בריאותחדשות

המלצות להתמודדות בעת צריבה ממדוזה

כמו בכל שנה בקיץ, המדוזות מגיעות לביקור בחופי מדינת ישראל.

חשוב להכיר את המלצות משרד הבריאות לדרכי הטיפול וההתמודדות בעת מגע או צריבה ממדוזה.

קיץ ומדוזות

בימי הקיץ החמים, כשמי היתם התיכון מתחממים, המדוזות נודדות אל חופי ארצנו. המדוזה היא חיה מימית, מבנה שלה מורכב מגוף וזרועות צייד. זרועות אלו מכוסות לכול אורכן בחוטי ארס (נוירוטוקסין). תפקיד הארס הוא לשתק את הקורבן בעת מגע של המדוזה עם טרף. בעוד שהארס עשוי להרוג חיה מימית קטנה, באדם, הארס יגרום לפריחה, אודם וצריבה עד כדי הופעת שלפוחיות ובמקרים מסוימים עד לכדי כיווץ שרירים. 

דרגת הפגיעה לרוב תלויה בסוג המדוזה.

חשוב לדעת כי גירוי של העור יכול להתרחש גם ללא מגע ישיר עם גוף המדוזה ואף עם מדוזות שנסחפו לחוף ואינן במים. 

טיפול במקרה של פגיעה

אם נעקצתם על ידי המדוזה  עליכם לנקוט בצעדים הבאים:

  • הרחקת הארס: הרחיקו מהעור את כל שיירי המדוזה בעזרת מקלון או חתיכת פלסטיק, חשוב להימנע משפשוף האזור על מנת שלא להחמיר את חדירת הארס לעור.
  • שטיפה: אפשר לבצע שטיפה ראשונית עם מי ים ומיד לאחר מכן חשוב לשטוף בזרם מי ברז ישיר למשך מספר דקות מבלי לשפשף את האזור.
  • תגובות גופניות המחייבות טיפול מיידי: אם מעבר לאודם או צריבה מקומית מופיעים אחד או יותר מהתסמינים שיפורטו בהמשך, יש להגיע במהירות האפשרית לבית החולים או למרכז רפואי הקרובים לקבלת טיפול מיידי או להזמין ניידת טיפול נמרץ.
    מדובר בתסמינים כגון: היצרות דרכי הנשימה, קשיי נשימה, חולשה, נפיחות בגרון, הכחלת המקום הפגוע, נפיחות מעבר לרגיל – בצקת, תגובה אלרגית קשה.
    הדברים אמורים בפרט לגבי ילדים קטנים אך נכונים לגבי כולם במקרה של הופעת סימנים אלה.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן