חדשות

הסטארטאפ Run:ai מגייס 75 מיליון דולר בהובלת אינסייט וטייגר גלובל

החברה מפתחת תוכנה לניהול וייעול משאבי מחשב לבינה מלאכותית, המאפשרת להאיץ את השימוש ב- AI בתחומים שונים

הסטארטאפ Run:ai , שמפתח תוכנה לניהול וייעול משאבי מחשוב של בינה מלאכותית, השלים גיוס של 75 מיליון דולר בסבב C , בהובלה משותפת של Tiger Global ו- Insight Partners, שהאחרונה הובילה את סבב הגיוס הקודם. משקיעים קיימים נוספים שהצטרפו לסבב החדש הם TLV Partners ו- S Capital VC. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מהקמתה ל-118 מיליון דולר.

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, מנכ״ל החברה, שעבד בעברו ביחידה טכנולוגית במשרד ראש הממשלה. וד״ר רונן דר, סמנכ”ל טכנולוגיה, חוקר לשעבר באוניברסיטת תל אביב ומהנדס אלגוריתמים באנוביט ובאפל. 

פריצות הדרך בשנים האחרונות בעולמות ה-AI מבוססות על אתגרים טכנולוגיים הולכים וגדלים, הקשורים בשימוש בכוח מחשוב שלא נראה כדוגמתו בעבר המשמש לעיבוד מערכי נתונים ענקיים. כחלק מהצורך בכוח מחשוב מאסיבי לבניה של יישומים מבוססי AI, אנוידיה וחברות אחרות מספקות משאבי חישוב יעודיים עבור יישומי AI המאפשרים פיתוח והרצה של מודלי AI.

אולם, שכבת הניהול של משאבי מחשוב, המוכרת היטב מעולם המחשוב המסורתי, חסרה עבור מעבדי AI ומובילה לחוסר יעילות בניצול המחשוב היקר, להגבלה של מאמצי הפיתוח של צוותי המחקר והאטה ביכולת הארגונים להביא פתרונות AI לשוק.

חברת Run:ai בנתה מערכת הפעלה עבור מעבדי הבינה המלאכותית החדשים, המבוססת על טכנולוגיות וירטואליזציה מתקדמות. פלטפורמת Atlas של החברה מאגדת את כל משאבי המחשוב של הארגון ומקצה באופן דינמי ואוטומטי משאבים לכל המשימות הרצות במקביל בהתאם לצורך ולתיעדופים הארגוניים. הפלטפורמה פועלת בשרתי החברה ובענן ומלווה את הארגון בכל השלבים ממחקר ופיתוח אפליקציות בינה מלאכותית ועד להפעלתן בסביבות פרודקשן. החברה רשמה צמיחה חדה בשנה האחרונה עם גידול של פי 9 בהכנסות והגדלת הצוות פי שלוש ל-70 עובדים במשרדי החברה בישראל וארה”ב.

בין הלקוחות של Run:AI חברות ענק מ-Fortune 500 וכן סטארטאפים שעושים שימוש בבינה מלאכותית במגוון תחומים כמו פיננסים, רכב, בריאות, ומוסדות אקדמיים מובילים. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח בתל אביב, קליטת מפתחים, מהנדסים, מומחי בינה מלאכותית, מנהלי מוצר ואנשי שיווק וכן להגדלת הרחבת הצוותים בעולם ובחינת רכישות אסטרטגיות של סטארטאפים.

לדברי עמרי גלר, מנכ”ל Run:ai: “בינה מלאכותית היא השלב הבא בהתפתחות האנושות. השנה צפויות ההשקעות העולמיות על בינה מלאכותית להסתכם ב-433 מיליארד דולר, עליה של קרוב ל-20% בשנה אחת. מגמה זו צפויה להתחזק ככל שהשימוש בבינה מלאכותית יתרחב והניהול שלה יתייעל. כשהקמנו את Run:ai, החזון שלנו היה לבנות תשתית שתאפשר ביצוע כל מטלה של בינה מלאכותית. הצמיחה שלנו הייתה פנומנלית. ההשקעה החדשה של קרנות שליוו אותנו גם בסבבים הקודמים היא הבעת אמון בדרכנו ובטכנולוגיה שפיתחנו.”

לדברי רונן דר, מייסד שותף ומנהל טכנולוגי: “אנחנו עושים עבור חומרת בינה מלאכותית את מה ש-VMware והווירטואליזציה עשו לעולם המחשוב המסורתי – יותר יעילות, ניהול פשוט יותר ופרודוקטיביות משתמש גבוהה יותר. למחשוב CPU מסורתי יש תוכנה עשירה עם כלי פיתוח רבים להפעלת יישומים בקנה מידה. עם זאת, בינה מלאכותית פועלת על מאיצי חומרה ייעודיים כגון GPUs שיש להם מעט כלים שיעזרו ביישום ובקנה מידה שלהם. במערכת Atlas בנינו שכבת תוכנה מקורית בענן שמפשטת באופן אוטומטי את חומרת בינה מלאכותית ומאפשרת למפתחים ולאנשי IT לקבל יותר ממשאבי המחשוב ולהאיץ פרויקטים של בינה מלאכותית.”

לוני ג’אפה, מנהל בקרן אינסייט: “אנחנו נרגשים להרחיב את ההשקעה והשותפות שלנו עם עמרי וצוות Run:ai שנמצאים במומנטום אדיר של צמיחה, שבא לידי ביטוי בהגדלה של פי 4 בלקוחות החברה בתוך שנה. דו”ח פורסטר הצביע על העליה הדרמטית בביקוש לשבבי GPUs שמעיד על הביקוש הרב לטכנולוגיה. מערכת אטלס מביאה יכולות חדשות ומתקדמות שמאפשרות להאיץ את השימוש בבינה המלאכותית תוך שימוש יעיל יותר במשאבים.”  

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן