אנרגיהחדשות

מהפכת האנרגיה של אקוואריוס יצאה לדרך

חברת אקוואריוס מנועים מדווחת על הזמנה ראשונה בהיקף של 5 מיליון אירו לגנרטורים החדשניים שפיתחה החברה המבוססים על הטכנולוגיה המתקדמת של המנוע הליניארי של אקוואריוס

ההזמנה התקבלה לאחר השלמה מוצלחת של סדרת ניסויי שדה, כאשר אספקת הגנרטורים תתבצע בשלבים החל מאוקטובר 2022 ועד לסוף 2023.

המזמינה היא חברת טכנואלטרה האיטלקית, הפועלת בתחום אספקת מערכות חשמל וגנרטורים למגוון רחב של שווקים, לרבות שוק הטלקום.

לאחרונה עדכנה החברה כי TPR היפנית תשקיע 20 מיליון דולר תמורת 20% מחברת הבת של החברה ביפן.

גל פרידמן, יו”ר אקוואריוס מנועים: “הזמנה זו היא אבן דרך ביישום התוכנית האסטרטגית של אקוואריוס. אנו הופכים להיות שחקן גם בשוק האנרגיה, תחילה בדגש על מקומות מאותגרי לוגיסטיקה, תחזוקה, מקום וגודל. יישום מוצלח של אבן דרך זו יהווה זרז ויוביל להתפתחות בוורטיקלים נוספים בהם אקוואריוס היא שחקן, שווקי תעופה, תחבורה והשוק הימי. לשווקים אלו נמכרים מידי שנה כ-230 מיליון מנועים גדולים ומזהמים. אקוואריוס שואפת להוות את הדור הבא של מנועים אלה ולהחליף אותם בטכנולוגיה שלה. יישום מסחרי ראשון זה הוא איתות לא רק לשוק האנרגיה אלא לעולמות הנוספים”. 

חברת אקוואריוס מנועים מעדכנת היום על הזמנה ראשונה לגנראטור המתקדם המבוסס על המנוע הלינארי שפיתחה החברה. אקוואריוס מדווחת כי קיבלה הזמנה בהיקף מוערך של כ-5 מיליון אירו מצד ספקית מערכות החשמל והגנרטורים, חברת טכנואלטרה (Tecnoelettra)  האיטלקית. ההזמנה נתקבלה לאחר השלמה מוצלחת של סדרת ניסויי שדה שביצעה החברה באיטליה בעצמה ולמספר לקוחות ומפיצים פוטנציאליים (ובכלל כך באתר הלקוח באזור בולוניה). 

הגנרטור אותו תספק אקוואריוס ללקוח הינו פתרון לאספקת חשמל המבוסס על הטכנולוגיה המתקדמת של המנוע הליניארי שפיתחה החברה. אספקת הגנרטורים תתבצע בשלבים החל מחודש אוקטובר 2022 ועד לסוף שנת 2023, בכפוף להשלמת בדיקות קבלה מסדרת הייצור הראשונה (Acceptance Test) של הגנרטור על ידי טכנואלטרה.

לגנרטור שפיתחה החברה מספר תכונות מובהקות שמרכיבות את הערך המוסף שהחברה מציעה ללקוחות בהשוואה לפתרונות אלטרנטיביים וגנרטורים מתחרים: הגנרטור קל יותר (כ-107 ק”ג יחד עם המנוע הלינארי השוקל כ-10 ק”ג בלבד) לעומת גנרטורים אחרים בשוק השוקלים כ-570 ק”ג (כולל מנוע השוקל בין 120 ל-150 ק”ג) וקטן יותר. בנוסף, מעריכה החברה, כי בעקבות שימוש במערכות החברה, תפחת תדירות ביקורי טכנאים באתר לכל 1,000 שעות עבודה בממוצע לעומת גנרטורים אחרים הקיימים כיום בשוק ובהם התדירות היא של לכל 200-400 שעות עבודה בממוצע.

לאחרונה עדכנה החברה כי חתמה על הסכם התקשרות עם TPR Co., Ltd, חברה ציבורית יפנית ויצרנית בינלאומית של מערכות הנעה לרכבים וחלקי מנועים (TPR), במזכר הבנות לא מחייב להסדרת התנאים העקרוניים לגבי שיתוף הפעולה בין שתי החברות. לפי מזכר ההבנות, עליו מדווחת היום אקוואריוס, יחלו הצדדים  במשא ומתן להתקשרות בהסכם מחייב, במטרה לחתום על הסכם כאמור בתוך 60 יום ממועד החתימה על מזכר ההבנות. לפי ההסכם המתגבש בין הצדדים, תשקיע, TPR היפנית בהון המניות של אקוואריוס יפן סך כולל של 20 מיליון דולר כנגד 20% ממניותיה של חברת הבת, וזאת לפי שווי של 100 מיליון דולר.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן