חדשותעסקים

מהלך אסטרטגי לאנרג’ין

חוברת לתאגיד הענק היפני Mitsui בהסכם שת”פ לביצוע מחקר ופיתוח, ולאחר מכן מסחור, של זני עגבניות שרי חדשים בעלי תכונות משופרות

אנרג’ין תהיה זכאית לתמלוגים ממכירת הזנים המשופרים בשיעורים בטווח של 70%-35% מהמכירות הסופיות, עם הצלחת הפרויקט.

גודל השוק הפוטנציאלי של הזנים  שיפותחו, בגיאוגרפיות היעד, עמד בשנת 2020 על כ-25 מיליון דולר ומציג שיעורי צמיחה גבוהים.

ד”ר גיל רונן, מייסד ומנכ”ל אנרג’ין: “אנו גאים לעדכן על הסכם עם חברת הזרעים הבינלאומית טופ סידס אינטרנשיונל בע”מ שהינה חברת בת של תאגיד היפני הענק Mitsui & Co. Ltd., לביצוע משותף של מחקר ופיתוח ולאחר מכן מסחור של זני עגבניות שרי. אנרג’ין תוביל את שלבי המחקר וטופ סידס תוביל את שלבי פיתוח המוצר, הפיתוח העסקי והמסחור. למעשה, זהו הסכם לפיתוח משותף של זן חדש של עגבניות שרי, בעוד הסכמי תמלוגים קודמים עליהם דיווחנו היו למתן רישיון למסחור תכונת העמידות לוירוס הטובמו, כלומר השבחת זנים קיימים. בנוסף, פרויקט זה יהווה הוכחת התכנות נוספת לכך ששימוש בכלי הבינה המלאכותית שלנו יכולים לקצר את תהליך ההשבחה בצורה משמעותית ולאפשר השלמת פיתוח של זני עילית, במחצית מהזמן המקובל בשוק הזרעים. מבחינה זו, מדובר בהתפתחות אסטרטגית במודל הפעילות של אנרג’ין, כאשר לראייתנו להצלחת הפרויקט עשויה להיות תרומה משמעותית לצמיחתה העתידית של החברה”.

חברת אנרג’ין (NRGene), הפועלת בתחום תעשיית השבחת הצמחים והמזון באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה היום כי התקשרה בהסכם שיתוף פעולה עם חברת הזרעים הבינלאומית טופ סידס אינטרנשיונל בע”מ, שהינה חברת בת בבעלות מלאה של תאגיד הענק היפני Mitsui & Co. Ltd. שנסחר בבורסה בטוקיו בשווי של כ-36 מיליארד דולר. במסגרת הפרויקט,אנרג’ין וחברת הזרעים יבצעו מחקר ופיתוח משותף, ולאחר מכן מסחור, של זני עגבניות שרי בעלי תכונות משופרות.

אנרג’ין תיישם את כלי הבינה המלאכותית שלה לשם האצת ודיוק תהליך הטיפוח, ותישא במימון הוצאות שלבי המחקר והפיתוח. טופ סידס אינטרנשיונל בע”מ תישא בעלויות שלבי פיתוח המוצר, הפיתוח העסקי ומסחור הזנים המשופרים לחקלאים. כתלות בהצלחת הפרויקט, תהיה החברה זכאית לתמלוגים ממכירת הזנים המשופרים בשיעורים בטווח של 70%-35% מהמכירות הסופיות של הזנים המשופרים, לפי הרכב הזנים המשופרים שיימכרו, בקיזוז עלויות שיווק, הפצה וייצור וכל זאת ללא הגבלת זמן.

להערכת החברה, ההשקעה מצידה בפרויקט צפויה לעמוד על כ-400 אלפי דולר, וגודל השוק הפוטנציאלי של המוצרים בגאוגרפיות היעד עמד בשנת 2020 על כ-25 מיליון דולר. יצוין כי שוק זרעי העגבניות העולמי עומד על למעלה ממיליארד דולר בשנה וצפוי, לפי מחקר עדכני, לצמוח בקצב שנתי של כ-6% בין השנים 2021-2026, כאשר סגמנט זרעי עגבניות השרי צומח בקצב גבוה יותר משאר הסגמנטים. היה והפרויקט יושלם בהצלחה וחברת הזרעים תצליח במסחורו, המועד הראשון הצפוי לקבלת הכנסות מתמלוגים מהפרויקט הינו שנת 2025.

אלון לרנר מנהל חדשנות ושיתופי פעולה, טופ סידס אינטרנשיונל: “כחלק מהעלייה המתמדת בצריכת המזון בעולם, שוק הירקות חווה אתגרים רבים נוספים בעקבות שינויי האקלים, הופעת מחלות חדשות ואף שינויים תכופים  בטעמי השוק ואופי הצריכה. טופ סידס משקיעה רבות בפיתוח ושיווק זני ירקות בעלי תכונות משופרות שיאפשרו לחקלאים להתמודד עם אתגרים אלו ולצרכנים להנות מירקות איכותיים, בדגש על מרכיבי הטעם והבריאות. טיפוח זן חדש אורך שנים ודורש השקעה רבה. אנו מקפידים להיות בחזית הטכנולוגיה בכדי לאתר תכונות טובות, ליעל את עבודת הטיפוח ולקצר זמן -עד מסחור זן. שיתוף הפעולה עם אנרג’ין הוא חלק מישום תפיסה זו . שימוש בכלים המתקדמים של אנרג’ין עם הגנטיקה המוכחת של טופ סידס, והכוונתה על ידי מידע מלקוחותינו הרבים במדינות מפתח של יצור ירקות, תאפשר לצוות המשותף להפוך למוביל דרך בתעשיית הזרעים.”

בנוסף, ביום חמישי האחרון עדכנה אנרג’ין על התקשרות עם חברת אגרוכימיה בינלאומית, שהינה לקוח חוזר של החברה, בעסקת המשך למתן שירותי ניתוח מידע גנטי ופיתוח ערכת בדיקות דנ”א ייעודית לשם השבחת צמח הקנולה. בתמורה להעמדת השירותים, תהיה אנרג’ין זכאית לתשלום בסך של כ-400 אלף דולר, אשר ישולמו לפי אבני דרך. התקשרות זו נשענת על מאגר המידע הגנומי של צמח הקנולה אשר פיתוחו הושלם על ידי החברה בחודש מרץ 2021.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן