חדשותסטארטאפ ניישן

סטארט-אפ ה-AI הישראלי NeuReality ו-IBM יבנו ביחד את הדור הבא של פלטפורמות הבינה המלאכותית

ניוריאליטי הישראליתהיא חברת סטארט אפ השבבים הראשונה בעולם שנבחרה להצטרף ל-AI Hardware Center של IBM

ד”ר מוקש קהארה, IBM: “החבירה לניוריאליטי, שפיתחה גישת ה-AI-centric הייחודית, היא מסוג שיתופי הפעולה שאנו מחפשים”.

סטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה וחברת IBM הודיעו על חתימת הסכם לפיתוח הדור הבא של פלטפורמות בינה מלאכותית עתירות ביצועים להסקה (inference) שיציעו שיפורים משמעותיים בעלויות ובצריכת ההספק ביישומי למידה עמוקה. שתי החברות יאפשרו למגזרי שוק קריטיים כמו פיננסים, ביטוח, בריאות, ייצור וערים חכמות לממש יישומי AI כמו ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית, מערכות המלצה ועוד.  

עם חתימת ההסכם הפכה ניוריאליטי לסטארט-אפ השבבים הראשון בעולם שהצטרף כחבר למרכז המחקר של IBM לחומרת AI (IBM Research AI Hardware Center). במסגרת ההסכם תהפוך IBM לשותפת תכנון (design partner) של ניוריאליטי ותשתתף בהגדרת דרישות המוצר של רכיב ה-NR1 כמו גם הגדרת המערכת וחבילות התוכנה שייושמו בעדכון הבא של הארכיטקטורה. במסגרת ההסכם שתי החברות יבצעו בדיקות אינטגרציה ואומדנים בנוגע לשימוש במוצרי ניוריאליטי בענן ההיברידי של IBM לרבות תרחישי שימוש נפוצים של בינה מלאכותית, אופטימיזציות של תהליכי מערכת במרכזי הנתונים, וירטואליזציה, רשתות, אבטחה ועוד. 

ההסכם עם IBM הינו צעד טכנולוגי ועסקי נוסף עבור ניוריאליטי שהוקמה ב-2019 ונחשפה לראשונה בפברואר השנה כשהכריזה על פלטפורמת AI-centric inference הראשונה מסוגה בעולם, המגדירה מחדש את היעילות המקסימלית הניתנת להשגה ממערכות מחשוב AI. זמן קצר אחר כך, בחודש ספטמבר, הכריזה החברה על שותפות עסקית עם חברת זיילינקס (Xilinx) שמטרתה להביא לשוק את פלטפורמות ה-NR1-P AI-centric מבוססות ה-FPGA וכעת אנו עדים לעוד הסכם חשוב. 

שיתוף הפעולה מבוסס על השרת-על-גבי-שבב ASIC הראשון של ניוריאליטי, מדגם NR1, המהווה מימוש ראשון של ארכיטקטורת ה-AI-centric החדשנית של החברה. NR1 מבוסס על אב-הטיפוס NR1-P, שאותו הציגה ניוריאליטי מוקדם יותר השנה. NR1 יהווה סוג חדש של שבב עם יכולות מובנות של רישות AI-over-Fabric) AIoF), יכולת ביצוע של תהליכי עיבוד בינה מלאכותית מלאים (AI-pipeline), ויכולות AI hypervisor מבוססות חומרה המוזילות תהליכים המבוצעים כיום בתכנה על מעבדים גנריים (CPU). יכולות אלה מאפשרות להסיר צווארי בקבוק מערכתיים הקיימים בפתרונות הנוכחיים ולהביא לשיפור חד בעלויות ובצריכת ההספק במערכות ובשירותי AIבשלב היישום באפליקציות שונות למגוון סקטורים. פלטפורמת ה-NR1-P הקיימת תאפשר לניוריאליטי ול- IBM לבדוק כיצד NR1 תשתלב בסביבת הענן לתקף את NR1 ברמת המערכת, עוד לפני יציאה לייצור של רכיב ה-NR1בשנה הבאה.

From left to right – Dr. Mukesh Khare, IBM, with Moshe Tanach, NeuReality. Photo credit: NeuReality

משה תנך, מנכ”ל ומייסד משותף של NeuReality, מסר: “אנחנו מאד מרוצים מכך שחברה בינלאומית חדשנית כמו IBM משתפת פעולה אתנו. שיתוף הפעולה הוא הצבעת אמון בטכנולוגיה שלנו, בארכיטקטורת ה-AI-centricשלנו, ובפוטנציאל שלה להריץ תהליכי AI מהחיים האמיתיים עם יכולות למידה עמוקה חסרות תקדים. הזמינות של פלטפורמת NR1-P FPGA עתה מאפשרת לנו לפתח את הדרישות של IBM לפני יציאתו לשוק של השרת על גבי שבב NR1”. 

תנך הוסיף: “הדרך היחידה לספק ערך גבוה ללקוחותינו היא לפתח, לבדוק ולבצע אופטימיזציה של תכונות מבוזרות ומורכבות של דאטה סנטר כמו Kubernetes, רישות, אבטחה ועוד, לפני הכניסה לייצור של NR1. אני גאה מאוד בצוות ההנדסי שלנו שיביא מציאות חדשה לדאטה סנטרים ולפתרונות קצה. מציאות חדשה זו תאפשר למגזרים חדשים להפעיל יישומי AI ביעילות גדולה יותר מאשר אי פעם בעבר”. 

ד”ר מוקש קהארה, סגן נשיא למחקר תחום ענן היברידי בחטיבת המחקר של IBM, ציין: “החזון של IBM הוא לספק את מערכות הענן ההיברידי ה-AI והשירותים המתקדמים ביותר. החבירה לניוריאליטי, שפיתחה את ארכיטקטורת ה- AI-centric החדשנית, היא מסוג שיתופי הפעולה שאנו מחפשים בתעשייה. שיתוף הפעולה צפוי להניב תשתית AI יעילה ונגישה יותר, בעלת פוטנציאל להעשיר את חיי כולנו  בכל התחומים”. 

ניוריאליטי נוסדה בשנת 2019 על ידי משה תנך, המשמש כמנכ”ל, צביקה שמואלי, סגן נשיא לתפעול, ויוסי קסוס המשמש כסגן נשיא לפיתוח שבבים. לפני הקמת ניוריאליטי, משה תנך כיהן בתפקידים בכירים כמנהל הנדסה במארוול ובאינטל וסגן נשיא למו”פ בדיזיינארט נטוורקס (שנרכשה מאוחר יותר על ידי קוואלקום). צביקה שמואלי כיהן כסגן נשיא Backend במלאנוקס וכסגן נשיא להנדסה בהבאנה לאבס. יוסי קסוס שימש כדירקטור בכיר להנדסה במלאנוקס וכראש תחום פיתוח השבבים באיזיצ’יפ. ניוריאליטי, שנחשפה לראשונה בפברואר השנה, מעסיקה כיום כ-30 עובדות ועובדים במרכזי הפיתוח של החברה בקיסריה ובתל אביב. בכוונת החברה להכפיל בשנה הקרובה את צוות עובדי החברה על מנת לתמוך באתגרי הפיתוח.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן