חדשות

הסטארט-אפ Spectralics, שפעל מתחת לרדאר, נחשף לראשונה

יצרנית המכוניות Volvo משקיעה בסטארט-אפ Spectralics שיאפשר למכוניות ולמכונות לראות טוב יותר, ולתקשר מידע ויזואלי מתקדם למשתמשים

מנהל המוצר העולמי של וולוו: “ספקטרליקס היא חברה מרגשת, בעלת טכנולוגיה מבטיחה ביותר. התמיכה שלנו בהתפתחותה תאפשר לממש את הפוטנציאל הרב של מוצריה במכוניות העתיד של וולוו”.

יצרנית המכוניות השוודית Volvo משקיעה בחברת הסטארט-אפ Spectralics מתל אביב, המפתחת תשתית טכנולוגית ליישומי אופטיקה והדמיה אשר יאפשרו למכוניות ולמכונות לראות טוב יותר. ההשקעה התבצעה באמצעות זרוע השקעות ההון סיכון של החברה-Volvo Cars Tech Fund. 

וולוו היא אחד ממותגי הפרמיום הידועים והמכובדים בתעשיית הרכב העולמית. החברה, שנוסדה ב-1927, מציגה צמיחה מרשימה ומכרה בשנת 2020 יותר מ-660 אלף כלי רכב ביותר מ-100 מדינות, כאשר לאחרונה אף הרחיבה את האימפקט שלה על השוק הגלובלי באמצעות הקמת חטיבת היוקרה החשמלית ״פולסטאר״. 

קרן ההשקעות של וולוו נחשבת לקרן אקסקלוסיבית וסלקטיבית המשקיעה בארבע חברות בשנה בלבד בכל העולם. עד היום וולוו השקיעה רק בשלוש חברות ישראליות (MDgo, UVeye, Actasys) וההשקעה הנוכחית בספקטרליקס מצד וולוו הינה אירוע יוצא דופן מאחר והיא מתבצעת בסטארט-אפ מיד לאחר גיוס סיד, ולאחר כשנתיים שבה וולוו לא ביצעה השקעות בישראל. באמצעות ההשקעה וולוו שואפת לקדם פרויקטים משותפים על בסיס המוצרים החדשניים של ספקטרליקס שלדעת וולוו יכולים לתרום משמעותית לשיפור הבטיחות של המכוניות ולשדרוג נוסף בחוויית הנהיגה.

ספקטרליקס, שפעלה עד עתה ״מתחת לרדאר״ (stealth) היא חברת ״טכנולוגיה עמוקה״ (Deep-tech) אשר נוסדה בסוף שנת 2017 על ידי רן בר-יוסף, ד״ר יובל קשטר, ד״ר ערן פאלק ויובל קינן. החברה, שמעסיקה שמונה עובדים, פועלת בנקודת המפגש בין אור, חומר וחשמל, ועוסקת ביצירת ״מנוע אופטי״ וערכות פיתוח חומרה למערכות מתקדמות בעולמות החישה, תצוגה, ממשק, קישוריות ותעבורת נתונים. טכנולוגיית החברה עושה שימוש בהנדסת אלמנטים ייחודיים, פיתוח תוכנה ייעודית ותהליכים פיזיקליים מתקדמים ליישום טכניקות ״מטא-חומרים״, שהינו תחום טכנולוגי פורץ דרך הנמצא בחזית יישומי הננוטכנולוגיה בשנים האחרונות. 

מנעד היישומים האפשריים לטכנולוגיה של ספקטרליקס כולל אופטיקה, הדמיה, עיבוד נתונים, התייעלות אנרגטית ומחשוב קוונטי, בתעשיות דוגמת רכב, מציאות רבודה (Augmented Reality), אלקטרוניקה בידורית, צגים, תעופה, חלל וסמיקונדקטורים. ספקטרליקס גייסה מהקמתה כ-5 מיליון דולר, בין המשקיעים בחברה: Happy Valley Venture Partners, Next Gear Venture Partners ו-Volvo Cars Technology Fund. 

ההודעה על ההשקעה בספקטרליקס מגיעה לאחר השלמת שיתופי פעולה אסטרטגיים מצד וולוו עם אנבידיה, גוגל ואמאזון, והיא חלק מהצהרת הכוונות של וולוו להפוך למובילה עולמית בתחומי הרכב והניידות (mobility), בין השאר על ידי אינטגרציה של טכנולוגיות ישראליות מתקדמות בפלטפורמות שלה. מאחר ובאופן מסורתי יצרני רכב לא משקיעים בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים יותר מסבבי ״A״, מדובר במהלך חריג המצביע על אמון רב מצד שחקנית גלובלית בתחום הרכב ביכולות החדשנות של האקוסיסטם המקומי ועל ״אשרור״ הערך והפוטנציאל שוולבו רואה בטכנולוגיה של ספקטרליקס. 

“ספקטרליקס היא חברה מרגשת בעלת טכנולוגיה מבטיחה ביותר”, מסר הנריק גרין, מנהל המוצר העולמי (CPO) של חברת Volvo. “התמיכה שלנו בהתפתחות החברה תאפשר לממש את הפוטנציאל הרב של מוצריה במכוניות העתיד של וולוו”. 

אחד היישומים שניתן לפתח על בסיס התשתית הטכנולוגית של ספקטרליקס הינו ממשק מציאות רבודה העושה שימוש בשמשת הרכב הקדמית להקרנת דמויות וירטואליות המופקות באמצעות מחשב. הייחודיות בטכנולוגיה של ספקטרליקס בהקשר הזה הינה ביכולת להציג בפני יושבי הרכב תמונה רחבה מאוד של הסביבה ותחושה של עומק ומרחק כשאובייקטים וירטואליים מוצגים בסביבה האמיתית – שניהם מרכיבים חיוניים ליצירת חווית ״מציאות מועשרת״ עוטפת וטבעית ״מקצה לקצה״, על בסיס חלונות הרכב, אשר וולבו רואה כאבן בניין מרכזית בחוויית המשתמש העתידית ברכבים שלה. יישום נוסף לטכנולוגיית החברה, המתכתב היטב עם חזון הבטיחות של וולוו בעולם אוטונומי עתידי, הוא במניעת סנוור ו״רוויה״ (saturation) של מצלמות וחיישנים לנסיעה אוטונומית אשר עלולים לגרום ל״עיוורון״ רגעי ו״שטחים מתים״ עבור המצלמות ולהגדיל את הסיכוי לתאונה. 

לטכנולוגיה של ספקטרליקס ישנם שימושים פוטנציאליים נוספים וביניהם: הגדלת טווח דינמי של מצלמות, חישה מרחבית, ניטור משתמשים והולוגרפיה דיגיטלית בתלת ממד. החברה מבצעת שיתופי פעולה נוספים בתעשיות האיירוספייס וההדמאה התרמית ומפתחת אבני בניין ליישומים ותעשיות נוספות אשר ירחיבו את הצעת הערך שלה ויחזקו את קו המוצרים שלה כתשתית ״מאפשרת״ לדור הבא של המערכות בתחום. 

“אנו גאים לשתף פעולה עם חברת וולוו שהיא מובילה טכנולוגית מתקדמת ברמה העולמית”, מסר רן בר-יוסף, מייסד משותף ומנכ”ל Spectralics. “ההשקעה של וולוו תאפשר לנו להרחיב את הפעילות ולשדרג את היצע היישומים שלנו לתחום הרכב כדי לספק חוויית נסיעה טובה ובטוחה אף יותר, ולהתקדם לתעשיות נוספות תחת ההבנה שתחומי ההדמאה, ראיית מכונה ועיבוד מידע אופטי הינם בסיס הכרחי לקדמה טכנולוגית, אוטומציה, מחשוב ובינה מלאכותית. החזון שלנו הוא להיות הספק המוביל בעולם לתשתית הטכנולוגית שתהווה את הליבה שעל בסיסה יצרני פלטפורמות, ציוד ומערכות במגוון תעשיות יקבלו את כלי התכנון, יכולות הפיתוח ודרגות החופש שהם זקוקים להם, על מנת להתקדם מעבר למגבלות הפיזיות של החומרה הקיימת. בראייה זו, הטכנולוגיה שלנו מפותחת על מנת לממש את הרכיבים הקריטיים שיסייעו ללקוחות שלנו לשדרג את המערכות שהם מייצרים לדורות מתקדמים, ולסגור את הפער בין המציאות ההנדסית שבה הם מתנהלים כיום לשאיפות והחזון העתידי שלהם״.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן