נדל"ן ותשתיות

למה כדאי להשקיע בנדל”ן? 6 יתרונות בולטים למשקיעים בנדל”ן

שוק הנדל”ן הינו שוק מרתק ונראה כמלא תהפוכות, אך השינויים בענף זה איטיים יותר מאשר במכשירים פיננסיים אולם אל תטעו, בנדל”ן יש גם חסרונות

כפי שידוע אין השקעות שיש בהם סיכוי ללא סיכון, בחודשים האחרונים חווינו על בשרינו שלא כל מכשיר פיננסי שעבד עד היום בצורה טובה, יתמיד.
השקעות בנדל”ן לא שונות בהיבט הזה, אבל אין ספק שהשינויים בענף זה יותר איטיים.  

יתרון ראשון: יכולת מינוף

יתרון ראשון למשקיע בנדל”ן הוא יכולת המינוף הגבוהה. בשונה כמעט מכל אפיק השקעה אחר ניתן בנדל”ן לגייס בין 15% ל- 30% ואת השאר לקבל במשכנתא בתנאים טובים. הריביות היום נמוכות מאי פעם, מה שבעצם אומר שאם אתה משלם ריבית נמוכה יותר מהתשואה שהינך מקבל אתה מרוויח ריבית גם על כספי הבנק . מדהים, לא?

יתרון שני: השבחה

כולנו מכירים סיפורים על שכן /חבר/מכר שקנה נכס במחירים נמוכים ומכר אותו במחירים גבוהים משמעותית . שוק הנדל”ן מתבטא במחזורים. לכן, לעיתים מחיר הנדל”ן יעלה ולעיתים ירד, אבל כמשקיע תוכל לתמרן את המכירה כרצונך.

יתרון שלישי: שליטה

בשונה מהשקעות בשוק ההון ששם אתה קונה מניות ומתפלל שהם יעלו ולמעשה אין לך, כמשקיע יחיד, שליטה על העלייה או הירידה בערך המניות, הרי שבנדל”ן אתה בהחלט במצב טוב יותר, כיוון שהרבה תלוי בך, ואם תשפר את הנכס, תשנה ייעוד או תרחיב, אתה משפיע על מחירו. כמו כן, תוכל לשנות את תנאי המשכנתא ולהוזיל את ההחזרים, כך שתתאים אותם לצרכיך בכל עת.

יתרון רביעי: מיסוי

נכון להיום יש הוראת שעה לפטור ממס על השכרת דירת מגורים עד לסכום של 4200 ₪, ואם יש הכנסה גבוה ישנה אופציה של  10% מס גורף . החישוב קצת יותר מסובך מזה, אבל שוב, בשונה מהשקעות אחרות המיסוי היום נמוך או לא קיים. זאת, על מנת לעודד את הציבור להשקיע בנדל”ן.

יתרון חמישי: הרגשת ביטחון

ישנם אנשים שכשכספם נזיל הם מרגישים אותו כמזומן ומשתמשים בו לביטחון אם יכנסו לחריגה, מה שבד”כ קורה. בנדל”ן הכסף לא נזיל ולעיתים לוקח זמן למכור דירה. לכן, כשיש נכס לא ממהרים להשתמש בו לסתימת חורים.
בנוסף, דמי השכירות משמשים כהכנסה חודשית שיכולה להיות טובה לימי סגריר, או לתקופה שכושר העבודה יורד, למשל בתקופת הזקנה.

יתרון שישי: תזרים מזומנים

היכולת ליצור הכנסה פסיבית שלא תלויה בעבודה היא אחד היתרונות הגדולים בנדל”ן. בשעות הפנאי ניתן לייצר הכנסה חודשית יציבה ללא השקעות גדולות .

כמו בכל דבר – יש גם חסרונות
 
אל תטעו, בנדל”ן יש גם חסרונות: אחד החסרונות העיקריים הוא שההשקעה אינה נזילה, לעיתים לוקח זמן רב עד שמצליחים לממש את הנכס ולמכור אותו. חסרון נוסף הוא שלעיתים לוקח גם לא מעט זמן לאתר נכס, שלא לדבר על הזמן הדרוש לטיפול שוטף .

הכותב הינו זכיין אנגלו סכסון ראש העין וישובי השומרון

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן