חדשותמשפטי

אסון נחל צפית: הסכמה בנוגע לפיצויים שישולמו למשפחות הנספים

בתום הליך גישור מורכב שארך כשנה, אישר החשב הכללי את המלצת פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) ומשרדי החינוך והביטחון להגיע לפשרה בין משפחות הנספים באסון נחל צפית שהגישו תביעות, לבין המדינה וחברת הביטוח של המכינה הקדם צבאית בני ציון

אסון נחל צפית התרחש ב-26.4.18 ובמהלכו נספו תשע נערות ונער בעת טיול גיבוש של המכינה הקדם צבאית בני ציון ונפגעו נוספים. בחודש פברואר 2020 הוגשו לבית המשפט תביעות נזיקין נגד משרדי החינוך והביטחון ונגד מנהל המכינה יובל כהאן, המדריך אביב ברדיצ’ב, העמותה המפעילה את המכינה וחברי הוועד המנהל שלה.

לאור נסיבות התביעות, סברו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ובמשרדי הביטחון והחינוך, שראוי לחתור להסדר פשרה הולם מחוץ לכותלי בית המשפט, אשר יחבוק את מרבית המשפחות והנפגעים ויחסוך מהם הליך ארוך וקשה.

בעקבות הליך הגישור, הגיעו הצדדים להסכמות הכוללות תשע ממשפחות הקורבנות וכן אחד מנפגעי האסון. לפי ההסכמות התביעות תסולקנה מחוץ לכותלי בית המשפט, כשלתובעים ישולם סכום כולל של כ-24 מיליון ש״ח. חברת הביטוח תישא בחלק העיקרי של תשלום הפיצויים (כ-18 מיליון ש״ח), ואילו המדינה תישא ביתרת הסכום.

במקביל להסדר הפשרה שהושג, מתנהל בימים אלה הליך פלילי נגד מנהל המכינה, יובל כהאן והמדריך אביב ברדיצ’ב בעקבות כתב האישום שהוגש נגדם.

התיק טופל בפרקליטות על-ידי עורכי הדין ברוך בריזל, יריב ליגומסקי ושיראל רוטשילד מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) ואלון דפנה מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן