בריאותחדשות

ביולייט תשקיע בפריפרקס האמריקאית בתמורה לעד 50% מהחברה

פריפרקס הוקמה על-די פרופ’ ג’פרי גולדברג מאוניברסיטת סטנפורד, ומפתחת פתרונות לאבחון ליקוי ראייה היקפית באמצעות המחשב האישי 

ביולייט, העוסקת בפיתוח ומסחור מוצרים לטיפול במחלות עיניים, הודיעה היום כי תשקיע בחברת פריפרקס האמריקאית (Peripherex Inc.) בתמורה לעד 50% ממניותיה. פריפרקס היא חברה פרטית המפתחת פתרונות לאבחון וניטור ליקוי ראייה היקפית באמצעות שימוש במצלמה המובנית במחשבים אישיים ובתוכנה ייעודית המבוססת על מעקב אחר תנועות העין. טכנולוגיה זו נועדה לזהות התפתחות של גלאוקומה ומחלות עיניים אחרות הפוגעות בראייה ההיקפית. 

פריפרקס הוקמה על בסיס המצאה של פרופ’ ג’פרי גולדברג, ראש המכון לרפואת עיניים באוניברסיטת סטנפורד ובשיתוף עם החברה הישראלית UMOOVE. לפי ההסכם, תשקיע ביולייט עד 1 מיליון דולר תמורת מניות בכורה וזכות למנות דירקטור. כמחצית מהסכום מועברת עם חתימת הסכם ההשקעה, והמחצית השנייה תועבר בהתאם לשיקול דעתה של ביולייט – בכפוף להשלמת התקנת המוצר בלפחות 4 מרפאות עיניים מובילות בארה”ב המתמחות בגלאוקומה ותחילת השימוש בו. בעקבות השקעה זו, צפויה ביולייט להחזיק ב-25% ממניות פריפרקס, בדילול מלא.   

האופציה הנוספת

כמו-כן, לביולייט יש אופציה להשקעה נוספת בפריפרקס של עד 2 מיליון דולר, עד למאוחר מבין קבלת אישור FDA למוצר פריפרקס, או 18 חודשים מיום סגירת ההשקעה הראשונה – במחיר מניה זהה למחיר ההשקעה הראשונה. במימוש מלא של האופציה, צפויה ביולייט להחזיק בכ-50% מהון המניות של פריפרקס, בדילול מלא. 

בדיקה פשוטה ואובייקטיבית

מייסד פריפרקס, פרופ’ ג’פרי גולדברג, אמר: “הצוות של פריפרקס שמח לחבור לביולייט במאמץ להביא לשוק מוצר שיאפשר בדיקה פשוטה ואובייקטיבית של הראייה ההיקפית של המטופל – בבית או במרפאה. המוצר מיועד לספק מענה לצורך חיוני עבור חולי גלאוקומה ומחלות נוספות הפוגעות בראייה ההיקפית ובכך לסייע במניעת פגיעה חמורה עד כדי עוורון אצל המטופלים”.

שוק צומח

מנכ”ל ביולייט, יעקב מיכלין, הוסיף: “ההשקעה בפריפרקס היא חלק מההתרחבות שלנו בשוק הצומח של הרפואה הדיגיטלית. שילוב התמחותנו ברפואת עיניים עם עולם הדיגיטל והרפואה מרחוק, וההתמקדות בחברות איכותיות הקרובות לשלב המסחור, מהווים הזדמנות יוצאת דופן עבורנו להתבסס בשוק הצפוי לצמוח משמעותית בשנים הבאות”.  

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן