×
חדשותישראל

אלקטריאון ודן חתמו על הסכם מסחרי רחב-היקף להטמעת פתרון טעינה אלחוטי במסופים

במסגרת העסקה, אלקטריאון תספק שירות ארוך טווח הכולל התקנה ותפעול תשתית לטעינה אלחוטית שתשרת כ-200 אוטובוסים במקביל – בתמורה דן תשלם על השימוש בתשתית על בסיס חודשי קבוע – בנוסף, תיבחן אפשרות להתקנת מערכות טעינה בפרויקט הנתיבים המהירים שדן תפעיל בה את שירותיה

חברת אלקטריאון וחברת דן מודיעות היום (ב’) על הסכם שיתוף פעולה רחב-היקף לביצוע פרויקט להטמעת מערכת טעינה אלחוטית במסופים התפעוליים בהם דן מבצעת שימוש. דן מרחיבה את השותפות העסקית האסטרטגית עם חברת אלקטריאון והופכת למפעילת האוטובוסים הראשונה בעולם שמזמינה מהחברה מערכות טעינה אלחוטיות בהיקף רחב. 

ההסכם כולל התחייבות של אלקטריאון להתקין ולתפעל לתקופה ארוכת טווח   את תשתית הטעינה הנדרשת במסופי קצה. בשלב הראשון ותוך שנה, המערכות יותקנו על כ-100 אוטובוסים חשמליים חדשים ותשתית הטעינה תיפרס במסוף רידינג בת”א. בשלב השני ותוך שנתיים, פריסת התשתית תתרחב למסופים מרכזיים נוספים בת”א (האוניברסיטה, כרמלית ועתידים) ובדרום (נתיבות או אופקים), כך שהמערכת בכללותה תוכל לספק טעינה לכ-200 אוטובוסים. חברת דן תשלם לאלקטריאון כ 6 מיליון שח בשנה על השימוש בשירות מתשתית הטעינה וצופה כי מפעילות נוספות יצטרפו לשירות במסגרת מגמת החשמול בציי האוטובוסים של חברות התח”צ בישראל. במסגרת העסקה אלקטריאון התחייבה להקצות לדן  130,000 מניות RSU ועוד 100,000 אופציות.

שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות, החל בפרויקט ההדגמה של אלקטריאון בת”א, הכולל מקטע כביש חשמלי מסביב לאוניברסיטת תל-אביב. במסגרת הפרויקט, אוטובוס של דן נטען באופן דינאמי ואלחוטי בנסיעה ובאופן סטטי במסוף ההמתנה. דן בדקה לשביעות רצונה את הפתרון תוך כדי עבודה שוטפת בשטח והחליטה להמשיך את שיתוף הפעולה לשלב הבא אשר יאפשר לחברת דן להטעין את האוטובוסים בזמן שהם נמצאים במסופים בין נסיעות וזאת בנוסף לטעינת הלילה במסוף. 

פתרון הטעינה האלחוטית כולל מספר יתרונות וביניהם היכולת להטעין את האוטובוס במהלך היום, אפשרות טעינה ללא התערבות הנהג וללא כל מגע וביטול הצורך במתקני טעינה חשופים על פני הקרקע שיכולים להוות מפגע סביבתי ואסטטי. 

במסגרת ההסכם דן מגלה נכונות לשתף את אלקטריאון במידע שייאסף המשטח ומהתובנות התפעוליות הנגזרות ממנו ותאפשר לה לחלוק את המידע עם מפעילות תח”צ נוספות בעולם. הדבר צפוי לשרת את אלקטריאון מול לקוחות עתידיים בשוק העולמי.

אופיר קרני, מנכ״ל דן

אופיר קרני, מנכ”ל דן: “דן שמה לעצמה כיעד אסטרטגי להוביל את המהפכה החשמלית בתח”צ ולהשקיע בחדשנות בעלת פוטנציאל צמיחה בשוק הבינלאומי, אשר מספקת לדן ערך מוסף כמפעילה. בכדי להפוך את רשת התחבורה הציבורית של חברת דן במטרופולין תל אביב לרשת חשמלית לחלוטין, מקימה החברה בימים אלה מערכת תשתית טעינה ותמיכה בתחבורה הציבורית מהגדולות בעולם. הטכנולוגיה של אלקטריאון נבחנה על ידי החברה והוכחה כמתאימה ואפקטיבית לטעינות קצרות המתבצעות במסופים התפעוליים וכחלק מההפעלה השוטפת, ואינה מחיייבת את הפסקת הפעילות של האוטובוס במהלך התפעול. 

טכנולוגיה מתקדמת זו, לצד טעינות סטטיות בחניוני הלילה (plug in) צפויה לאפשר לחברת דן להפעיל את הרשת החשמלית בצורה המיטבית, להשיג טווחי וזמני נסיעה גדולים יותר ולהוריד עומסי צריכה מחניוני הלילה באופן שיגדיל את מרחב התמרון והגמישות שלנו. 

מתוך 19 שעות ביממה שבהם אוטובוס פועל, כשעתיים במצטבר הוא עומד במסוף לטובת התאוששות הנהגים ותחלופת הקווים. לכן להערכתנו, נוכל בזמן הזה לתת מענה בסדר גודל של כ-30% מסך הטעינה היומית הנדרשת, את היתרה האוטובוסים ישלימו בחניוני הלילה.”

ניר סלקמן, קרדיט: אורן עזר

אורן עזר, מנכ”ל ומייסד שותף בחברת אלקטריאון: “אנו שמחים מאוד לבשר על הפרויקט המסחרי הראשון שיוצא לדרך בישראל וזאת בהמשך להצלחת הפיילוט בתל אביב ולאישור התקן הבינלאומי אותו קבלה החברה עבור המערכת המותקנת ברכב. פרויקט רחב היקף מסוג זה יאפשר לחברה להציג נתונים תפעוליים בהיקף רחב למקבלי החלטות ולחברות תפעוליות ויהווה חלון ראווה עולמי להדגמת יכולותיה של אלקטריאון לספק פתרון הוליסטי לטעינה אלחוטית  תוך שיפור משמעותי ביעילות ובעלות התפעול של ציים מסחריים, לרבות אוטובוסים חשמליים. שיתוף הפעולה ארוך השנים עם חברת דן מעיד על מחויבות ואמונה רבה בפתרונות הטעינה שמפתחת אלקטריאון. אנו גאים לשתף פעולה עם חברה הנמצאת בחזית התחבורה הציבורית החשמלית והחכמה בישראל”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן