חדשותעסקים

ממשיכים לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים שנפגעו בתקופת הקורונה

מענק שימור עובדים יוארך בחדשים נוספים. מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, החליט להאריך את המועד האחרון להגשת בקשות עד ל-31.08.2021

מענק שימור עובדים ניתן כחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה בתקופת הסגר השני (חודשים ספטמבר-אוקטובר 2020). המענק, בסך 5,000 ₪ על כל עובד/ת, ניתן כדי לסייע למעסיקים במימון עלויות ההעסקה בגין עובדים שנמשכה העסקתם גם לאחר החמרת ההגבלות וירידה בהיקף הפעילות.

בהתאם להחלטת הממשלה, התקופה המקורית להגשת בקשות לעסקים הינה עד לסוף חודש יוני 2021. עם זאת, למנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, ניתנה האפשרות להאריך את התקופה להגשת בקשות בעוד כחודשיים. בשל פניות עסקים שטרם הספיקו להגיש את הבקשה למענק, החליט מנהל הסוכנות, רן קויתי, להאריך את תקופת ההגשה עד לסוף חודש אוגוסט 2021.

המענקים ניתנו עבור שימור של כ-10,000 עובדים/ות בשכר מלא (הגבוה משכר מינימום של 5,300 ₪) ועוד מעל 2,000 עובדים/ת במשרה חלקית. העסקים שקיבלו מענקים שימרו בממוצע כ-94% מעובדיהם (ביחס לחודש ינואר או פברואר 2020) על אף שחוו ירידה משמעותית במחזור בתקופת הסגר השני.

  • כ-73% מהעסקים שקיבלו מענקים הינם עסקים זעירים עם מחזור שנתי של עד 1 מיליון שקלים.
  • כ-90% מעסיקים עד 10 עובדים.
  • כ-2/3 מהעסקים שקיבלו מעקים נפגעו במעל 40% בתקופת הסגר השני (החודשים ספטמבר ואוקטובר 2020), לעומת החודשים המקבילים בשנת 2019, ומעל רבע מהעסקים נפגעו במעל 60%.
  • כ-72% מהעסקים קיבלו מענק בגובה של עד 10,000 שקלים.

מניתוח מיוחד שנערך בחודש אפריל עולה כי מעסיקים בענפי השירותים המקצועיים המדעיים והטכניים (31%), ענפי המסחר (15%), הבינוי (10%) והתעשייה (9%) נהנו מהמענק בשיעורים הגבוהים ביותר.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: “החלטתי להאריך את המועד ההגשה עד לתאריך האחרון המתאפשר בהחלטת הממשלה וזאת על מנת לסייע לעסקים למצות את הזכאות שלהם מתקופת המשבר וכך גם לסייע לעסקים לצמוח ולשגשג ביציאה מהמשבר. אנא נצלו את זכאותכם”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן