חדשותמשפטי

חשד: השתלטו על אדמות מדינה וגרפו מיליוני שקלים

חקירה סמויה הביאה למעצר חשודים והקפאת נכסיהם של המעורבים, בשווי של למעלה מ-50 מיליון ש”ח

בתום חקירה סמויה ומורכבת נגד עבירות הונאה, במהלכן השתלטו חשודים על קרקעות במזרח ירושלים, פשטו בלשי ימ”ר ירושלים בסיוע כוחות נוספים על בתי החשודים במזרח העיר ירושלים ובעיר טייבה, ביצעו מעצרים ופעלו על מנת לאתר מסמכים החשודים כמזויפים. על פי החשד, הרוויחו מי מהחשודים סכומי עתק של עשרות מיליוני שקלים. 

על פי החשד, המעורבים פעלו בשיטה מתוחכמת תוך שימוש במסמכים מזויפים ופעולות רמייה שונות על מנת להשתלט על קרקעות במזרח ירושלים, קרקעות השייכות למדינה, ובכך גלגלו לכיסם מי מהחשודים סכומי כסף רבים של עשרות מיליוני שקלים.

החשודים תושבי מזרח ירושלים, צפון הארץ ומרכזה, הועברו לחקירה בחשד למרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסות, הגשת מסמכים כוזבים לרשויות המס ועבירות הלבנת הון. כמו כן, עוכבו לחקירה מעורבים נוספים ונגבו עדויות מאחרים.

במהלך החיפוש שנערך בהשתתפות יחידת הכלבנים של המכס ברשות המסים, נתפסו כ-200 אלף ש”ח במזומן, חמישה רכבי יוקרה ונכסים בשווי מיליוני שקלים, ובוצעו צווי הקפאה לחשבונות ולנכסים של המעורבים בשווי של למעלה מ-50 מיליון ש”ח.

בתום חקירה ראשונית, ובהתאם לצורכי החקירה, הובאו חלק מהחשודים בפני בית המשפט, שם הוארך מעצרם של שישה חשודים תושבי מזרח העיר ירושלים, צפון הארץ ומרכזה. מבין כלל המעורבים ולבקשת המשטרה, מעצרם הוארך בארבעה ימים וחקירת הפרשה נמשכת.

פעילות אכיפה משולבת מעין זו הינה נדבך נוסף במסגרת המאבק בפשיעה, הפלילית והכלכלית, אותה מובילה משטרת ישראל יחד עם גורמי האכיפה הנוספים כחלק ממאבק ממושך בעבירות ההונאה הפוגעות בביטחון הציבור, ברכושו ובמקרה זה – ברכוש המדינה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן