בריאותחדשות

מאופנה לניסויים קליניים

מייסד Lululemon התחייב להשקיע 100 מיליון דולר כדי למצוא תרופה ל-FSHD

צ’יפ ווילסון סובל מצורה נדירה של ניוון שרירים ומחפש מחדשים בתחום המדע שימצאו תרופה שתעזור לו ולאחרים.

היזמים המצליחים ביותר בעולם מוכנים לעתים קרובות לספר על הלקחים שנלמדו והחוסן שעיצבו את החוש העסקי שלהם, אך מעטים מתעלים מעל הצלחותיהם כדי לפלס דרך אופטימית להתגבר על האתגר הגדול ביותר – הבריאות שלהם.

צ’יפ ווילסון נחשף בפומבי עם הסיפור האישי שלו. הוא אובחן עם ניוון שרירים מסוג (Facioscapulohumeral Type 2 (FSHD2 בגיל 32. הוא הודיע בערבות כך ​​שהוא התחייב להשקיע 100 מיליון דולר והקים מיזם חדש, Solve FSHD, במטרה למצוא תרופה ל-FSHD על ידי 2027, התמקדות בגורם הגנטי הבסיסי או שיפור תפקוד השרירים וגדילתם.

“Solve FSHD יאיץ את הפיתוח שלא מומן מספיק של התרופות והטיפולים שיכולים לעצור את ניוון השרירים, להגביר את כוח השרירים ולשפר את איכות החיים של אלה שחיים עם זה”, אמר וילסון, שהפסיק לשחק סקווש לפני 10 שנים כי הוא לא יכול עוד להרים מחבט מעל ראשו.

בגיל 67, היזם הסדרתי ואב לחמישה בנים אומר שפלג גופו העליון “מבוזבז מאוד”. רגליו איבדו רקמת שריר משמעותית ווילסון כבר יכול לראות את הרגע, בעתיד הלא רחוק, בו הוא יתחיל להזדקק לסיוע של כיסא גלגלים.

“אני עדיין יכול ללכת, אבל אני חייב להיות מאוד ממוקד ונוכח, אחרת אמעד ואפול. אני רואה יום שבו לא אוכל ללכת בעצמי”, אמר היזם והנדבן הקנדי מקים מהיזם. נכון להיום אין תרופה ל-FSHD, הפרעה גנטית שיש לה תסמינים, חומרה והתקדמות משתנים. לפי Mayo Clinic, החולשה של שרירים מתחילה בדרך כלל בפנים, בירכיים ובכתפיים. התפרצות מתרחשת בדרך כלל בשנות העשרה אך יכולה להתחיל בילדות.

“זו אחת מהפרעות ניוון השרירים הנפוצות ביותר למבוגרים. ההשקעות של Solve FSHDמבוצעות כעת כדי לעזור לאמת סמנים ביולוגיים ולפתח טיפולים חדשים שיספקו דיבידנדים מאוחר יותר עבור כל חברה או חוקר שיחפשו ליצור טיפולים טובים יותר עבור FSHD. השקעות אלו מהוות את הבסיס לתמיכה בניסויים קליניים עתידיים ומשמשות כבסיס למימון והשקעה נוספים”, מוסיף ד”ר ג’פרי סטטלנד, עוזר פרופסור לנוירולוגיה במרכז הרפואי של אוניברסיטת קנזס. ד”ר סטטלנד ערך הכשרה קלינית ומחקרית במחלות עצב-שריר, עם התמקדות ב-FSHD.

“Solve FSHD תתמוך בפרויקטים שבדרך כלל לא מקבלים מימון, כולל צווארי בקבוק בצנרת, ובכך יאיץ את הפיתוח של ניסויים קליניים וטיפולים חדשים. אנחנו יכולים לנוע במהירות ולבצע מספר פרויקטים בו זמנית”, אמר ווילסון.

מדענים, חברות ביוטכנולוגיה וביופארמה, מומחי ניוון שרירים וחוקרים אחרים הפועלים בתחומים דומים של ניוון שרירים מוזמנים ליצור קשר עם Solve FSHD. Solve FSHD מבקש לממן או להשקיע בשותפי מחקר פוטנציאליים, חברות וקלינאים המעוניינים לקדם מחקרים וניסויים קליניים שקשורים למחלה.

Solve FSHD רוצה גם לשמוע מאנשים עם FSHD או שחושדים שיש להם את זה, שיכולים לעזור על ידי התנדבות להצטרף לאנשים שמוכנים לניסויים קליניים.

“FSHD משנה חיים ואני יודע שהעתיד שלי יהיה מאתגר”, אמר ווילסון. “אני מעדיף לא לשבת ביציע אלא להיכנס למגרש עם הזמן והכסף שלי כדי לעזור למטרה החשובה הזו שקרובה מאוד לליבי. בדרך זו, מי שה-FSHD נגע בו יכול למצוא סיבה לחייך”.

Solve FSHD מממנת פעילויות מחקר ופיתוח חדשניות בתחום הביוטכנולוגיה והביו-פארמה המאיצות טיפולים חדשים לטיפול במחלת ניוון שרירים מסוג FSHD. הוא הוקם וממומן במלואו בידי היזם והנדבן הקנדי צ’יפ ווילסון. המייסד של Lululemon Athletica inc, חברת ההלבשה האתלטית בהשראת היוגה, חי עם FSHD בשלושת העשורים האחרונים לחייו. הוא התחייב לתרום 100 מיליון דולר מכספו כדי להקים את Solve FSHD ולהתניע מימון לפרויקטים המתאימים למשימת הארגון: להאיץ את המחקר למציאת טיפולים חדשים ותרופה להפרעה עד 2027.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן