדיגיטלית. הפיתרון כולל גישה ישירה למידע גולמי אשר נשלף מהמערכות האלקטרוניות של הרכב דרך מערכת בשם RedBox, בזמן המירוצים. אותו מידע עובר הליך ניתוח ו-ויזואליזציה בפלטפורמת הענן הייחודית של Griiip כדי לייצר פיצ׳רים מבוססי-דאטה, לרבות תוכן בשידור חי.
התוכן המותאם אישית אשר מיוצר על-ידי RAMP מאפשר לצופים גישה ישירה למידע על הנהגים תוך ביצוע השוואות באופן אינטואיטיבי וחדשני עם תמיכה בסט פרמטרים רחב מאוד- החל במדדי לחץ של נהגים ומצב סוללת הרכב,
ועד לתחזית מדוייקת של זמן ההקפה ומצב הצמיגים ופרמטרים רבים נוספים. המידע נאסף ועובר הליך ויזואליזציה בזמן אמת ומונגש למשתמשים דרך ממשקי משתמש שונים – ממסך הטלויזיה או השידור האינטרנטי, ועד למכשיר הטלפון של המשתמשים.
פורשה מוטורספורט ערכו לאחרונה סדרת בדיקות כדי לבחון את ביצועי הטכנולוגיה של Griiip. ״Griiip מציעה פלטפורמת דאטה לספורט מוטורי שהיא חדשנית וממוקדת בחווית המשתמש העתידית, אשר מקשרת בין כל בעלי העניין (לרבות סימולציות מירוצים אשר משולבות במירוץ אשר מתרחש בזמן אמת) ומייצרת עידן חדש בכל הנוגע לחוויית הצפייה במירוצי מכוניות״, אומר פריץ אנצינגר, סמנכ״ל ספורט מוטורי בפורשה, ״זה דבר ייחודי בעולם הספורט המוטורי״.
חברת Griiip נוסדה ב-2015 ע״י תמיר פלצ׳ינסקי וגיל זכאי. ״אנחנו נרגשים מהצטרפות פורשה, אחד ממותגי הרכב האיקוניים בעולם, כמשקיעים אסטרטגיים בחברה אשר חולקים עימנו את החזון למציאות דיגיטלית חדשה לעולם הייחודי של מירוצים ונהיגה ספורטיבית״, מציין תמיר פלצ׳ינסקי, מנכ״ל Griiip. ״אנו משוכנעים שפלטפורמת הדאטה החדשנית המפותחת בחברה תקשר בין אוהדי הספורט, קבוצות, נהגים וגיימרים מעולם ה-eSports באופן שלא נראה כדוגמתו, דבר שיאפשר פתיחת ערוצי הכנסה חדשים״.
בחודש יוני האחרון, חתמה Griiip על חוזה עם DTM, אליפות מכוניות הסלון היוקרתית, לשותפות ארוכת-טווח. בעונה הקרובה DTM תהנה מפלטפורמת המדיה הדיגיטלית של Griiip כדי להציג את המירוצים בצורה חדשה ומרתקת.
חטיבת הון הסיכון של פורשה, Porsche Ventures, נכנסה לסבב הגיוסים האחרון של Griiip. ״ההשקעה הזו מעניקה לפורשה הזדמנות לתמוך בליבת העיסוק שלנו באמצעות גישות חדשות לחיזוק הזיקה עם הצופים״, אומרת טליה רפאלי מ-Porsche Ventures. ״המטרה שלנו היא לחזק את היכולות שלנו בתחומי המדיה לעולם המירוצים ולבחון את ההשפעות בעולם הדיגיטלי של eSports, סימולציות מירוצים וגיימינג בכלל, תוך כדי מימוש הפוטנציאל מהשקעה ופיתוח של מודלים עסקיים של הדור הבא״.