חדשות

ג’טקס ונמל התעופה ברלין נויהרדנברג מפתחים את ה-FBO הירוק הטהור הראשון בעולם בברלין

Jetex, מובילה עולמית עטורת פרסים בתעופה למנהלים, ונמל התעופה נויהרדנברג בברלין מכריזים על חתימת הסכם מיזם משותף לפיו שני הצדדים יפעלו לפיתוח של מסוף תעופה מנהלים ברמה עולמית ופעילות בסיס קבועה בנמל התעופה נויהרדנברג בברלין (EDON).  

ברלין היא אחד מעשרת שווקי התעופה הפרטיים המובילים באירופה עם יותר מ-20,000 תנועות מטוסי מנהלים שנתיות. “FBO ברלין נויהרדנברג” מסוף למטרה מיוחדת (SPV) שיוקם בשותפות של 50-50 מיזמים משותפים בין ג’טקס לשדה התעופה נויהרדנברג בברלין. השקעת Jetex בכפוף לתנאים מסוימים מתקיימים בכפוף לתנאים מסוימים נוספים על ידי נמל התעופה נויהרדנברג בברלין.

מפעילי ובעלי מטוסי תעופה פרטיים ייהנו מ-FBO ייעודי ברמה עולמית שישרת את שוק הגבול  של ברלין, האזור  של מזרח גרמניה ופולין, ויציע את רמות האירוח האיכותיות ביותר של שירות, אבטחה ופרטיות.

הפיתוח יכלול 1,500 מ”ר, מסוף מטוסים פרטיים, בנייני משרדים, מרכז תמיכה בטיסה ומרכז כנסים וכן עבודות קרקע ותשתיות נלוות. עם עד 20 חניונים נוספים למטוסים פרטיים עם דרישות טכניות נלוות, ה- FBO יציע מתקני תחזוקה, תיקון ושיפוץ, תמיכה קרקעית מלאה וציוד לתפעול חלק. 

נמל התעופה ברלין נויהרדנברג מציע ללקוחות פעולות ללא הגבלה 24 שעות ביממה. מסלול ההמראה שלו הוא 2,400 מטר על 50 מטר, מספיק כדי להכיל את כל סוגי המטוסים הפרטיים המודרניים עד לסוג איירבוס A350.

לנוסעים ולצוות תהיה גישה לשירות לימוזינה לברלין עם זמני העברה של כשעה, כמו גם שירות הסעות במסוק מ/אל ברלין ונמל התעופה ווילי ברנדט. מלון שלוס נויהרדנברג (Schloss Neuhardenberg) היוקרתי בן 55 החדרים, המציע יחידות אירוח יוקרתיות, מסעדות ומתקני כנסים, ממוקם במרחק של 5 דקות משדה התעופה.

נמל התעופה נויהרדנברג בברלין הוא גם האתר של אחת החוות הסולאריות הגדולות באירופה המייצרת יותר מ-175 מגה וואט של אנרגיה מתחדשת נקייה, שתשמש את Jetex ליצירת ה-FBO הירוק הטהור הראשון בעולם. הפרויקט יסייע להפחית באופן משמעותי את פליטת הפחמן הדו-חמצני ואת ההשפעה על איכות האוויר של התעופה הכללית במטרופולין ברלין ויספק לברלין ולשוק המזרח גרמני שדה תעופה ידידותי לסביבה של העתיד.

בהתייחסו לחדשות של היום, פיטר סולבק, בעל מניות ראשי ומנכ”ל פיתוח שדה התעופה A/S, אמר: “המעורבות של Jetex היא צעד חשוב לא פחות בפיתוח שדה התעופה שלנו. מאז 2007, אנחנו כחברה דנית שואפים לשימוש חוזר אזרחי בשדה התעופה הממשלתי לשעבר של גרמניה. התנאים מצוינים. תהליך היישום לגישה ועזיבה הנתמכת על ידי לווין נמצא בעיצומו. יש לנו תמיכה פוליטית חזקה מאוד ותמיכה חיובית מאוד מהקהילה האזורית שלנו כולל תושבים מקומיים ובעלי עסקים בנויהרדנברג ובסביבתו שנמצאים לגמרי מאחורי הפרויקט שלנו. עם Jetex, אזור הבירה הגרמנית יכול להצליח לשמור ולהרחיב את מקומו כאזור כלכלי, תרבותי ופנאי במה שהוא שוק תחרותי בינלאומי. התנאים לתעופה העסקית באזור ברלין ישתפרו באופן קיצוני ויועלו לרמה חדשה ובת קיימא. עם המפעל הפוטו-וולטאי בחלל הפתוח שיצרנו כמפתחי פרויקטים בשנת 2012, שהוא עדיין אחד הגדולים באירופה, התעופה תמצא תנאים אידיאליים כאן במזרח ברנדנבורג לשינוי הקרוב באסטרטגיית הניידות בתעופה עם שותפנו ג’טקס, אנו שולטים באבני הדרך הקרובות לאישורים הדרושים ולמצוא את מקומנו בפיתוח הכולל של התעופה באזור הבירה של גרמניה”.

בהתייחסו להודעה אמר עאדל מרדיני, מייסד ומנכ”ל Jetex: ״Jetex מחויבת לספק ללקוחותיה את רמות השירות הגבוהות ביותר וחוויה חלקה. גורם מרכזי להצלחה שלנו הוא היכולת להגדיל את רשת ה- FBO שלנו בשערים בינלאומיים מרכזיים עם ביקוש משמעותי לתעופה פרטית. כבירת גרמניה ומרכז מסחרי ותרבותי גדול, ברלין היא יעד שהשתוקקנו אליו כדי לקבל בו נוכחות. Neuhardenberg הוא שדה תעופה מצוין עבור FBO הראשון שלנו בגרמניה המציע את המרחב הנדרש לפיתוח מסוף סילון פרטי ברמה עולמית ופעולת FBO. כיום, יותר מאי פעם, אנו מתמקדים בקיימות ובמזעור טביעת הרגל הפחמנית שלנו. Jetex מציעה מספר פתרונות סביבתיים ופיתוח ה-FBO הירוק הטהור הראשון בעולם, שיכלול גם את החידושים האחרונים בעיצוב אקולוגי, מהווה אבן דרך משמעותית. אני רוצה להודות לבעלי נמל התעופה נויהרדנברג ולצוות המסחרי שלהם על התמיכה שהם נתנו לנו עד כה ואנחנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק תחת השותפות החדשה של המיזם המשותף״. 

עבור נמל התעופה נויהרדנברג בברלין, יו”ר מועצת המנהלים והבעלים השותף דיטר וורנהאגן אמר: “זיהינו זה מכבר את Jetex כשותפה המושלמת לפיתוח ה- FBO שלנו. זוהי חברה שצוברת נוכחות גוברת בעסקי FBO העולמיים וכזו הידועה כמציעה את קהילת התעופה העסקית בעולם, סטנדרטים של שירות ומצוינות העולים בהרבה על רבים בענף. המיזם המשותף שלנו, כאשר יפותח, יראה יצירת מעל 50 משרות בנויהרדנברג ויספק למפעילים ולבעלים של מטוסי עסקים לא רק FBO ברמה עולמית לברלין, אלא גם פיתוח דגל בתוך רשת ה- FBO הגלובלית של Jetex. כעת אנו להוטים להתחיל בקונספטים של תכנון מסוף וליצור קשר עם שותפים ובעלי עניין כדי לסייע בקידום הפרויקט לשלב תפעולי וליצור שדה תעופה עסקי ייחודי בר קיימא לסביבה עבור השוק הברלינאי-מזרח גרמני”

לאחר חתימת ההסכם, ג’טקס ונמל התעופה נויהרדנברג בברלין מתחילים לעבוד על תכנון טרמינלים ותכנון תשתיות. הודעות נוספות יבוצעו בנוגע למועד הפתיחה הצפוי.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן