ד”ר ארט דה ג’יאס, יו”ר ומייסד סינופסיס, יקבל את הפרס המכובד ביותר בתעשיית השבבים

ד"ר ארט דה ג'יאס, יו"ר ומייסד סינופסיס, קרדיט צילום: Synopsys

איגוד תעשיית השבבים (SIA – Semiconductor Industry Association) בארצות הברית הודיע שד”ר ארט דה ג’יאס, יו”ר ומייסד סינופסיס (Nasdaq: SNPS), נבחר לקבל את הפרס המכובד ביותר של האיגוד, פרס רוברט נויס לשנת 2024. פרס נויס נקרא על שם חלוץ תעשיית השבבים רוברט נ. נויס, מייסד שותף של Fairchild Semiconductor ואינטל. 

האיגוד מעניק את פרס נויס מדי שנה למנהיג עסקי שהותיר חותם משמעותי בתעשיית השבבים בתחום הטכנולוגיה או המדיניות הציבורית. ד”ר דה ג’יאס יקבל את הפרס בטקס הענקת הפרסים של SIA, שיתקיים ב-21 בנובמבר 2024, בסן חוזה, קליפורניה.

“ארט הוא מנהיג מכובד ומוערך ביותר בתעשיית השבבים, שחלוציותו בתחום האוטומציה של תכנון אלקטרוני (EDA) הביאה לפיתוח כלים המהווים מרכיב מרכזי בתכנון שבבים”, אמר ג’ון נויפר, נשיא ומנכ”ל SIA. “במהלך קריירה שנמשכת על פני ארבעה עשורים, ארט תרם תרומה עצומה לתעשייה שלנו וייצג את סדר העדיפויות שלנו באופן רב עוצמה ורב השפעה. אנו נרגשים להעניק לו את פרס רוברט נויס לשנת 2024 על הישגיו יוצאי הדופן”.

ד”ר דה ג’יאס החל את הקריירה שלו ב-General Electric בשנת 1982, שם פיתח כלים בסיסיים לתכנון ואימות שבבים. חברת סינופסיס (Synopsys), אותה ייסד בשנת 1986, פיתחה ומסחרה באופן נרחב את טכנולוגיית הסינתזה הלוגית, שהפכה את תכנון השבבים לאוטומטי והפכה את עידן ה-CAD לעידן ה-EDA. ארט שימש כמנכ”ל החברה החל מ-1994 ועד 2024.

במהלך הקריירה שלו, דה ג’יאס זכה במספר פרסים והוקרות, כולל “מנכ”ל השנה” של מגזין Electronic Business (2002) ו-“10 המנהלים המשפיעים ביותר” (2005), מדליית רוברט נויס של IEEE (2007), פרס מפעל חיים “רוח העמק” של Silicon Valley Leadership Group (2007), פרס Phil Kaufman של Electronic System Design Association (2008), פרס המנהיגות המצטיינת של GSA (2009), פרס היכל התהילה של מועצת ההנדסה של עמק הסיליקון (2013), ותואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת גלאזגו (2022).

כיום, דה ג’יאס מכהן כיו”ר מועצת המנהלים של סינופסיס, בה הוא ממשיך לפקח על ניהול העסקים של החברה. בנוסף, הוא חבר במועצת המנהלים של Applied Materials ופעיל בקהילה העסקית והמקומית. ארט משמש גם כחבר במועצת המנהלים של Silicon Valley Leadership Group, Global Semiconductor Alliance ו-Electronic System Design Alliance, והוא חבר באקדמיה הלאומית להנדסה של ארה”ב.

בשנת 1999, ייסד דה ג’יאס את קרן Synopsys Outreach, המעודדת למידה מבוססת פרויקטים במדעים ומתמטיקה בעמק הסיליקון, מתוך הכרה בצורך למלא את המחסור בכוח אדם בתחום ההנדסה בתעשיית ההיי טק. במשך למעלה מ-35 שנים, סינופסיס פועלת גם למען קידום המעורבות הקהילתית בשלוחות המרכזיות שלה ברחבי העולם.

דה ג’יאס הוא בעל תואר שני בהנדסת חשמל מהמכון הטכנולוגי הפדרלי השוויצרי בלוזאן, ותואר דוקטור מאוניברסיטת סאות’רן מתודיסט בדאלאס.

“לקבל את פרס נויס לשנת 2024 הוא כבוד עצום עבורי, ואני מרגיש הכרת תודה על הזכות להיות חלק מהרשימה של האנשים שקיבלה הכרה עבור תרומותיהם המתמשכות לתעשייה שלנו, שגדלה באופן אקספוננציאלי”, אמר דה ג’יאס. “המעבר ממערכות CADלטכנולוגיית EDA היה רגע מכריע שאיפשר גידול עצום בפרודוקטיביות של התכנון הדיגיטלי”.

ארט הוסיף: “הודות לאימוץ המלא של אינטגרציית multi-die תלת ממדית, טכנולוגיית השבבים עברה משלב הגידול בהיקף לשלב המורכבות המערכתית. אנו מוזנקים לעבר העידן האקספוננציאלי הבא, המונע על ידי כלכלת הביקוש של בינה מלאכותית, ומועצם על ידי תהליכי תכנון המונעים על ידי בינה מלאכותית. אני מתמלא באנרגיה הודות להזדמנות ארוכת הטווח שקיימת כעת והודות לאפשרות להיות חלק מהיצירתיות המשותפת שלנו, שהופכת את הבלתי אפשרי לאפשרי שוב ושוב”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version