חדשות

מומחים ואנשי מקצוע גלובליים מתאחדים כדי לשפר את בריאות האוקיינוס

מומחים גלובליים מתוכנית הסביבה של האו”ם, שימור הטבע, ממשלות, סוכנויות מחקר והמגזר הפרטי מתאחדים כדי לשתף שיטות עבודה מומלצות בשיפור הניהול הימי בהתבסס על לקחים שנלמדו ברחבי העולם.

אזורים מוגנים ימיים (MPAs) הם כלים מרכזיים להפחתת איומים על המגוון הביולוגי, להגנה על בתי גידול ימיים וחופיים, לבניית פתרונות אקלים ולתמיכה בצרכים אנושיים באמצעות שימוש בר-קיימא. מסגרת המגוון הביולוגי הגלובלית של האמנה בדבר המגוון הביולוגי עשויה לכלול יעד שאפתני של הרחבת כיסוי ה-MPA ל-30% עד 2030. עם זאת, פחות מ-3% מהאזורים המוגנים הימיים עומדים ביעדיהם לנוכח האצת האיומים המקומיים והעולמיים.

.Dr. Lizzie McLeod, Global Reefs Lead for The Nature Conservancy, Photo: Mary Kay Inc

כדי להתמודד עם אתגר זה, צוות מומחים מתכנס בוועידת האוקיינוסים של האו”ם ביוני 2022 בליסבון, פורטוגל, באירוע צדדי שכותרתו, “ענייני איכות: שיפור המשילות, ניהול יעיל וחוסן של אזורים מוגנים ימיים להטבות משותפות מרובות”. האירוע כולל דוברים מהמגזר הפרטי, סוכנויות מקומיות למדעי הים, נציגים מעמותות, ממשלות וארגונים בין-ממשלתיים. הדוברים ישתפו כיצד הם מובילים חדשנות טכנולוגית ושיטות עבודה מומלצות בניהול ימי ויציבו זרקור על כלים יקרי ערך, יגבירו את שיתוף הפעולה, שיתוף הידע וייקחו את הלקחים שנלמדו. ד”ר ליזי מקלאוד, מנהלת תחום השוניות הגלובליות של שימור הטבע מציינת כי “שותפויות חזקות הכוללות את המגזר הפרטי, ממשלות, ארגונים לא ממשלתיים, חוקרים וקהילות מקומיות הן חיוניות לשיפור בריאות האוקיינוסים. רתימת לקחים שנלמדו ושיטות עבודה מומלצות ברחבי העולם כדי לשפר את ניהול האוקיינוסים היא בראש סדר העדיפויות של השימור, כולל יצירה משותפת של פתרונות עם שותפים מרכזיים”.

.Ole Vestergard, Programme Officer, United Nations Environment Programme, Photo: Mary Kay Inc

בהתבסס על אירוע זה, תוכנית הסביבה של האו”ם, שימור הטבע ושותפי שימור אחרים, בתמיכת Mary Kay Inc, מפתחים חבילה של כלים תומכי החלטה עבור מנהלים ימיים המשפרים את הניהול הימי, תומכים במימון בר קיימא של אזורים מוגנים ימיים ומנחים בניית בתי גידול ימיים על שיטות עבודה מומלצות ברחבי העולם. על ידי מינוף חדשנות מדעית וטכנולוגיות חדשות ושיטות עבודה מומלצות גלובליות, מנהלים ימיים מסוגלים להתמודד טוב יותר עם איומים גדולים העומדים בפני מערכות אקולוגיות ימיות ברחבי העולם. “MPA הם המפתח לבריאות האוקיינוס ולפיתוח בר-קיימא. אבל הם לא תמיד יעילים ללא מגוון של תמיכה. כלי תמיכה בהחלטות המאפשרים תכנון וניהול משופרים של MPA, שיתוף ידע ושיתוף פעולה נדרשים כדי להעניק לבעלי העניין הימיים את התמיכה הדרושה להם כדי להגן טוב יותר על האוקיינוסים”, אמר אולה וסטרגרד, מנהל  תוכנית הסביבה של האו”ם.

“מרי קיי שמחה לתמוך ב-TNC, בשיתוף פעולה עם UNEP ומומחים אחרים מרחבי העולם, במאמץ להגן על הנכסים היקרים ביותר בעולם שלנו: אוקיינוסים”, אמרה דבורה גיבינס, מנהלת התפעול הראשית של מרי קיי. ” ארגונים אלה נמצאים בחזית המאבק לשימור נתיבי המים שלנו, ואנו מקווים שעם תמיכתה של מרי קיי, יהיו להם הכלים והמשאבים הדרושים כדי להבטיח שהאוקיינוסים שלנו יהיו בריאים לדורות הבאים.

כאשר ממשלות משכללות את יעדי השימור שלהן, הגיע הזמן להדגיש חידושים וטכנולוגיות חדשות המסייעות למדינות לעמוד ביעדי המגוון הביולוגי העולמי וביעדי פיתוח בר-קיימא. נדרשים כלי החלטה חדשים ומדע בסיסי כדי לשפר א ת יכולתם של מתכננים ומנהלים ימיים לנהל טוב יותר את בתי הגידול הימיים מול שינויי האקלים ואיומים אחרים”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן