סקר בינלאומי של איירוולקס

אור ליבן, מנכ"ל Airwallex בישראל והמזרח התיכון, צילום: אייל טואג

54% מהצרכנים ברחבי העולם מתכוונים להגדיל את רכישות האונליין מחוץ למדינתם

על פי הסקר של ענקית הפינטק, צרכנים דורשים שיטות תשלום גמישות ושקופות יותר ו-77% מהם ינטשו את עגלת הקנייה אם לא תוצע להם שיטת תשלום בה הם משתמשים.

ענקית הפינטק איירוולקס (Airwallex), שהשיקה פעילות בישראל במאי 2023, פרסמה תוצאות של סקר עולמי חדש שמראות כי 54% מהצרכנים ברחבי העולם מתכוונים להגדיל בשנה הקרובה את הקניות שלהם באונליין מחוץ לגבולות מדינתם אך הם מצפים לשיטות תשלום נוחות ושקופות יותר. הדוח, אותו הכינו במשותף איירוולקס וחברת הייעוץ Edgar, Dunn & Company, חושף גם כי 77% מהצרכנים הללו ינטשו את עגלות הקנייה שלהם אם לא תוצע להם שיטת התשלום המועדפת על ידם. בסקר השתתפו 3,010 צרכנים מאוסטרליה, סין, הונג קונג, בריטניה וארה”ב ובמסגרתו רואיינו קמעונאים בינלאומיים מובילים. 

אור ליבן, מנכ”ל Airwallex בישראל והמזרח התיכון, אמר: “המסחר האלקטרוני גלובלי יותר מאי פעם. על אף אי הוודאות הכלכלית המתמשכת וקצב צמיחה איטי מבעבר, אין ספק שהוצאות הצרכנים באונליין ימשיכו לגדול. המסחר האלקטרוני הגלובלי חוצה הגבולות יגיע ל-7.9 טריליון דולר עד שנת 2030 ועל כן קריטי שהקמעונאים הבינלאומיים יפתרו את נקודות הכאב של הצרכנים ויספקו להם את חוויית הקניה הטובה ביותר בייחוד בשוק תחרותי מעין זה. כפלטפורמה גלובלית אנו מנטרים מידי יום מיליוני טרנזקציות ומפתחים דרכים חדשניות לתמוך בקמעונאים שמתמודדים עם המורכבויות של מסחר אלקטרוני חוצה גבולות”. 

הממצאים המרכזיים

אמון באבטחה ובסוחרים מגביר את רכישות הצרכנים מחוץ למדינתם

61% מהצרכנים שהשתתפו בסקר סבורים שקמעונאים בינלאומיים אמינים ו-65% הביעו ביטחון ברמת האבטחה של נתוניהם האישיים והפיננסיים בעת ביצוע רכישה מאתרי הרכישות הבינלאומיים. ארה”ב וסין הם שוקי היעד המועדפים על הצרכנים ברחבי העולם (36% ו-25% בהתאמה). 72% מהצרכנים בסין הגדירו את ארה”ב וקנדה כשוקי היעד לרכישות הבינלאומיות שלהם ואילו 41% מהצרכנים בארה”ב, 35% מסינגפור ו-35% מבריטניה הגדירו את סין כמדינת היעד המועדפת שלהם. 

תשלומים דיגיטליים מספקים חוויה חיונית  

הצמיחה של שיטות תשלום דיגיטליות היא סיבה מרכזית לכך שהצרכנים חשים שנוח להם יותר לרכוש מוצרים ושירותים מחוץ לגבולות ארצם, תופעה שמדגישה את חשיבותה של הגמישות והשקיפות בתהליכי התשלומים והמשלוח. 77% מהצרכנים ינטשו את עגלת הקנייה אם שיטת התשלום המועדפת עליהם אינה זמינה. יתרה מכך, 54% צפויים לא לחזור לחנויות מקוונות שלא חושפות באופן שקוף הוצאות נוספות כמו עלויות המרת מט”ח ועלויות של תשלומים בינלאומיים. כרטיסי אשראי הם אמצעי התשלום השימושי ביותר והוא משמש 39% מהצרכנים המבצעים רכישות מקוונות בינלאומיות ואחריהם ארנקים דיגיטליים המשמשים 26% מהצרכנים. 

עלויות משלוח ושקיפות הוגדרו על ידי 41% מהצרכנים כמרכיבים הקריטיים שלהם בהערכת מדיניות המשלוח של ספק בינלאומי ו-47% מהצרכנים הגדירו את משך הזמן של תהליך קבלת ההחזר הכספי כאתגר הגדול ביותר שלהם. 

חוויית קניה, מחיר תחרותי והיצע רחב מגבירים קניות מחוץ לארץ 

כדי להצליח במסחר בינלאומי, על עסקים להבין את השיקולים המגוונים וההעדפות של הלקוחות. 34% מהצרכנים הגדירו את המגוון הגדול יותר של מוצרים כמניע הראשון במעלה לרכוש מחוץ לגבולות ארצם ואחריו דורגו מוצרים איכותיים יותר ומחירים נמוכים יותר. מחירים נמוכים יותר הוגדרו כמניע מרכזי בבריטניה, ארה”ב, ואוסטרליה ואילו מגוון רחב של מוצרים ואיכות גבוהה הוגדרו כמניעים מרכזיים בסין, סינגפור והונג קונג. 

גוברת הפופולריות של קניות ברשתות חברתיות  

קמעונאים בינלאומיים ממנפים פלטפורמות חברתיות ומשלבים בהן תוכן אינטראקטיבי יצירתי המגבירים מעורבות ורכישות בקרב קבוצות של צרכנים שנולדו בעידן הדיגיטלי. 59% מהצרכנים יבצעו רכישות מקוונות מקמעונאים בינלאומיים דרך פלטפורמות חברתיות.  בסין 86% מהצרכנים יבצעו רכישות דרך פלטפורמות חברתיות, בהונג קונג 76%, ובסינגפור 62%. המניעים המרכזיים לרכישה דרך פלטפורמות חברתיות הם: מחירים טובים יותר (49%), המלצות אישיות (42%) וקניות אינטראקטיביות (38%). בממוצע, פייסבוק מובילה בשיעור המשתמשים המבצעים רכישות דרך פלטפורמות חברתיות (28%) ואחריה טיק טוק (22%) ואינסטגרם (22%).  

איירוולקס השיקה את פעילותה העסקית בישראל עם מינויו אור ליבן, אחד מראשוני גוגל ישראל, כמנכ״ל ישראל ואזור המזרח התיכון. אור ליבן הצטרף לגוגל ישראל בשנת 2008 ובמשך למעלה מ-15 שנים כיהן בשורה של תפקידים בחברה. איירוולקס כבר משרתת חברות טכנולוגיה מובילות בישראל ובהן: Papaya Global ו-OurCrowd וכן חברות גלובליות רבות ביניהן: Shein, Qantas, Plum ו-Navan. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version