יוליוס בר: שוק העבודה האמריקאי מתחזק

ID-Company-Engdao-Wichitpunya-Dreamstime.com

דוח שוק העבודה האמריקאי הפתיע עם גידול במשרות גבוה בהרבה מהצפוי ושיעור אבטלה נמוך מהתחזיות

מאקרו – שוק העבודה האמריקאי: תשובה לפסימיים

דוח שוק העבודה האמריקאי הפתיע עם גידול במשרות גבוה בהרבה מהצפוי ושיעור אבטלה נמוך מהתחזיות. העלייה במספר המשרות במשרה מלאה והתיקון כלפי מעלה של נתוני התעסוקה מהעבר, תרמו לתפיסה ששוק העבודה האמריקאי עדיין חזק מאוד.

דוח התעסוקה לספטמבר הפתיע עם עלייה גבוהה בהרבה של 254,000 במשרות שאינן חקלאיות. במקביל, שיעור האבטלה ירד ל-4.1%. האבטלה ירדה למרות גידול משמעותי של 150,000 בכוח העבודה בספטמבר, שקוזז על ידי עלייה גדולה יותר בתעסוקה. לפי הסקר החלופי של משקי הבית, התעסוקה עלתה ב-430,000, אפילו יותר ממה שמראים נתוני המשרות הלא חקלאיות מסקר המוסדות. העלייה במספר המשרות במשרה מלאה והתיקון כלפי מעלה של נתוני התעסוקה מהעבר תרמו לתפיסה ששוק העבודה האמריקאי עדיין חזק מאוד. הגידול החזק במשרות במגזרי השירותים הפרטיים הוביל את העלייה החזקה בתעסוקה, בעוד שיצירת המשרות במגזרים יצרניים נשארה מתונה.

תיקון הנתונים הצפוי להוביל להפחתה של 90,000 משרות בחודש, ואף נתון מתוקן של 164,000 משרות חדשות, הופך את דוח התעסוקה של ספטמבר לחיובי מאוד ומהווה תשובה לפסימיים שפירשו את העלייה האחרונה באבטלה כסימן למיתון מתקרב בארה”ב. המצב הטוב מהצפוי של שוק העבודה האמריקאי כנראה ירתיע את הפדרלי מלנקוט צעד נוסף של הקלה מוניטרית משמעותית של 50 נקודות בסיס. אנו מחזיקים בדעתנו שהפחתת ריבית מהירה לרמה ניטרלית של 3%-4% מוצדקת ומהווה את הביטוח הטוב ביותר נגד האטה בשנה הבאה. במקביל, הסבירות להפחתה נוספת של 50 נקודות בסיס בישיבת הוועדה הפדרלית לשוק הפתוח בנובמבר, ירדה משמעותית ותוכל לעלות רק אם דוח התעסוקה הבא, שיפורסם שישה ימים לפני הישיבה, יהיה שלילי במפתיע. אנו מתאימים את תחזית מסלול הפחתות הריבית שלנו וצופים סדרה של הפחתות של 25 נקודות בסיס שיביאו את טווח היעד של ריבית הפדרלי ל-3.25%-3.5% ביוני 2025, מה שאנו רואים כעמדה ניטרלית. אנו צופים שתשואות אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים יישארו קרובות לרמות הנוכחיות של 3.85% בעוד 3 חודשים ו-4% בעוד 12 חודשים. אופטימיות גוברת שכלכלת ארה”ב תמשיך להתרחב בקצב מתון של 2.1% ב-2025 (ירידה מ-2.6% ב-2024) תמנע מתשואות אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים לרדת בעקבות ריבית הפדרלי.

הכותב: דיוויד קול, הכלכלן הראשי, יוליוס בר

מניות – סין: כל העיניים נשואות ליום שלישי

כל העיניים נשואות למסיבת העיתונאים של הוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמה (NDRC) ביום שלישי, כאשר הרשויות צפויות לחשוף פרטים נוספים על תמריץ פיסקלי פוטנציאלי. 

הוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמה (NDRC) הודיעה שהיא תקיים מסיבת עיתונאים בשעה 10:00 מחר (יום שלישי), בה היו”ר וארבעת סגניו ייפגשו עם התקשורת. נושא המסיבה יהיה “יישום שיטתי של חבילת מדיניות תוספתית, קידום מוצק של מגמת עלייה בכלכלה ושיפור מבני ושיפור מתמשך במגמת הפיתוח”. זוהי פגישה שמצפים לה מאוד, שכן המשקיעים בנו בהדרגה ציפיות גבוהות יותר למדיניות פיסקלית קרובה. שיחותינו האחרונות מרמזות שמשקיעים עשויים לצפות לחבילת תמריצים פיסקלית בגודל של בין 2-3 טריליון יואן, אם כי הכותרת של בלומברג ביום שישי עשויה הייתה להגביר את הציפיות הרבה יותר.

השוק באופן כללי כבר הטמיע ציפיות לסוג כלשהו של מענקים כספיים או שוברי צריכה לאוכלוסיות חלשות, בתור מדיניות לעזרה בפתרון אתגרי המימון של ממשלות מקומיות לפחות באופן זמני, ולטיפול בבעיית המלאי בשוק הדיור. לכן, השאלה האם התוצאה תעמוד בציפיות כלשהן, תיקבע אם שוק הונג קונג יוכל לעלות יותר. משקיעים זרים תפסו את עמדותיהם בשבוע שעבר, מה שהוביל לעלייה חזקה והגל השני של העלייה כנראה יובל על ידי רכישות מהיבשת הסינית. שוק המניות A-share צפוי להיפתח בחוזקה ביום שלישי לאחר שנסגר לרגל החגים, בהתחשב בפרמיה המשמעותית של רמת החוזים העתידיים במקומות בהם השוק נסגר בשבוע שעבר. כתבות חדשותיות מדווחות שמספר פתיחות החשבונות זינק, והקנייה השולית גם כן עלתה למרות שיתרת המרווח עלתה פחות.

הכותב: ריצ’רד טאנג, אנליסט מחקר מניות אסיה, יוליוס בר

אסטרטגיית יפן: כשהליכה אחורה טובה לשווקים

ראש ממשלת יפן אישיבה, חזר בו מעמדותיו בנושאי ריבית, תמריצים פיסקליים והעלאות מס. מה שהוריד את ערך הין ועזר להעריך מחדש את המניות. תוצאות הבחירות הכלליות ב-27 באוקטובר ישפיעו על שוק המניות של יפן בטווח הקצר.
נראה שיפן מצאה את דרכה שוב, לפחות לעת עתה. לאחר תקופה בה שוק המניות הושפע מהתחזקות המטבע, ההתפתחויות האחרונות מראש הממשלה החדש של יפן, שינו את נקודת המבט על השוק. ראש הממשלה אישיבה למעשה חזר בו בשלושה תחומים מרכזיים שהמשקיעים התמקדו בהם – וכעת תומך בשמירה על ריבית נמוכה, הכריז על כוונות לחבילת תמריצים פיסקלית (בעבר תמך בצורה כלשהי של צנע), וחוזר בו משיח על העלאת מסים. זה היה כמעט אותו מהלך שראש הממשלה הקודם קישידה עשה לאחר כניסתו לתפקיד. סיבה מרכזית היא שסקרי אישור ראשוניים שערך Nikkei הראו שלראש הממשלה אישיבה יש את הציון הנמוך ביותר מכל ראשי הממשלה היפנים מאז שנת 2000, בהתחשב בכל שליפן היו 11 ראשי ממשלה מאז שנת 2000. אנו מדגישים מספר תחומים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם.

ראשית, הפחתת הין היא קריטית מאוד להמשך הביצועים של מניות יפניות, שמושפעת בדרך כלל מפער התשואות בין ארה”ב ליפן, שנקבע לפי הדרך בה אחד או שני הבנקים המרכזיים מזיזים את שיעורי הריבית. שנית, משקיעים זרים צריכים לחזור לשוק המניות כדי שהוא יעלה. שלישית, אנו חושבים שרפורמות תאגידיות תומכות בשוק המניות, במקום להיות זרז. לרוב המשקיעים יש כעת ציפיית בסיס שחברות יפניות ישפרו רווחיות ויגדילו תשואות לבעלי המניות, אך זה יעזור באופן שולי למחיר המניה, ואי-מעקב אחר רפורמות תאגידיות עלול להוריד משמעותית את הערכת המניות.

לבסוף, יחסי הגומלין בין יפן, סין והודו חוזרים לתמונה כאשר סין חוזרת למשחק. למשקיעים יש כעת את סין (שוב) כיעד השקעה לאחר כמה שנים של התעלמות. אם מניות סין ישמרו על המסלול העולה שלהן, אנו מצפים ששוק יפן יהיה מעט מדוכא כאשר ההון יוקצה מחדש כדי לרדוף אחרי העלייה. לסיכום, הנסיגה של ראש הממשלה אישיבה מעמדתו הקודמת עזרה להרגיע את פחד המשקיעים הקודם, ובשבועות הקרובים, תנופת השוק תלויה בתוצאות הבחירות הכלליות שיתקיימו ב-27 באוקטובר.

הכותב: קלי צ’יה, אנליסט מחקר מניות אסיה, יוליוס בר

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version