חדשות

עשרות חברות טכנולוגיה מתגייסות להורדת תאונות דרכים במודל שיתופי חדש

חברות טכנולוגיה ורשויות ציבוריות ישתפו פעולה ודאטה כדי להוריד את כמות התאונות ולשפר את איכות התחבורה בישראל

לראשונה בעולם, יופעל בישראל מודל ייחודי במסגרתו חברות טכנולוגיה, בהן Nexar,, Moovit, Cognata Waycare ורבות נוספות, ישתפו פעולה ביניהן ועם רשויות ציבוריות וכן ישתפו באופן בטוח דאטה אנונימי שנאסף ממשתמשים, במטרה לפתח מודלים חדשים למניעת תאונות, הורדת עומסים בכבישים, שיפור תשתיות הדרכים והפחתת זיהום.

שיתוף הפעולה הייחודי נעשה על גבי הפלטפורמה הטכנולוגית שקודמה בעמותת ” Israel Smart Mobility Living Lab” והושקה היום (א’), בהשקעה משותפת של מיליון דולר עם הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה.

הפלטפורמה החדשה מאפשרת לחברות טכנולוגיה, אוניברסיטאות וגופים ציבוריים לשתף מידע לפי בחירתם ולגשת למידע שגופים וחברות אחרות בחרו לשתף, לייצר אינטגרציה בין סוגי המידע השונים ולהציג את המידע בצורה נוחה לעיבוד. באופן הזה, שיתוף הפעולה והמידע יכול לשמש גופי תחבורה, ממשלות ורשויות מקומיות כדי לפתור אתגרים מקומיים וארציים, באמצעות שילוב כוחות של מגוון גדול של סוגי מידע שנאסף ממקומות שונים, בצורה בטוחה (משתמשי דרך, כבישים, מצלמות תנועה ועוד).

לדברי סמדר איצקוביץ’, מנכ”ל Israel Smart Mobility Living Lab: “התשתית הטכנולוגית שבנינו תהווה את הבסיס לפרויקטים לאומיים חשובים במסגרתם חברות טכנולוגיה ייתנו לראשונה גישה לחברות אחרות וגופים ציבוריים למידע שלהן, לפי בחירתן, במטרה לפתור יחד אתגרים משותפים, כמו תאונות דרכים, עומסים, ניהול תשתיות כבישים ועוד. המודל שלנו מבוסס על קונספט ה”דאטה טראסט” שפותח באוניברסיטת MIT ולפיו הדרך להתמודד עם בעיות מורכבות היא באמצעות שיתוף מידע על גבי פלטפורמה בטוחה, לטובת הציבור. אנו מאמינים שאתגרי התחבורה המורכבים בישראל יחד עם יכולות טכנולוגיות מתקדמות ב- AI יהפכו אותה למוקד ידע וחדשנות ברמה הבינלאומית”.

באיגוד חברות יותר מ-20 חברות טכנולוגיה, בהן Nexar, Blue White Robotics, See Mapping, Cognata, Mobility Insights, Safer Place, Moovit, HopOn, NoTraffic,Waycare וחברת מגל. כמו כן חברים בו גופים פרטיים כדוגמת חברת הביטוח כלל וחברת הביטוח היפנית – Sompo; חברות בינלאומיות כמו NEC היפנית; חברות ממשלתיות כמו נתיבי ישראל וחברת אלתא; סטארטאפים כדוגמת A.D. Knight ו-Adasky; גופים אקדמיים כדוגמת MIT, אוניברסיטת KIT ו-FZI שבגרמניה ורשויות מקומיות ובחו”ל כדוגמת אשדוד וקרלסרו (גרמניה). בין היתר, באיגוד מקיימים שיתופי פעולה עם הרלב”ד, נת”א ועיריית תל אביב.

לדברי ד”ר אביב זאבי, סמנכ”ל תשתית טכנולוגית ברשות לחדשנות: “זהו פרויקט חדשני שמטרתו להאיץ חדשנות והוצאת תובנות מנתונים בעזרת בינה מלאכותית שמקורותיהם נעוצים בשיתוף מידע וטיפוח סינרגיה בין חברות הייטק אל מול פתרונות טכנולוגיים מאתגרים בארץ ובעולם. המטרה היא לחזק ולשפר את היתרון התחרותי של התעשייה בארץ בעולמות התחבורה החכמה והאוטונומית. עבור הרשות לחדשנות זהו יעד אסטרטגי חשוב ולכן החלטנו לתמוך מקצועית ותקציבית בקידום תשתית דיגיטלית מתאימה שתאפשר זאת. ההיענות הגדולה מצד רשויות ציבוריות וחברות הייטק וסטארטאפים בעולמות התחבורה וה-AI מחממת את הלב ומהווה עדות נוספת לנחיצותה של הפלטפורמה וכמובן, לרוח הישראלית שאוהבת להתגייס לפתרון אתגרים לאומיים, במיוחד באמצעות חדשנות וטכנולוגיה”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן