חדשותחוץ

יוניבו – קיבלה את אישור משרד הבריאות בבריטניה לייצוא מוצריה

החברה שעוסקת בגידול, פיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס רפואי, קיבלה את אישור הייצוא לבריטניה עבור מפעל הייצור שלה באשקלון ותשווק לראשונה את מוצרי החברה תחת המותג ״יוניבו״ בחו״ל

השיווק הבינלאומי יוביל להכנסות מחו״ל עבור החברה, בנוסף וללא תלות בשוק בישראל.

משרד הבריאות בבריטניה העניק למפעל יו.אן.וי מדיסין של חברת ״יוניבו״ העוסקת בגידול, פיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס רפואי, את התקן שיאפשר לייצא את תוצרת המפעל לממלכה המאוחדת. כעת תגיש החברה את רישיון הייבוא לאישור היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות ולאחר קבלתו, תוכל להתחיל בייצוא. 

הייצוא לבריטניה הוא בהתאם לאסטרטגיה ולתכניות החברה לבסס תזרימי מזומנים מגוונים. להערכת החברה, הייצוא לבריטניה מהווה אבן דרך משמעותית. לראשונה מוצרי החברה, תחת מותג ״יוניבו״, ישווקו בשוק הבינלאומי ויובילו להכנסות גם מחו”ל, ללא תלות בשוק הישראלי. בנוסף, שם ומותגי החברה יבססו נוכחות גם בשוק הבינלאומי, בבריטניה תחילה, ובכפוף לאישורים נוספים אותם פועלת החברה להשיג, גם בטריטוריות נוספות. אישור הייצוא הבריטי מצטרף לתקן האירופאי GACP for medical plants שמנפיק ה-Control Union, ואותו קיבלה לאחרונה חוות “עמית” שנמצאת בבעלות “יוניבו”, שיאפשר לייצא גידולים שצמחו וטופחו בחווה ללקוחות בחו״ל.

אוכלוסיית בריטניה מונה מעל 64 מיליון איש, השוק הבריטי מתפתח וישנו ביקוש למוצרים עתירי THC אותם מייצרת החברה. בין המוצרים שצפויים להימכר בבריטניה, בה המחיר לגרם קנאביס רפואי עומד על כ-10 ליש״ט, שמנים, תפרחות ומוצרים הנמצאים בפיתוח עתירי CBD כמו משחות, נרות ועוד מוצרים מבוססי פטנט. בשלב הראשון, תייצא החברה 12 ק״ג של תפרחות. 

מנכ״ל ומייסד ״יוניבו״, גולן ביטון: ״אישור זה מרגולטור אירופאי מהווה צעד משמעותי להתפתחות העסקית של החברה. עם השלמת אחזקה בכל שרשרת הערך בשנה החולפת, החברה פועלת לבסס את פעילות הייצוא שלה ולהוות ראש חץ בשוק הקנאביס הרפואי הישראלי״.

יוניבו” היא מהחברות הבודדות בישראל בתחום הקנאביס הרפואי עם שליטה מלאה בכל שרשרת הערך. בנוסף למפעל המייצר שקיבל כעת אישור ייצוא ממשרד הבריאות הבריטי ולחוות “עמית” במושב רנן, מפיצה החברה את סל מוצריה בתקינת IMC-GMP בכ-140 בתי מרקחת ביניהם בתי מרקחת השייכים לרשת “סופר פארם” וכן בתי מרקחת פרטיים המנפקים קנאביס רפואי באופן ישיר מבית המסחר שנמצא בבעלות מלאה של החברה. בחודש יוני האחרון, הודיעה החברה על רכישת 51% מהשליטה בבית המרקחת “מדיפארם” בחולון. הדוחות החציוניים של החברה שפורסמו בחודש האחרון הם הטובים ביותר מאז הקמתה, עם הכנסות של 13.6 מיליון שקלים ברבעון השני המהווים צמיחה של 139% יחסית לרבעון המקביל אשתקד.

מנכ״ל החברה ומייסדה הוא גולן ביטון ויו״ר דירקטוריון החברה הוא חיים הורביץ. לאחרונה הודיעה החברה על גיוס בגובה של כ-11 מיליון ש״ח ממייסד ״פאלו אלטו נטוורקס״, ניר צוק. משקיעים נוספים בחברה הם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט המשמש גם יועץ עסקי ואיש העסקים עידו חג׳ג׳.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן