חדשותתרבות

“למעלה” – ציור קיר ענק נחנך בעמק המעיינות במסגרת מיזם משותף עם מפעל הפיס

מפעל הפיס מציין 20 שנות פעילות לקידום עולם התרבות והאמנות בישראל ומציג מיזם שמטרתו לטפח את המרחב הציבורי ולאפשר לקהל גדול ומזדמן ליהנות מיצירה אמנותית תרבותית איכותית

במסגרת הפרויקט, עשרות קירות במבנים ציבוריים מרכזיים ברחבי הארץ ישנו פניהם ו’ילבשו’ ציורי ענק מרהיבים של אמנים מקצועיים.

ציורי הקיר יהיו one of a kind – כך שיהיו ייחודיים למקום ויביאו לידי ביטוי את אופייה של הקהילה ואת מיקומו של הקיר שייבחר. את ציורי הקיר תיצור קבוצת “גוסטאון” – קולקטיב אמנים ומפיקים ישראלים שיארחו אמנים נוספים לעבוד לצידם במיזם.

פרויקט למעלה – ציור קיר ענק בעמק המעיינות, צילום: מועצה אזורית עמק המעיינות

הציור הראשון בפרויקט נחנך במועצה האזורית עמק המעיינות במסגרת פסטיבל המעיינות בחוה”מ סוכות על קיר האמפיתיאטרון הישן של העמק במתחם הקימרון, ונראה למרחוק מהכביש העולה מהעמק אל העיר.

הציור הינו פרי יצירתם ועבודתם של צמד היוצרים BROTHERS OF LIGHT: “העבודה מחולקת לארבעה חלקים כפרפרזה של עונות השנה נדידת הציפורים והתנועה הבלתי פוסקת בין עונה לעונה מסמלת עבורנו את מעגל החיים האין סופי, זיכרונות ותמונות עולות למעלה עם זרמי האוויר העוברים בעמק ומפיחים בו חיים”, כך כתבו היוצרים על עבודתם החדשה.

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין:
“מפעל הפיס הם שותפים נפלאים שלנו לאורך כל הדרך בתחומים רבים. שיתוף הפעולה בתחום התרבות מביא ומנגיש אמנות ותרבות לכל הציבור, וציור הקיר הצבעוני, החדשני והיפהפה, הוא חלק נוסף בהפיכת מתחם הקימרון – למתחם תרבות אשר יכלול מלבד אולם התרבות, האב ליצירה ואמנות חדשה, צעירה ובועטת. אני מודה מקרב הלב לצוותי מפעל הפיס, לאומנים המוכשרים ולצוות שלנו במחלקת תרבות אשר פועלים כל העת על מנת להביא לעמק תרבות עכשווית, מקורית ומיוחדת.”

מנהלת אגף התרבות במפעל הפיס, דולין מלניק:
“אנחנו נרגשים לחנוך את מיזם “למעלה” בעמק המעיינות עם יצירה ראשונה ומרהיבה שמבטאת את היופי הקסום במקום. מטרת המיזם היא לאפשר לרשויות המקומיות בישראל לטפח את המרחב הציבורי ולהנגיש את האמנות לכלל התושבים. אני מודה למועצה האזורית עמק המעיינות ולראש המועצה על שיתוף הפעולה הפורה שבזכותו הגענו לתוצאה הטובה ביותר ומאחלת לכל תושבי המועצה שייהנו ממנו לעוד שנים רבות.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן