חדשותנדל"ן ותשתיות

לומברד אודייר: תנאי השוק אינם של בועת נדל”ן קלאסית

משקל יתר לנדל”ן באירופה

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי, המתמחה בבנקאות פרטית, לומברד אודייר, התייחס בסקירתו השבועית לסקטור הנדל”ן: “מאז תחילת המגיפה מחירי הבתים בארה”ב עלו ב-35% בממוצע לפי נתוני אתר Zillow. מה שדחף את מחירי הדירות למעלה היה בין היתר עלייה בחסכונות הצרכנים בזמן הסגרים של מגיפת הקורונה, העבודה מהבית, אשראי זול ומחסור בכח עבודה ובחומרי בניין. לחצים לטווח ארוך יותר דוגמת היצע בתים חדשים מוגבל ומחירי שגירות גבוהים, תרמו אף הם לביקוש לבתים.”

למרות זאת, מונייה מצנן את תחזיתו לשוק: “משכנתאות יקרות יותר יחד עם עלייה ביוקר המחייה יוציאו בסופו של דבר קונים מהשוק ויפגעו בהכנסות ובחסכונות של משקי הבית. האינפלציה הגבוהה תהפוך את היזמות ליקרה יותר ותפגע ברווחיות של יזמים. השוק האמריקאי אינו יוצא דופן. שווקי הנדל”ן למגורים בצרפת , גרמניה, בריטניה ושוויץ הראו מאפיינים דומים. כל שוק הראה שיאים של מחסור בדירות חדשות בין היתר כתוצאה ממחסור בכח עבודה וחומרי בנייה יחד עם ביקושי שיא היסטוריים לאחר הקורונה ושיעורי אי תפוסה בצניחה. אלו אינם המאפיינים של בועת דיור קלאסית.”

מוניה מציין כי “משקיעים מחפשים לגוון את הפורטפוליו שלהם בתקופת ריבית נמוכה באמצעות נדל”ן. השקעות נדל”ן מציגות ביצועים טובים גם בסייקלים של אינפלציה. ההיצע הנמוך מלמד על כך שאנו לא צפויים לראות נפילת מחיר בשנה הקרובה לפחות. 

נדל”ן ממשיך להיות חלק חשוב בתיק ואנו בהמלצה של משקל יתר לחשיפה לנדל”ן באירופה. אנו מעדיפים את אירופה ובעיקר את סקטור המסחר והלוגיסטיקה ואת סקטור הדיור מפני שחלק גדול מהשוק מוגן אינפלציה.””המחירים של נכסי נדל”ן למגורים עלו מהלך המגיפה בעקבות המצאי המוגבל. חברות נדל”ן ציבוריות נסחרות בדיסקאונט גבוה יותר לשווי הנכסים הנקי שלהן (NAV), ביחס לעבר. זה משאיר מקום להזדמנויות בקרב סקטורים שונים באירופה, כשמשרדים ומסחר נסחרים בדיסקאונט של 25% ביחס ל-NAV, גבוה יותר מהממוצע ב-15 השנים האחרונות”, מסביר מונייה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן