גידול גלובלי בהיקף ההונאות בתשלומי זמן אמת ובתשלומי אפליקציות

Ouster_Logo

על פי דו”ח של New Aite-Novarica Group ו-Outseer

מנהלי הונאות במוסדות פיננסיים גדולים עדים לגידול במקרי השתלטות על חשבונות ותשלומי אפליקציות (APP) בתשלומי זמן אמת.

Outseer, ספקית מובילה של פתרונות למניעת הונאות דיגיטליות ולאימות לקוחות, הכריזה היום על הזמינות של מחקר גלובלי חדש שנערך על ידי קבוצת Aite-Novarica   ואשר התמקד במגמות גלובליות בתשלומי זמן אמת (RTP) ובהונאות רלבנטיות.

מהמחקר עולה כי 71% מהמוסדות הפיננסיים (FI) דיווחו על גידול בהשתלטות על חשבונות של צרכנים (ATO) תוך שימוש במסלולי RTP בין 2021 ל-2022, ואילו 62% מהמוסדות הפיננסיים ציינו כי היקף ההונאות שקשורות בתשלומי לקוחות באפליקציות באמצעות מסלולי RTP גדל באותה התקופה. 57% מהמוסדות הפיננסיים ציינו כי היקף הפעילות של חשבונות אנשי קש במסלולי RTP גדל בין השנים 2021 ל-2022.

“כיום חשוב יותר מתמיד לנקוט בגישה מרובת שכבות לשיכוך הונאות, המשלבת אימות ומניעת הונאות תשלום, כדי למנוע הונאות RTP בצורה יעילה”, אמר ג’ון פילבי, מנכ”ל Outseer.

תובנות והמלצות נוספות כוללות:

*על מוסדות פיננסיים לפתח את מסגרות השליטה שלהם ולהוסיף יכולת להתמודד עם מבול הולך וגדל של התקפות ATO תעשייתיות וכן הונאות וזיופי APP.

*67% מהמוסדות הפיננסיים מתכננים להטמיע שינויים משמעותיים ולשפר בשנה עד השנתיים הקרובות את בקרות ההתמודדות עם הונאות RTP. שיכוך הונאות RTP נמצא בעדיפות גבוהה באסטרטגיית מניעת ההונאות של מוסדות פיננסיים.

*קיימת חשיבות רבה לזיהוי חשבונות חפרפרת  ולשיכוך הונאות RTP הן בצד השולח והן בצד המקבל. היכולת להתוות פרופיל של חשבון השולח וחשבון המקבל, וכן לבצע בדיקה צולבת של סימני הונאה מול מאגר מאוחד של נתוני הונאה אמורות להיות חלק מכל אסטרטגיה להתמודדות עם הונאות RTP.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version