בריאותחדשות

תרופות עוברות לאונליין

מחקר של קבוצת קונברט מעלה כי הקורונה הובילה ליותר מ-2.7 מיליארד ביקורים גלובליים בבתי מרקחת מקוונים ב-96 מדינות ברבעון הראשון של 2021

תרופות מרשם נמכרו באופן מקוון ב-47 מתוך 96 המדינות בהן יש רוקחות מקוונת. מדובר בגידול סוחף של 43% במונחים של שנה לשנה.
המחקר החדש חושף הזדמנות משמעותית לתעשיית הבריאות הצרכנית לשנות את דעתם של הצרכנים בכל מה שקשור לתרופות מרשם, תרופות מדף ומוצרי צריכה שוטפים.

באופן גלובלי צרכנים וחולים פנו לפלטפורמות דיגיטליות כדי לרכוש תרופות מרשם, תרופות מדף (ללא מרשם) ומוצרי רוקחות ברבעון הראשון של השנה. מדובר ב-2.7 מיליארד ביקורים בבתי מרקחת מקוונים מובילים ב-96 מדינות ברבעון הראשון של 2021. מספר זה מייצג גידול של 43% בהשוואה לרבעון הראשון של 2020. הפרטים של מחקר גלובלי זה פורסמו באופן מקוון באתר epharmacydata.com.

המחקר מדגיש את ההזדמנות הייחודית של קמעונאים ויצרנים בתחום שירותי הבריאות לצרכן להתייחס להרגלים החדשים של צרכנים וחולים הרוכשים תרופות מרשם, ותרופות מדף באופן מקוון. ב-47 מתוך 96 המדינות בהן יש לפחות בית מרקחת מקוון אחד הצרכנים יכולים להזמין את תרופות המרשם שלהם באופן מקוון. 

מגפת ה-COVID-19, אימוץ נרחב של מרשמים אלקטרוניים והמודרניזציה של הלוגיסטיקה בתחום המשלוחים חוללו פלאים עם ההיתר למכור תרופות מרשם במסחר אלקטרוני בשנה האחרונה, דבר שאפילו אי אפשר היה לחשוב עליו לפני 5 שנים ברוב ה-47 מדינות הללו. לדוגמה, באפריל 2020 אישרה האספה הפדרלית ברוסיה תוך מספר ימים, ולאחר שנים של התלבטות, מכירות מקוונות של תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם, למעט תרופות נרקוטיות ותרופות פסיכוטרופיות.

הרוקחות המקוונות היא אחד מתחומי המסחר המקוון הצומחים ביותר בעולם:

  • אמזון השקיעה רבות בתעשייה עם הרכישה של PillPack ב-2020.
  • JD Health, יחידה של JD.com Inc, הגדילה את ההכנסות שלה עם זינוק של 76% במונחים של שנה לשנה אל 1.34 מיליארד דולר, בששת החודשים הראשונים של 2020.
  • Alibaba Health של Alibaba רשמה גידול של 74% בהכנסות בתקופה שבין מרץ לספטמבר 2020.
  • בעוד שרשתות בתי מרחקת פיזיים כמו CVS & Walgreens בארצות הברית, שהגיעה ליותר מ-100 מיליון ביקורים מקוונים, ו-Boots שרשמה ממוצע של 20 מיליון ביקורים מקוונים, שחקניות מקוונות טהורות בתחום, כגון 1mg בהודו, Consultaremedios בברזיל ו-Apteka ברוסיה, צומחות באופן קיצוני מהר יותר עם ממוצע של 20 מיליון ביקורים לחודש במשך ששת החודשים האחרונים בשווקים הגלובליים המשתנים בהם מוצאים כיום שירותים כמו הזמנת תורים לרופאים, יכולות שוק ויעוץ המתבצעים באופן מקוון.

המחקר בוצע בידי קבוצת קונברט (Convert Group), חברת נתוני הרוקחות המקוונת המובילה שיצרניות מוצרי בריאות צרכנית ומוצרי צריכה שוטפים כמו Bayer, GSK, J&J, L’Oréal, Nestlé, P&G, Perrigo, Pierre Fabre, Reckitt Benckiser, Roche, Unilever ואחרות סומכות על המידע שהיא מספקת כדי להגדיר אסטרטגיות מבוססות נתונים וכדי ללמוד תובנות על מכירות בערוצי המסחר האלקטרוניים. נתוני התעבורה נמשכו באישור של Similarweb, הספקית המובילה העולמית של נתוני שוק דיגיטלי, עבור 3,478 בתי מרקחת מקוונים ב-96 מדינות בכל היבשות.

מהממצאים עולה כי:

  • 47 מתוך 96 המדינות מאפשרות הזמנות מקוונות של תרופות מרשם.
  • 88 מתוך 96 המדינות מאפשרות הזמנות מקוונות של תקופות מדף, ללא מרשם. המדינות היחידות שאוסרות זאת הן אלג’יריה, קפריסין, יוון, מרוקו וטורקיה.
  • הצמיחה הגדולה ביותר נרשמה בצפון אמריקה עם גידול של 114% במספר הביקורים המקוונים. בדרום אמריקה נרשם גידול של 80% וגידול של 78% נרשם בצפון אפריקה.
  • שבדיה הייתה המדינה המובילה עם 18,001 ביקורים בבתי מרקחת מקוונים עבור כל 1,000 תושבים, שלאחריה עם 13,208 ביקורים לכל 1,000 תושבים נמצאת בולגריה. הבאות בתור ברשימה הן ליטא עם 10,418 ביקורים ובריטניה עם 9,379 ביקורים לכל 1,000 תושבים.
  • בברזיל יש הכי הרבה בתי מרקחת מקוונים מהשכבה ה-1 (בתי מרקחת עם יותר מ-5 מיליון ביקורים בממוצע בכל חודש ברבעון הראשון של 2021) עם 6 בסך הכל. ברוסיה יש 4, בהודו, ארצות הברית ובריטניה יש 3 בכל אחת.

פאנאיוטיס גזרליס, מנכ”ל Convert Group, הגיב: “במהלך הסגר הראשון ראינו את רוב המטופלים והצרכנים ברחבי המדינות מאמצים הרגלי רכישה מקוונים מבתי מרקחת במהירות עצומה. זה קרה גם בגלל תמיכה ובאימוץ חקיקת רוקחות מקוונת במספר רב מהמדינות, וזאת מעבר להייפ המסחרי המקוון הנוכחי. במדינות מסוימות יותר מ-20% מההכנסות של שירותי בריאות הצרכן מקורן כעת מרכישות ברשת. אנו סבורים כי עם מגמת הצמיחה הנוכחית, סביר להניח שעד 2035 יותר ממחצית מכלל המכירות לתרופות עם מרשם ובלי מרשם וכל מוצרי הרוקחות יתרחשו ברשת, וברוב השווקים הגלובליים”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן