חדשותסטארטאפ ניישן

היזמית שמאחורי חברת הבריאות הדיגיטלית VIM מייסדת חברה נוספת

Laguna Health של היזמים הסדרתיים יעל אדם ויוני שטיין נחשפת ומגייסת 6.6 מיליון דולר בהובלת קרן Pitango ו-LionBird כדי להבטיח החלמה מוצלחת של מטופלים לאחר אשפוז

  • המודל של לגונה הלת’ משלב לראשונה בין חברת ביטוח לבין חברת בריאות דיגיטלית: החברה מציעה שירותים למעסיקים, חברות ביטוח ובתי חולים ופועלת באופן אקטיבי לעזור למטופלים להתאושש ולא לחזור לבית החולים לאחר אשפוז , באמצעות שימוש בביג דאטה, בינה מלאכותית ומומחים לבריאות הנפש 
  • בכוונת החברה להגדיל משמעותית את מרכז הפיתוח בישראל ולגייס כ-30 עובדים עד סוף השנה

הסטארטאפ הישראלי Laguna Health, חברה לביטוח החלמה לאחר אשפוז המציעה פתרון לקיצור זמן ההחלמה ומניעת אשפוזים חוזרים, גייסה סבב סיד של 6.6 מיליון דולר בהובלת Pitango HealthTech  וLionBird-, בנוסף לקרן ההשקעות של מורי ארקין, Arkin Holdings’, אסף וונד, מקים ומנכ”ל Hippo Insurance, וג’וש ריף, מייסד ומנכ”ל Onduo.

הפלטפורמה של  Laguna Health מציעה ביטוח החלמה למעסיקים, חברות ביטוח ובתי חולים, עבור מטופלים שנדרשו לאשפוז בבית חולים. בתוך כך, החברה פועלת אקטיבית למנוע את חזרתו של המטופל לאשפוז נוסף. לגונה הלת’ מתאימה פרוטוקול טיפול וליווי אישי לכל מטופל המשתחרר מבית החולים, בהתאם לאינדיקציה הרפואית הייחודית לו, באמצעות אפליקציה המבוססת על ביג דאטה ואלגוריתם AI, לצד תמיכה של מומחים אנושיים מעולמות בריאות הנפש ובמידת הצורך, גם טכנולוגיה לבישה לניטור ומעקב אחר מדדי החולה. 

לדברי יוני שטיין, מייסד ומנכ”ל Laguna Health : “כמעט כל אחד מאיתנו איבד אדם יקר בתחושה שניתן היה למנוע את הגעתו לבית החולים שוב ושוב ולהעניק לו טיפול נכון יותר. מערכת הבריאות האמריקנית מוציאה כ-80 מיליארד דולר בשנה על בריאות של מטופלים חוזרים בבתי חולים, שחלק גדול מהם ניתן למנוע באמצעות פרוטוקול טיפול ומעקב מותאם אישית לכל מטופל. השילוב של מומחים התנהגותיים עם פלטפורמת ה-AI והביג דאטה שלנו תומכת בכל האספקטים של ההחלמה הדרושים למחלים באמצעות אפליקציה פשוטה- החל מסיוע התנהגותי למניעת דיכאון וחרדה ועידוד פעילות ושמירה על פרוטוקול הטיפול, מעקב אחר נטילת תרופות, תזונה נכונה, פעילות גופנית, ועד לניטור מדדים באופן רציף. באופן הזה אנו יודעים להציע למעסיקים, חברות ביטוח ובתי חולים הצעת ערך כפולה – ביטוח של אשפוזים חוזרים לצד פעולה אקטיבית למניעה שלהם באופן שמטיב עם החולים  מחד ומוריד משמעותית את העלויות למעסיק ולמערכת הבריאות מאידך”. 

גיא אזקיאל, שותף-מנהל ב-Pitango Health אמר היום: “רעיונות טובים הם רק טובים כמו הכישרונות שמאחוריהם. הצוות של לגונה זיהה בעיה קריטית שטרם טופלה כראוי, וכינס את הטובים שבטובים על מנת לפתור אותה. אנו בטוחים שהפתרון שלגונה מציעה ישנה את התעשייה, יציל חיים, וימנע בזבוז של מיליארדי דולרים”. 

על פי מחקר שפורסם על ידי SBActuaries , 80% מהמאושפזים בגיל העבודה משוחררים מבית החולים לטיפול ביתי, מתוכם כשליש נדרשים לאשפוז נוסף או טיפול יקר יותר מחוץ לבית. באופן הזה, מספר קטן יחסית של מבוטחים אחראים ל-25% מכלל ההוצאה של חברות הביטוח על מבוטחיהן. על פי הנתונים, על כל 100,000 מבוטחים בגיל העבודה, המבטחים יוציאו יותר מ-145$ מיליון בגין אשפוזים חוזרים של מטופלים. בלגונה הלת’ שמו לעצמם למטרה להפחית ב-50% לפחות את מספר האנשים שנדרשים לאשפוז נוסף, באמצעות שיפור תהליך ההחלמה המבוסס על מידע שמתקבל ממיליוני מטופלים, ניתוח שלו והתאמה אישית לכל חולה וחולה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן