חדשותעסקים

אקוואריוס מנועים: TPR היפנית תשקיע 20 מיליון דולר תמורת 20% מחברת הבת ביפן

ההשקעה משקפת שווי של 100 מיליון דולר לחברת הבת, אקוואריוס יפן

הצדדים פועלים לגיבוש הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, שיכלול את ההשקעה האמורה, לצד שת”פ עסקי בין החברות בנוגע לייצור, פיתוח ושיווק מוצרי אקוואריוס בשוק היפני, המהווה מרכז לתעשיית הרכב העולמית.

גל פרידמן, יו”ר אקוואריוס מנועים: “אנו ממשיכים לקדם את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם TPR, שהינה שחקנית משמעותית בתעשיית הרכב ביפן, ובמסגרת זו גם צפויה TPR לבצע השקעה משמעותית בחברת הבת, אקוואריוס יפן, ולסייע באמצעות מעמדה וקשריה את פעילותנו ביפן. ל-TPR יכולות ייצור, שיאפשרו את קיצור פרקי הזמן הנדרשים לאקוואריוס כדי להטמיע את מוצריה בשוק היפני, לצד קשרים עסקיים ונסיון רב בשוק זה, שיאפשרו לנו נגישות גבוהה ללקוחות משמעותיים ביפן”.

חברת אקוואריוס מנועים הודיעה היום כי חתמה על הסכם התקשרות עם TPR Co., Ltd, חברה ציבורית יפנית ויצרנית בינלאומית של מערכות הנעה לרכבים וחלקי מנועים (TPR), במזכר הבנות לא מחייב להסדרת התנאים העקרוניים לגבי שיתוף הפעולה בין שתי החברות. 

לפי מזכר ההבנות, עליו מדווחת היום אקוואריוס, יחלו הצדדים  במשא ומתן להתקשרות בהסכם מחייב, במטרה לחתום על הסכם כאמור בתוך 60 יום ממועד החתימה על מזכר ההבנות.

לפי ההסכם המתגבש בין הצדדים, תשקיע, TPR היפנית בהון המניות של אקוואריוס יפן סך כולל של 20 מיליון דולר כנגד 20% ממניותיה של חברת הבת, וזאת לפי שווי של 100 מיליון דולר. ההשקעה תתבצע בשני חלקים זהים, כאשר ביצוע החלק השני של ההשקעה יהיה כפוף לקבלת הזמנה ראשונה של מוצרי החברה בהתאם לתנאי המזכר. 

במסגרת הסכמי השת”פ וההשקעה, סוכם עוד, כי TPR תהיה זכאית למנות דירקטור אחד בדירקטוריון אקוואריוס יפן, וכן נושא משרה בכירה אשר יכהן במשרה שתוסכם בין הצדדים.

כמו כן, על פי מזכר ההבנות, תעניק אקוואריוס מנועים  ל- TPR ולחברות קשורות לה זכות בלעדית לייצור מוצרי החברה ביפן, למטרת מכירתם והפצתם על ידי אקוואריוס יפן ללקוחות הממוקמים ביפן בלבד. יובהר, כי ההסכם אינו מונע מאקוואריוס מנועים לייצר את מוצריה ולמכור אותם באמצעות אקוואריוס יפן ללקוחות שאינם ממוקמים ביפן. 

בנוסף, הסכימו TPR ואקוואריוס לשתף פעולה לקידום הפעילות העסקית של אקוואריוס יפן, לרבות בנושאים הבאים: הקמת מרכז מחקר ופיתוח למנוע מבוסס מימן ביפן; קידום הפעילות העסקית של אקוואריוס יפן ביפן על ידי TPR, לרבות בתחומי פיתוח עסקי, קשרים עסקיים, מכירה, שיווק ומחקר ופיתוח; שיתוף פעולה לצורך איתור והעסקת עובדים מומחים ביפן, לרבות עובדיה של TPR, להם הניסיון והכישורים לתרום לקידום פעילותה של אקוואריוס יפן.

מזכר ההבנות הנוכחי הינו בהמשך להשקעתה של TPR בחברה מחודש ספטמבר 2020 וכן בהמשך למזכר ההבנות הראשוני, שנחתם בין הצדדים במרץ 2021, במסגרתו דובר כי TPR תוכל להשקיע 5 מיליון דולר באקווריוס יפן. 

כאמור, עתה, עם התקדמות המגעים בין הצדדים, עשוי סכום ההשקעה לגדול ל-20 מיליון דולר. נושאים נוספים לגביהם עשויים הצדדים לשתף פעולה, בין היתר הינם: יצור ואספקה של חלקים בהם תעשה אקוואריוס שימוש לצורך ייצור מוצריה; ייצור והרכבה של מנועים וגנרטורים על ידי TPR.

כזכור, אקוואריוס מנועים הקימה חברת בת ביפן במטרה לקדם ולחזק את הקשרים מול שותפיה הקיימים של החברה ביפן, ביניהם חברת מוסאשי (חברה ציבורית יפנית בבעלות חלקית של קבוצת הונדה מוטורס). החברה ביפן תסייע ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שחקני מפתח באסיה ותקדם הזדמנויות עסקיות נוספות בשוק היפני – והעסקה המדווחת היום צפויה להיות מנוע צמיחה משמעותי בשוק זה.

במאי האחרון חברת אקוואריוס עוד הודיעה על התקדמות טכנולוגית משמעותית שהוגדרה על ידה כפריצת דרך בתחומה. המנוע הלינארי שפיחתה החברה, המבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו ע”י חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים. חברת AVL הינה גוף מקצועי בלתי תלוי אשר בדק והוכיח את פעילותו ויעילותו של המנוע שפיתחה אקוואריוס. בניסוי שבוצע, פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HC ברמות זניחות עד אפסיות. החברה מעריכה כי תוצאות הבדיקות מהניסוי שנערך מהוות התקדמות של ממש בהוכחת הפעלת מנוע מימן ייחודי זה. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן