חדשותסטארטאפ ניישן

הפיצ’רים שיש באפליקציות של חנויות בארה”ב – וכמעט שאין בישראל

ניווט פנימי ומציאת מוצרים בחנויות בעזרת אפליקציות, סריקה עצמית של מוצרים עם הנייד ללא תורים, חווית מציאות מדומה ועוד

35% מהקמעונאים בארה”ב מאפשרים ללקוחותיהם לנווט בתוך החנויות ולמצוא מוצרים בעזרת האפליקציה, כך עולה ממחקר שערכה פירמת BDO על הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום המסחר. שיעור דומה של 32% מאפליקציות הקמעונאים כוללות סריקה עצמית של מוצרים כדי להימנע מתורים בעמדות התשלום ואילו 23% שילבו חוויה של VR  – מציאות מדומה של פנים החנות באפליקציה.

מהסקר עולה שגם בתחום הקניה מרחוק יושמו כלים חדשניים: 32% מאפשרים מדידה וירטואלית של בגדים ואביזרי אופנה כדי לבדוק איך הם יראו על הקונה, 57% להעביר כרטיסי מתנה דיגיטליים לחברים ובני משפחה ו-16% הטמיעו כלים של קניה קולית מרחוק. 

לדברי יעל קנדר, מנהלת BDO Digital, הסקר מלמד על הפער העצום שנוצר בין הרשתות האמריקאיות לבין מקביליהן בארץ, שברובן המוחלט כמעט שלא ניתן למצוא את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים. בישראל רוב האפליקציות משמשות לביצוע קניות מרחוק או לתדמית בלבד. זאת למרות שהכלים הדיגיטליים עומדים לרשות כולם, ופעמים רבות נוצרו על ידי סטרטאפים ישראלים במרכזי פיתוח הפועלים בארץ. 

הסקר של BDO נערך בקרב 100 רשתות קמעונאיות ברחבי ארה”ב בהיקפי מכירות של כמיליארד דולר כל אחת בממוצע, כולל בתי כלבו, רשתות דיסקאונט, ציוד בניה ועוד. לדברי קנדר, מדובר בשורה השניה והשלישית של הקמעונאים בהיקפי המחזור במונחים אמריקאים. לכן שיעורי ההטמעה הגבוהים של טכנולוגיות מתקדמות מעידים עד כמה המגמה מחלחלת בכל הריטייל. בעידן שבו אפשר לקנות כמעט כל דבר בלי לצאת מהבית, הקרב האמיתי של בתחום המסחר הוא על חווית הקניה. חנויות פיזיות חייבות להציע לקונים יתרון על פני הקניה מרחוק וחייבות להתייחס לאונליין כאל תחום שאפשר ללמוד ממנו ולא רק כמתחרה מאיים. 

הפיכת האפליקציות לכלי שימושי ויעיל עבר הלקוחות מספקת לרשתות מידע רב ערך. 68% מהמנהלים משתתפי הסקר ציינו שהאפליקציה משמשת אותם לאסוף ולנתח מידע על תנועות הקונים בתוך החנות, וכל זאת בהסכמה מלאה שלהם, תוך שמירה על חוקי הפרטיות. לדברי קנדר, מדובר במידע ששווה הון מבחינת הרשתות מבחינת היכולת לתרגם אותו להתאמות בחנויות והגדלת המכירות שמחזירים במהירות את ההשקעות שביצעו בתחום הדיגיטלי.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן