חדשות

בפעם הראשונה נחשף קו המוצרים המלא של משאיות תחת מיתוגה של SEA Electric, שיאפשר לחברה לצמוח בשוק החישמול העולמי

החשיפה הראשונה לציבור של קו המשאיות המלא והמוכן לפעילות מבצעית של SEA Electric, נערכה בתערוכת המשאיות של בריסביין לשנת 2021 – והציגה את כל טווח האפשרויות שבקו, החל מכלי רכב במשקל 4.5 טונות הדורש רשיון, ועד למשאיות קשיחות תלת-ציריות במשקל 22.5 טון

ביל גילספי מצטרף ל-SEA Electric כנשיא איזור אסיה-פסיפיק, ומביא עימו לאיזור נסיון עשיר בתעשיית התעבורה העולמית וכלי רכב חשמליים, בתקופה בה SEA מציגה צמיחה בעסקיה החשמליים בעולם.

בתערוכת המשאיות בבריסביין שנערכה לאחרונה (13-16 במאי, מרכז הכנסים והתערוכות של בריסביין, דרום בריסביין, אוסטרליה) נרשמה נוכחות מרשימה לחברת טכנולוגיות הרכב הגלובלית SEA Electric, שהציגה לראשונה לציבור את הקו המלא של המשאיות החשמליות שלה המוכנות לתפעול בשטח, ומצוידות במערכות החשמליות SEA-Drive®  שפיתחה. החברה הציגה גם מיתוג חדש של SEA Electric, והודיע על מינויים של מספר בכירים שהצטרפו לצוות ההנהלה הגלובלי של החברה, שיתמקדו באיזור אסיה-פסיפיק.

מינויו של ביל גילספי, נשיא אסיה-פסיפיק, וקידומו של גלן ווקר לתפקיד סגן נשיא לאזור אסיה-פסיפיק, מביאים עימם לאזור מומחיות עשירה בתעשיות ההובלה והרכבים החשמליים ברחבי העולם, בתקופה בה SEA Electric מציגה צמיחה ברחבי העולם. לאחר שגייסה לאחרונה 42 מיליון דולר, SEA Electric מביאה את פתרונות החישמול וההזדמנויות המגיעות עימם כמעט לכל פינה ברחבי הגלובוס, ובארצות הברית הוסיפה החברה יכולת הרכבה נוספת, כך שפוטנציאל ההפקה שלה עומד על כ-60,000 רכבים לשנה. יכולת הרכבה נוספת, כולל בתחום הסוללות, צפויה להתווסף בתקופה הקרובה.

טוני פיירווד’ר, נשיא ומייסד SEA Electric, מסביר כי החברה לא רק פיתחה פתרון הובלה בעלות נמוכה, אלא, לא פחות חשוב, היא פיתחה מערכת אנרגיה במשקל בינוני ועם צריכת חשמל בינונית, שביצועיה טובים יותר לעומת מערכת מקבילה המבוססת על מנוע בעירה פנימית.  “המשאיות שלנו – כולל ה-SEA 300 וה-SEA 500 באוסטרליה – מבוססות על ערכות בסיס “משונמכות” בחלקן של יצרני ציוד לרכב, וכך הצלחנו לייצר יעילות שאותה אנו מעבירים לבסיס הלקוחות שלנו, בעודנו מסוגלים להמשיך ולהתרחב בתחום ה-OEM בסגמנט זה”, אמר פיירווד’ר.

בתפקידו החדש בהנהלת החברה יתאפשר לגילספי לרכב על המומנטום של החברה, הממשיך לצמוח ברחבי העולם. “המוצר שהצגנו בבריסביין מכין את הקרקע עבור SEA Electric להשתלב באופן חלק בפעילות מול סוכנויות רכבים וציי רכבים, ולהציב בחזית הן פתרונות חישמול חדשים והן פתרונות חישמול יעילים יותר”, הוסיף גילספי. שלושת הדגמים הנוכחיים בגודל בינוני של המשאיות החשמליות נמכרים באמצעות תריסר סוכנויות מורשות באוסטרליה, ויותר מ-220 סוכנויות בארצות הברית יכולות למלא אחר דרישות השוק הצפון אמריקני.

הרכבה של “בסיס משונמך” (SKD) מפיקה פתרון יעיל

ווקר פירט בהמשך לגבי המודל העסקי ,המתבסס על מודל ההרכבה של הבסיס המשונמך (Semi Knock Down (SKD) Assembly Operation) – היוצר מעין “ערכות דאון” – תהליך תלת-כיווני ראשון מסוגו, המתחיל מהגעת רכיבי הקבינה, מוטות המעטפת, גלגלים ורכיבי הצירים לאוסטרליה בתוך מכולות המגיעות מיפאן, ולאחר הגעתם הם מורכבים על מנת לייצר שלדה “מתגלגלת” שתוכל לתמוך במערכת האנרגיה הקניינית SEA-Drive®, על מנת להפיק רכב שלם וממותג של SEA Electric. בשלב זה הרכבים מוכנים להפצה.

אך מה שבאמת משנה את חוקי המשחק מבחינת SEA Electric היא רמת היעילות שמאפשר תהליך ההרכבה המבוסס על SKD, המשמש כבסיס לפתרונות ולהישגים שהחברה יכולה לספק. באמצעות עקביות בהרכבה, ותהליך המספק יעילות במספר היבטים, היקף הבזבוז קטן מאוד, ולעתים קרובות אף מייתר שילוב רכיבים נוספים שהיו מושלכים לאחר מכן בתהליכי הרכבה מחדש.

“ההסכמים שלנו עם השוק האמריקאי יעלו מדרגה”, אומר ווקר. “אנו מנצלים את מודל ה-SKD ויצרן ה”דאון” המקומי במטרה לקבוע את אמת המידה לפעילויות שלנו בצפון אמריקה ובשווקים אחרים ברחבי העולם בהם פועלת SEA Electric.  כאשר מכולות מגיעות ליעדן בארצות הברית על מנת להתחיל בתהליך ההרכבה של ה-SKD, כל פעילות החישמול מבוצעת בידי בעלי מקצוע שאושרו כ”משדרגים”, ונעשה שימוש אך ורק בטכנולוגיית מערכת האנרגיה SEA-Drive® ובמיתוג של החברה. תהליך בניית המשאית מערכות ה-SKD או “שלדת דאון” מעניקה מספר יתרונות על פני אפשרות ההרכבה מחדש, בהם עלות נמוכה יותר, זמן בניה קצר יותר ופחות בזבוז של רכיבים”.

השוק הצפון אמריקני, שלאחרונה הפך לביתו החדש של משרדה הראשי של SEA Electric בקליפורניה, אוחז ביכולת השדרוג הגדולה ביותר, המסתכמת בכ-60,000 יחידות בשנה. הוספתו של המרכז הטכני בדה-מויין והמשרדים המתוכננים בשיקגו, ברוקלין ומיאמי לפני חודש אוגוסט השנה, מייצגים את מחויבותה של SEA Electric לשוק.

עם נפח יצור שכזה ויכולות שאפתניות להרכיב את טכנולוגיית ה- SEA-Drive® של החברה, SEA Electric מספקת פתרון מיידי ונוח כלכלית, אשר יכול בקלות לצמוח על מנת לספק את צרכי כל צי – בין אם מדובר בצי חדש, או ברכבי הובלה קיימים הזקוקים ליכולות חשמליות חדשות. חישמול תעשיית האוטובוסים הצהובים לבתי הספר זוכה אף הוא לדרישה גדולה בארצות הברית.

ואולי ההיבט החשוב ביותר בצמיחה העסקית של ערכת ה-SKD ותהליך היצור של ה”דאון” היא היכולת של קו מוצרי SEA Electric להיות זמין מרשת של דילרים המספקת מערך מכירות, אחריות ושירות מלאים.

מערכות האנרגיה SEA-Drive® 

מערכות האנרגיהSEA-Drive®  הקנייניות של SEA Electric מגיעות במבחר תצורות לדגמי רכבים חשמליים לגמרי בדרגת GVM של 4.5t עד 26t (9,990 פאונד עד 57,000 פאונד GVWR). כל אחת מהן תוכננה לספק 3,000 מחזורי טעינה בהסתמך על הטענה לאורך כל הלילה, חמישה ימים בשבוע, ופעילות שכזו עשוי לספק ביצועים אופטימליים למשך 10 שנים.

תערוכת המשאיות בבריסביין הציבה זרקור על חמישה דגמים חדשים לגמרי של משאיות ממותגות SEA Electric, בהם השקת ה- SEA 300-45 EV וה-SEA 300-85 EV. שני הדגמים מציגים תאימות מלאה ל-ADR, ומורכבים במלבורן לצורך הפצה באוסטרליה.

העתיד של SEA Electric

למרות ששורשיה של SEA Electric נטועים באוסטרליה, בנוסף ליכולות היצור והטכנולוגיה שלה, הצמיחה של החברה בצפון אמריקה מביא עימו מודל עסקי הניתן לשכפול גם באירופה. המיקומים בהם מצויה פעילות שידרוג בארצות הברית כוללים אל אילינוי, מישיגן, צפון קרוליינה, אינדיאנה וקליפורניה.

מעודדת מהגיוס בסך 42 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים שעליו הודיעה לאחרונה, SEA Electric השלימה את הרכישה הגדולה ביותר של סוללות לרכבים חשמליים שביצעה מעולם, 1,000 יחידות, משותפתה הטכנולוגית הוותיקה Soundon New Energy Technology.

רכישה חשובה זו משתלבת בדגמי 70, 100 ו-120 של מערכת האנרגיה הקניינית SEA-Drive®. בעוד מרבית היחידות שיוצרו בשלב הראשון מיועדות לארצות הברית, התוצרים ישונעו גם למחסניה של SEA Electric באוסטרליה, ניו זילנד ודרום-מזרח אסיה, כמו גם לנסיון החדירה הראשון של החברה לשוק האירופאי.

גלן וולקר
גלן וולקר

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן